مقدمه سئو در ارائه

مقدمه سئو در ارائه منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

بیایید این کار را با النگو شروع کنیم.

Googlebot همان چیزی است که شما فکر می کنید نیست.

متخصصان سئو با یک حرمت عجیب و غریب از احترام در نسل های قبلی به خدایان و قدرتهای غیب آگاه به Googlebot مراجعه می کنند.

این دراماتیک است ، به یک داستان دلزدگی می بخشد ، اما هویت واقعی Googlebot را بیش از حد ساده می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

Googlebot صرفاً یک عامل کاربر است. این یک شناسه درخواست است – نسخه فانتزی از شناسه تماس گیرنده.

پس از دریافت درخواست پاسخ ، کار Googlebot به پایان رسید و درخواست URI بعدی خاموش است. پاسخ جمع آوری شده قبل از ظاهر شدن در SERP ، از طریق چندین سرویس و فرآیند انجام می شود.

نماینده کاربر شل و نشاط باعث شکوه و عظمت می شود ، اما ما باید در مورد سنگین ، ساختاری پنهان که سایت شما را برای Google ایجاد می کند صحبت کنیم تا آن را به عنوان یک انسان تجربه کند: ارائه .

ارائه چیست؟

Rendering روندی است که در آن Googlebot صفحات شما را بازیابی می کند ، کد شما را اجرا می کند و محتوای شما را برای درک چیدمان یا ساختار سایت شما ارزیابی می کند.

سپس از کلیه اطلاعاتی که گوگل در طی فرآیند رندر جمع آوری می کند ، برای رتبه بندی کیفیت و ارزش محتوای سایت شما در برابر سایر سایتها و آنچه افراد با جستجوی گوگل جستجو می کنند ، استفاده می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

فرآیند ردیابی-ضبط-ارائه

هر صفحه وب دارای دو ایالت است – در بین آنها وقایع ارائه می شود

هر صفحه وب دارای دو حالت است:

  • HTML اولیه.
  • HTML ارائه شده
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یک وب سایت می تواند بسیار متفاوت باشد بین دو کشور.

HTML اولیه ابتدا رخ می دهد. این پاسخ سرور است. در آن HTML است و به منابعی مانند JavaScript ، CSS و تصاویری که برای ساختن صفحه نیاز دارند پیوند دارد. برای دیدن HTML اولیه برای خود ، منبع صفحه را مشاهده کنید.

Rendered HTML با نام DOM گسترده تر است ، مخفف Document Object Model . هر صفحه وب دارای DOM است. این HTML اولیه را به اضافه تغییراتی که توسط JavaScript ایجاد شده است نشان می دهد. برای مشاهده DOM ، ابزارهای برنامه نویس مرورگر را در مرورگر خود باز کرده و روی تب کنسول کلیک کنید.

مشاهده-ارائه-html-برنامه نویسان-ابزار

اگر می خواهید تفاوت بین این دو را به راحتی مشاهده کنید ، ابزاری مانند افزودنی Chrome View Rendered Source خطوطی را برجسته می کند که از یک حالت به حالت دیگر تغییر می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

دانستن تفاوت بین HTML و DOM ، کلید عیب یابی JS SEO است

وقتی محتوا بین HTML اولیه و DOM تغییر می کند ، صفحه تغییر جاوا اسکریپت در سمت مشتری است. ( جاوا اسکریپت را می توان در جای دیگر اجرا کرد ، اما بعداً به آن می پردازیم.)

این تغییرات نشانگر اجرای JavaScript در مرورگر کاربر است. وقتی JavaScript در مرورگر کاربر اجرا شد ، ما آنرا Client-Side Rendering (CSR) می نامیم.

این صفحه وب شما را در معرض خطر قرار می دهد. اگر در حین اجرا چیزی رخ ندهد ، ممکن است آن تغییرات JavaScript هرگز اتفاق نیفتد. جاوا اسکریپت یک فرآیند پیچیده و گرانترین منبع سایت شماست.

به نظر می رسد مانند یک مشکل توسعه ، درست است؟

اینطور نیست

سئو حرفه ای سئو در بازی پوست قابل توجهی دارد.

Google چه کاری را نمی توان فهرست کرد ، فهرست بندی نمی کند

برای رتبه بندی ، باید ایندکس شویم. برای اینکه ایندکس شود ، باید رندر شویم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر محتوا ارائه نشده باشد ، در چگونگی درک سایت یا بالا بردن سایت شما به این کمک نمی کند.

بیایید با یک جاوا اسکریپت شاد و سالم به سایتی بنگریم.

صفحه با موفقیت-جاوا اسکریپت-اجرای

همه چیز به نظر می رسد. به نظر می رسد این یک سایت تجارت الکترونیک معتبر است که درباره موضوع خود اطلاعات زیادی دارد.

حال اجازه دهید محتوای تولید شده توسط JavaScript را از بین ببریم. با مسدود کردن JavaScript در تنظیمات سایت می توانید این کار را در هر سایت انجام دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

غیرفعال JS

اوف

پیشنهاد ویژه  سرمایه گذاری URL و SEO: آیا واقعاً اهمیت دارد؟

تمام کالاهایی که دارای اعتبار سایت بوده اند از بین رفته اند.

این تفاوت بین گفتن ما کتابها را می شناسیم و به مخاطب نشان می دهیم که سایت شما واقعاً می شناسد.

تصور کنید که آیا این محتوا بود که شما برای بهینه سازی کار سخت می کردید و می خواستید برای آن رتبه بندی کنید.

این یکی از حالات بهتر است.

حتی بدون جاوا اسکریپت ، ما هنوز یک ایده اساسی در مورد آنچه قصد این صفحه برای تحقق دارد ، داریم. ما نام تجاری را می شناسیم و هنوز هم می توانید پیوندهای مفیدی به صفحات دیگر در سایت بیابید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیایید یک بازی کنیم.

یک صفحه را باز کنید و منبع صفحه را مشاهده کنید. آیا می توانید بگویید که سایت در مورد چیست؟


اگر نمی توانید مشخص کنید که یک صفحه چیست و چه نوع جستجو را بر اساس HTML اولیه منطبق می کند ، موتور جستجو نیز نمی تواند باشد.

این صفحه باید فرآیند ارائه را طی کند تا درک شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه Google Renders (طرح ناهموار)

رندر دادن ، Hellmouth یا برخی از Lovecraftian نیست. این یک سطح برادران Super Mario است.

هرچه ممکن است دشوار باشد ، مراحل و ایست بازرسی مشخص وجود دارد.

در اینجا مراحل با گامهای مفید ارائه شده است تا بتوانید در ادامه دنبال کنید!

  1. یک URL از صف خزیدن کشیده می شود
    • همراه باشید: یک صفحه یا هر صفحه را انتخاب کنید.
  2. Googlebot URL را درخواست کرده و HTML اولیه را بارگیری می کند
    • همراه باشید: منبع صفحه را مشاهده کنید
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  3. HTML اولیه به مرحله پردازش منتقل می شود (موج اول پردازش توسط سرویس نمایه سازی گوگل)
    • در ادامه دنبال کنید: آیا می توانید بگویید این صفحه در مورد چیست؟
  4. مرحله پردازش پیوندها را از HTML اولیه استخراج می کند
    • همراه باشید: زبانه شبکه را در ابزارهای توسعه دهنده Chrome باز کنید و تعداد کل درخواستها را جستجو کنید. هر یک از این درخواستها به بودجه خزیدن شما محاسبه می شود.
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  5. این پیوندها به صف خزیدن برمی گردند
    • همراه باشید: هر منبع را باز کنید. یکی یکی. تقلب نکنید. از خود بپرسید که چگونه این منبع به ارزش کمک می کند. در حدود ۲۰ منبع در ، شما اذیت می شوید. ۵۰ منبع در ، شروع به تعجب از چگونگی مشارکت این موارد از هر طریق معنی دار می کنند. ۸۰ منبع در ، شروع به درک مزخرفات غیر ضروری سایت در حال ارسال می کند. Protip : برای هر برگه جدید نگه دارید و به آرامی مراقب لغزش عقل خود باشید.
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  6. پس از خزیدن منابع ، صف صفحاتی برای ارائه می شود
    • همراه باشید: چشمک بزنید. شما ممکن است فراموش کرده اید که چگونه.
  7. وقتی منابع در دسترس باشند ، درخواست از صف رندر به سمت ارائه دهنده منتقل می شود
    • با هم دنبال کنید: سعی کنید برگه اصلی خود را به کجا برسانید.
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  8. سرویس رندر با استفاده از پیوندهای خزنده صفحه را مونتاژ می کند
    • همراه باشید: DOM را با باز کردن ابزارهای برنامه نویس مشاهده کرده و منابع را مشاهده کنید. از طرف دیگر ، اگر تب اصلی خود را گم کردید: از صفحه بازرس URL کنسول جستجوی Google برای ارائه صفحه استفاده کنید. ابزار همزمان خزنده و رندر را همزمان اجرا می کند.
  9. رندرر HTML ارائه شده را به پردازش برگرداند
    • با ما همراه باشید: HTML ارائه شده موجود در GSC را مشاهده کنید.
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  10. موج دوم پردازش برای فهرست Google
    • در ادامه دنبال کنید: آیا می توانید بگویید صفحه درباره چیست؟ آیا محتوا آنقدر غنی و ارزشمند است ، تمام زبانه هایی را که برای رسیدن به اینجا باید باز کنید توجیه می کند؟
  11. پیوندهایی را از HTML ارائه شده استخراج می کند تا آنها را در صف خزیدن قرار دهد
    • همراه باشید: به دنبال پیوندهای موجود در HTML ارائه شده باشید که در پاسخ سرور در دسترس نیستند.
    تبلیغات
    ادامه خواندن زیر
  12. به آدرس بعدی لیست خود بروید و روند را تکرار کنید.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

کار خارق العاده! فقط ۱۳۰ هزار میلیارد صفحه بیشتر و شما یک ربات مناسب خواهید بود!

پیشنهاد ویژه  The Mechanics of E-A-T: How Google Patents Can Help Explain How E-A-T Works

چگونه رندر را موثرتر و کمتر دردناک کنیم

اکنون که فرایند ارائه را به صورت دستی تجربه کرده اید (متأسفم و از شما استقبال می کنید) ، بیایید در مورد چگونگی ایجاد تجربه کمتر دردناک صحبت کنیم.

۱٫ از نحوه ارائه محتوا آگاه باشید

هرچه منابع سمت مشتری بیشتر استفاده کنید ، مکانهای بیشتری برای اشتباه پیش می رود.

تصور کنید واقعاً Googlebot هستید.

آیا در هنگام درخواست خطایی به هر یک از این منابع داده شده است؟

هر محتوایی که منبع ایجاد شده باشد ، اکنون در کوسن اینترنت قرار دارد.

امیدوارم مهم نبود

۲٫ پرش از صف کشیدن و تحویل محتوای بحرانی در پاسخ سرور

جاوا اسکریپت باید در جایی اجرا شود. در بیشتر موارد ، این یا در سرور شما یا در مرورگر کاربر است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هنگامی که ما سمت سرور JavaScript را اجرا می کنیم ، می توانیم نتیجه (محتوای ارائه شده) را در HTML اولیه برای کاربر ارسال کنیم.

بسیاری از فریم ورک های JavaScript مانند Angular و React این ویژگی ها را بطور بومی در دسترس دارند.

به دست آوردن محتوای سرور ارائه شده به محتوای خود ، مستلزم همکاری با توسعه دهندگان و یادگیری در مورد پایه کد شما است.

این مهم است که درک کنید که لازم نیست ۱۰۰٪ سمت مشتری یا ۱۰۰٪ سمت سرور باشید. در عوض ، روی حمل و نقل آنچه مهم است در زمان مهم متمرکز شوید.

بحرانی در اینجا به این معنی است که چرا کاربر به صفحه آمد . شما باید برای سایت خود بر اساس الگوی صفحه تعریف کنید.

عناصری مانند محتوای تکمیلی ، صفحه سایت و موارد خارج از صفحه می توانند صبر کنند.

JSON-LD در HTML اولیه شما یک روش عالی برای عبور از یک برگه تقلب در Googlebot است ، اما اطمینان حاصل کنید که مطالبی را که کاربر در آنجا به آن اهمیت می دهد نیز دارید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۳٫ فقط اسکریپت های مورد نیاز خود را حمل کنید

در سال ۲۰۱۹ ، اکنون هزینه های اصلی اسکریپت ها بارگیری و زمان اجرای CPU است.

هر اسکریپتی که خوانده می شود باید بارگیری ، تجزیه ، کامپایل و اجرا شود – صرف نظر از اینکه آیا به محتوای صفحه کمک می کند یا خیر.

Google Chrome از قابلیت های داخلی برای کمک به شما در دیدن میزان استفاده از کد شما استفاده کرده است.

چگونه به اسکریپت های ناخواسته توجه کنیم

  • ابزارهای برنامه نویس را باز کنید.
  • روی ۳ نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • ابزارهای بیشتر ، Coverage را انتخاب کنید.
  • بارگیری مجدد صفحه
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان یک هدف ، یک صفحه سالم و موثر باید کمتر از ۱MB باشد.

احتمال آن وجود دارد که صفحه فرود ، عملکرد ضعیف داشته باشد و برخی از اسکریپت ها را منتشر کند. اگر اسکریپت هایی بیش از حد پیدا کردید ، برای تقسیم کد با تیم توسعه دهنده خود همکاری کنید.

۴- تجربه انسانی را در مورد ویژگیهای براق اولویت بندی کنید

صندوق ورودی شما احتمالاً مملو از پیشنهادات است تا از ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با معیارهای اختصاصی استفاده کنید که دید سایت شما را در تک شاخها جای می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر عملکرد خود را با استفاده از ۱۵ پیکسل ردیابی دیگر اندازه گیری کرده اید ، ممکن است امتیاز جدید مکعب narwhal لازم نباشد.

اسکریپت های شخص ثالث می تواند بر عملکرد ، رندر ، امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران تأثیر منفی بگذارد.

به بارگیری یک اسکریپت شخص ثالث به عنوان دادن کلید خانه خود فکر کنید.

۵٫ تصاویر تنبل و اسکریپت ها بدون مسدود کردن ارائه

یک عکس ارزش هزار کلمه دارد ، درست است؟

پیشنهاد ویژه  مشاوره Google درباره نحوه استخدام SEO

این مورد است. ۱۰۰۰ کلمه در حدود ۲ کیلوبایت است.

طبق HTTPArchive ، تصاویر درخواستی ترین دارایی و به طور متوسط ۹۰۰ کیلوگرم درخواست هستند.

بارگیری تنبل به طور طبیعی از Chrome 76 پشتیبانی می شود. کافیست ویژگی loading="lazy" را اضافه کنید تا حداکثر ارزش را با کمترین بلیط ممکن برای ارائه ارائه دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به همین ترتیب ، می توانید اسکریپت ها را همزمان با اضافه کردن یک ویژگی ساده بارگیری کنید: <rel=”myscript.js” async defer>

۶٫ بسته های اسکریپت را کوچک نگه دارید

اگر اسکریپت شما از ۵۰-۱۰۰ کیلوبایت بیشتر است ، آن را به بسته های کوچکتر جداگانه تقسیم کنید.

چندین بسته کوچکتر نسبت به یک بسته بزرگ اسکریپت بزرگ ، مؤثرتر است.

اگر سایت شما از Multiplexing HTTP / 2 استفاده می کند ، چندین درخواست و پاسخ می توانید همزمان پرواز کنید.

۷٫ حافظه نهان ، حافظه نهان ، حافظه نهان

تمرین زیر را در بالا به خاطر دارید؟ تصور کنید که باید هر بار به یک منبع JS قابل استفاده مجدد مراجعه کنید. از این مرحله اضافی می توان با ذخیره منابع تا حد امکان به راحتی اجتناب کرد.

اگر JS خود را به بسته های کوچکتر اختصاص داده شده به یک کارکرد خاص تبدیل کنید ، در مدت زمان طولانی آسان تر در حافظه پنهان می شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در اصول وب Google مطالعه کنید و سپس با مهندسین خود بنشینید تا از نحوه و آنچه در حال حاضر حافظه نهان است ، بفهمید.

۸- عملکرد و ارائه مستقیماً مرتبط هستند

به دلایل مختلف Google از Chromium برای ارائه استفاده می کند. یکی از آنها این است که می تواند زمانبندی های مهم را ضبط کند – همه چیز از زمان تا اول بایت (TTFB) تا زمان تا تعاملی (TTI).

اطلاعاتی که در بارگیری صفحه شما ضبط می کند ، به اطلاع هرچه از طراحی شما تا چه اندازه با سرعت مناسب تلفن همراه کمک می کند. هر دوی اینها عواملی برای رتبه بندی هستند.

منابع شما هرچه کارآمدتر و کارآمدتر باشد ، می توان صفحه را به طور مؤثر ارائه کرد.

Lighthouse یک ابزار تست رایگان است که می تواند در شناسایی تنگناهای عملکرد به شما کمک کند.

اگر شما به دنبال شیرجه رفتن عمیق تر در معیارهای عملکرد لایت هاوس هستید ، این راهنما متریک و اجزای آن را تجزیه می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۹٫ به یاد داشته باشید که هیچ قطعه فناوری ذاتاً خوب یا بد نیست

جاوا اسکریپت ابزاری است و کاربردی مؤثر در ایجاد تجربیات غنی تعاملی و شخصی دارد. چکش نیز ابزاری است.

چکش ها برای حلق آویز کردن تصاویر عالی هستند ، چکش ها برای کار با ناخن ها عالی هستند اما این چکش را برای استفاده در پدیکور در خانه ایده آل نمی کند.

تفاوت بین ناخن های خود را بدانید. ابزار را سرزنش نکنید.

بهترین راه برای ارائه چیست؟ بستگی دارد …

بستگی به فن آوری هایی دارد که شما استفاده می کنید. این بستگی به اهداف تجاری شما دارد.

این بستگی دارد که پاسخی برای نوشتن پاسخ سؤال نیست.

فناوری دارای تفاوت های ظریف است. رندر کردن یکی از فرایندی است که در فضاهای بین اتفاق می افتد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

رفتارهایی که ما نمی بینیم می تواند تأثیر بیشتری در سایت ما داشته باشد تا تمام بهینه سازی های صفحه شما می توانید مطالب کلمه کلیدی را انجام دهید.

این فراخوان شما برای اقدام است. به شدت کنجکاو باشید سوال بپرس.

با تیم هایی که درک نمی کنید در جلسات ناراحت کننده باشید. سؤالات گنگ بپرسید.

در مقابل کارشناسان موضوع مانند احمق به نظر برسید. این نشان می دهد که شما مایل به یادگیری هستید.

منابع بیشتر:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *