نوشته قبلی نوشته بعدی تجزیه و تحلیل نتایج جستجو: سوال نهفته

تجزیه و تحلیل نتایج جستجو: سوال نهفته

تجزیه و تحلیل نتایج جستجو: سوال نهفته منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

Google به طور فزاینده رتبه بندی محتوا را بر اساس سیگنال های مربوط به دست آمده از الگوریتم های طراحی شده برای کمک به آنها در درک بهتر نمایش داده های جستجو و صفحات وب انجام می دهد.

ما در دوره رتبه بندی کلمات کلیدی قرار داریم. تحقیق در مورد کلمات کلیدی هنوز اهمیت دارد.

اما شیوه گوگل در رتبه بندی وب سایت ها ، بیشتر مربوط به تطابق کلمات در جستجوی جستجو با کلمات در صفحه وب نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این مقاله روشی را برای تجزیه و تحلیل نتایج جستجو ارائه می دهد تا درک کند که چرا گوگل ممکن است در صفحه وب قرار بگیرد و چگونگی اعمال آن دروس را برای نوشتن محتوا انجام دهد.

درباره موضوعات بنویسید؟

یک ایده مشترک در SEO این است که نوشتن در مورد کلمات کلیدی را کنار بگذارید و شروع به نوشتن در مورد موضوعات کنید .

این رویکرد منطقی است. تا زمانی که متوقف نشوید و به آن فکر کنید.

آنچه " نوشتن موضوع " پیشنهاد می کند این است که نویسنده به جای نوشتن در مورد کلید واژه ویجت آبی ، باید درباره موضوع ویجت آبی و تمام مباحث مرتبط با ویجت های آبی بنویسد.

روش قدیمی این بود که درباره ویجت آبی و همه عبارات کلمه کلیدی ویجت آبی فکر کنید:

عبارات کلمات کلیدی مرتبط

  • نحوه ساخت ابزارک های آبی
  • ابزارک آبی ارزان
  • بهترین ابزارک های آبی
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

روش موضوع برای نوشتن محتوا با تشریح کلیه موضوعات مختلف برای نوشتن مطالب شروع می شود:

  • نحوه ساخت ابزارک های آبی
  • ابزارک آبی ارزان
  • بهترین ابزارک های آبی

همانطور که مشاهده می کنید ، نویسنده فارغ از اینکه در مورد موضوعات می نویسد یا در مورد کلمات کلیدی می نویسد ، به نوشتن در مورد عبارات کلمات کلیدی پایان می دهد. هیچ تفاوتی در آنچه نوشته می شود نیست.

رویکرد دیگر نوشتن موضوع انجام جستجوی گوگل و سپس مرور پیشنهادات گوگل در ویژگی های جستجوهای مرتبط و افراد همچنین بپرسید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آنها می گویند سپس آن کلمات کلیدی را بگیرید و در مورد آنها بنویسید. اما این فقط تکنیک نوشتن کلمات کلیدی جدید است.

نوشتن در مورد موضوعات همان کار برای نوشتن برای کلمات کلیدی است. تنها تفاوت بین نوشتن موضوع و نوشتن کلمات کلیدی در جایی است که کلمات کلیدی از کجا به دست می آیند. خودشه.

مرتبط : ۲۵+ ایده های منحصر به فرد ارسال وبلاگ برای جذب خوانندگان خود

در جستجوی آنچه کاربران می خواهند

چیزی که من در مورد صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERPs) متوجه شده ام این است که صفحات وب در نتایج خوانده شده مانند پاسخ به سوالات هستند.

برای استفاده از یک مثال بارز ، اگر عبارت کوتاهی مانند " دنده های سرخ شده " را تایپ کنید ، Google صفحات دستور العمل را نشان می دهد.

به الگوریتم گوگل ، هنگامی که شخصی " دنده های سرخ شده " را تایپ می کند ، ممکن است در حال تایپ کردن باشد ، " چگونه دنده های سرخ شده را طبخ کنم؟" یا " دستور العمل های دنده سرخ شده را به من نشان دهید ."

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این همان چیزی است که من به آن سوال Latent می گویم. نهان به معنای بسیاری از چیزها است اما یکی از معانی ، معنی چیزی است که پنهان است.

پیشنهاد ویژه  5 راه SEO به بازاریاب ها کمک می کند تا با برندهای بزرگتر دقیق و هوشمندانه کار کنند

بنابراین ، هنگامی که من در مورد سوال نهفته صحبت می کنم ، منظور من این است که هر عبارت کلمه ای شامل یک سؤال پنهان و معنای عمیق تر است.

سوال نهفته برای پرس و جو جستجو ، " دنده های سرخ شده" این است که " چگونه دنده های سرخ شده را طبخ کنم؟ "

تقریباً هر عبارت جستجو شامل یک سؤال نهفته است.

وقتی SERP ها را بررسی می کنید ، ممکن است متوجه شوید که سه نتیجه جستجوی اول ممکن است مشابه باشند. دلیل این امر این است که آنها آنچه را که معمولاً به عنوان جستجوگر شناخته می شود مشترک دارند. با این حال ، آنها همچنین سؤال نهان را با یکدیگر در میان می گذارند.

سؤال نهفته ، همان مسئله جستجوگر نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • هدف جستجو یک درک کلی از آنچه یک کاربر می خواهد است.
  • سؤال نهفته پاسخ دقیق تری را که کاربر می خواهد مشخص کند.

نمونه هایی از قصد جستجوگر:

  • خرید
  • مقایسه کنید
  • جهت ها
  • اطلاعات
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یک روش محبوب برای تعریف هدف جستجو:

  • ناوبری
  • معاملاتی
  • اطلاعاتی
  • مقایسه

این یک دیدگاه کلان از آنچه یک جستجوگر می خواهد است.

رویکرد سؤال نهفته برای تجزیه و تحلیل هدف جستجو ، شناسایی سؤالی است که کاربر هنگام وارد کردن یک کلمه کلیدی در جعبه جستجو ، واقعاً از وی سوال می کند.

کلمه کلیدی " دنده های سرخ شده " تبدیل می شود " دستور العمل دنده های سرخ شده را به من نشان بده " یا " به من یاد بده که چگونه دنده های سرخ شده چینی درست کنم" و بسیاری از تغییرات دیگر. Google تنوع سؤال نهفته را که بیشترین کاربران را برآورده می کند ، انتخاب می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

عبارت سؤال نهان ، عبارتی است که من برای توصیف یک رویکرد برای به دست آوردن یک دید دقیق تر درباره دلیل گوگل در رتبه بندی یک صفحه وب ایجاد کردم.

من رویکرد سوال نهفته را بطور مستقل توسعه دادم. Google اخیراً یک مقاله پژوهشی را منتشر کرده است که روشی مشابه برای درک معانی پنهان در یک جستجوی جستجو را شرح می دهد.

مرتبط: چگونه افراد جستجو می کنند: درک قصد کاربر

تحقیقات Google درباره ایالات نیاز پنهان

ما می دانیم که گوگل از فن آوری هایی مانند steming و پردازش زبان طبیعی برای درک اینکه یک جستجوی جستجو چیست و همچنین برای درک اینکه صفحه وب چیست استفاده می کند. مقاله مرتبط با زیر به بررسی شرایط Google برای بیان شرایط نیاز دارد .

تحقیقات مصرف کننده گوگل مشخص کرده است که آنها شش حالت ضروری را که بر رفتار جستجو تأثیر می گذارند ، شناسایی کرده اند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شش ایالت مورد نیاز عبارتند از:

  1. مرا هیجان زده
  2. تحت تأثیر قرار دادن من
  3. مرا آموزش دهید
  4. به من اطمینان دهید
  5. کمکم کنید
  6. سوپرایزم کن
پیشنهاد ویژه  گوگل توصیه می کند در مقابل با استفاده از برچسب مدیر برای پیاده سازی ساختار داده ها

در اینجا نحوه استفاده Google از حالتهای نیاز پنهان (نهفته) در یک جستجوی جستجو نشان داده شده است:

وقتی شخص متوجه می شود که به چیزی احتیاج دارند ، بنابراین ممکن است این آخر هفته چیزهایی را پیدا کند که برای فرزندان خود انجام دهد. آنها ممکن است به Google مراجعه کنند و به جستجوی "خانه های پرتلاش نزدیک من" بپردازند.

مسئله این است که در پشت آن ، نیاز به زیر آن وجود دارد ، یعنی آنها واقعاً می خواهند به آنها کمک کنند و به خانواده خود کمک کنند تا در ارتباط باشند و لحظه ای در کنار هم باشند.

اینها قطعاتی هستند که در واقع انگیزه ی رفتارهای خود را نشان می دهند. آنچه آنها جستجو می کنند سعی در حل آن دارند. اما مردم این را نمی گویند.

آموزش من یک مثال عالی است. این یک کشور نیاز بزرگ است. مردم برای به دست آوردن اطلاعات به سمت ما می آیند و سپس حرکت می کنند.

شما یک سطح فروش نمی خواهید. شما صحنه بزرگی از خلاقیت را نمی خواهید. شما می خواهید نظم درجه را بدانید. واقعیت های امن ترین را برای من بیان کنید.

بازاریابان در آن لحظه می توانند کارآمدتر و مستقیم تر باشند.

در کنار آن ، نیازهای آنها در تلاش است تا برآورده شود. و آنها تا زمانی که احساس کنند نیازهایشان برآورده نمی شود ، در ادامه راه خود را ادامه می دهند. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه سؤال نهان را شناسایی کنیم

من چند سال قبل از خواندن تحقیقات فوق گوگل مفهوم سوال نهفته را ایجاد کردم. اما کاملاً با مفهوم من پیچیده است.

تحقیقات Google در تلاش است تا هنگامی که یک پرس و جو جستجو می کند برآورده شود.

مثال آنها این است که عبارت " خانه های پرشکوه در نزدیکی من " را کشف کنید: معنای پنهانی دارد: به " خانواده من" کمک کنید تا لحظه ای با هم در ارتباط باشند. "

با استفاده از مثال گوگل می توانید بپرسید ، افراد وقتی از آنها درخواست می کنند " خانه های پرشکوه نزدیک من " بخواهند ، چه معنایی دارند و همچنین چه نیازهایی را برای برآورده شدن دارند؟

بنابراین ، وقتی کسی " پیتزا معتبر ایتالیایی Boston Ma " یا " Boston Ma Pizza " را جستجو می کند ، قسمت غیر محلی گوگل از الگوریتم جستجو با آن دسته از نمایش داده شدگان جستجو مانند همان سؤال برخورد می کند و بررسی های مربوط به رستوران های پیتزا در بوستون را در جستجوی برتر نشان می دهد. موقعیت ها

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

سه نتیجه اول کلمات بهترین و پیتزا را در عناوین خود دارند و نتیجه چهارم مقاله ای در مورد تجربه نویسنده در تلاش برای فهمیدن آنچه که سبک پیتزا بوستون را تعریف می کند و در مورد انواع سبک هایی که باید یافت شود بحث می کند.

پیشنهاد ویژه  جان مولر گوگل درباره کجا درج داده های ساخت یافته JSON-LD را بررسی کنید

سوال نهفته برای سه نتیجه اول واضح است ، " لیستی از بهترین رستوران های پیتزا در بوستون را به من نشان دهید ." نیاز در آن پرس و جو لیستی از بهترین رستوران های پیتزا برای مقایسه است.

نتیجه چهارم تلاش برای درک سبک های مختلف پیتزا در بوستون را توصیف می کند. این یک بررسی جامع از رستوران های پیتزا و به هیچ وجه لیستی از رستوران های پیتزا یا محتوای تولید شده توسط کاربر در مورد رستوران های پیتزا در بوستون نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این نتیجه چهارم با سه نتیجه اول متفاوت است و بنابراین سوال نهفته باید متفاوت باشد. این را می توان به عنوان " مقایسه و توصیف بهترین رستوران های پیتزا " تفسیر کرد.

همیشه اجازه دهید نتایج جستجو به شما بگوید کاربران می خواهند چه چیزی را ببینند. Google تلاش می کند نتایج جستجوی مورد نظر کاربران را نشان دهد. بنابراین اگر نتایج برتر لیست هایی از "بهترین ها" است ، ممکن است این نوع مطالبی باشد که باید در نظر بگیرید.

در این مثال می توان گفت سؤال نهفته ، " لیستی از بهترین رستوران های پیتزا در بوستون را به من نشان دهید ." و محتوای شما باید به وضوح درمورد این موضوع باشد ، " در اینجا لیستی از بهترین رستوران های پیتزا در بوستون آورده شده است ."

این مفهوم پرس و جوهای جستجوی نهفته ، به ویژه برای نتیجه هایی که دارای قطعه قطعه هستند ، جالب است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

درک اینکه کاربران هنگام نوشتن یک جستجوی مبهم چه معنایی دارند ، چیست که BERT درمورد آن چیست.

در این موارد ، Google ابتدا محبوب ترین جستجوی جستجو را نشان می دهد و سپس در بلوک بعدی نتایج ، Google جستجوی محبوب بعدی را نشان می دهد.

اما همانطور که قبلاً نیز گفتم ، درک هدف جستجو یک درک کلی (کلان) از آنچه در پشت جعبه جستجو می گذرد است.

اگر می توانید سوال نهفته را شناسایی کنید ، اکنون نتایج جستجو را در یک سطح خرد درک می کنید. مثل تفاوت بین دیدن جنگل (قصد جستجو) و دیدن درختان (سوال نهفته) است.

درک سؤال نهان راهی برای شکستن الگوریتم گوگل نیست. این فقط راهی برای درک بهتر آنچه کاربران می خواهند هنگام استفاده از یک جستجوی خاص جستجو و سپس ایجاد محتوا متناسب با آن نیازها باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

خواندن:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *