نوشته قبلی نوشته بعدی چگونه می توان از گوگل برای فهرست بندی سایت خود با گزارش پوشش استفاده کرد

چگونه می توان از گوگل برای فهرست بندی سایت خود با گزارش پوشش استفاده کرد

چگونه می توان از گوگل برای فهرست بندی سایت خود با گزارش پوشش استفاده کرد منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

اگر از گزارش پوشش نمایشی Google Search Console Index Coverage استفاده نمی کنید ، نمی توانید خود را به عنوان یک SEO فنی بنامید.

این یک ابزار ارزشمند برای درک است:

  • کدام URL ها توسط Google خزیده و ایندکس شده اند و کدام ها نیستند.
  • و مهمتر از همه ، چرا موتور جستجو در مورد URL این گزینه را انتخاب کرده است.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به نظر می رسد که این گزارش با طرح رنگ چراغ راهنمایی خود دنبال شود.

نمودار گزارش پوشش شاخص GSC

  • قرمز (خطا) : متوقف شوید! صفحات ایندکس نمی شوند.
  • زرد (معتبر با هشدارها) : اگر وقت زیادی برای پس انداز کردن دارید ، متوقف شوید ، در غیر این صورت ، گاز را بزنید و بروید! صفحات ممکن است نمایه شوند.
  • سبز (معتبر) : همه چیز خوب است. صفحات ایندکس می شوند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مشکل این است که یک منطقه خاکستری بزرگ وجود دارد (بدون احتساب) .

و وقتی جزئیات را می خوانید ، به نظر می رسد قوانین جاده به زبان خارجی نوشته شده است. گوگلی

بنابراین ، امروز ، ما انواع وضعیت را در گزارش پوشش دهی فهرست را به موارد عملی سئو که باید برای بهبود فهرست بندی و افزایش عملکرد ارگانیک ترجمه کنیم ، ترجمه خواهیم کرد.

اینجا برای یک تخلف خاص؟ در استفاده از لینک های سریع احساس راحتی کنید:

تأثیر SEO : این تخلفات را در اولویت قرار دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

فکر بیشتر لازم است : بسته به استراتژی سئو شما ممکن است نیاز به اقدامات لازم داشته باشد یا نباشد.

وضعیت طبیعی : هیچ عملی لازم نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مشکلات تأثیر SEO در گزارش پوشش شاخص

فقط روی رفع خطاها تمرکز نکنید. غالباً برنده SEO بزرگتر در واقع در منطقه خاکستری محرومان دفن می شود.

در زیر موضوعات گزارش Index Coverage وجود دارد که برای سئو مهم است ، که به ترتیب اولویت ذکر شده اند ، بنابراین می دانید که ابتدا توجه خود را به کجا جلب کنید.

کشف شده – در حال حاضر فهرست نشده است

علت : URL برای گوگل ، اغلب از طریق پیوندها یا نقشه های XML ، شناخته شده است و در صف خزیدن است ، اما Googlebot هنوز برای خزیدن آن پیدا نکرده است. این نشان دهنده مسئله بودجه خزیدن است.

نحوه رفع آن : اگر فقط تعداد انگشت شماری از صفحات است ، با ارسال URL در کنسول جستجوی Google ، یک حالت خزیدن را به صورت دستی ایجاد کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر تعداد قابل توجهی وجود دارد ، برای حل بلند مدت معماری وب سایت (از جمله ساختار URL ، طبقه بندی سایت و پیوند داخلی) برای حل مشکلات بودجه خزیدن در منبع خود ، وقت خود را در طولانی مدت اصلاح کنید.

خزنده – در حال حاضر ایندکس نشده است

علت : Googlebot URL را خزید و به محتویات شایسته یافت نشد که در فهرست قرار بگیرد. این بیشتر به دلیل مشکلات کیفیتی مانند محتوای نازک ، محتوای منسوخ شده ، صفحات درگاه یا هرزنامه تولید شده توسط کاربر است. اگر محتوا ارزشمند باشد اما ایندکس نشده باشد ، احتمالاً با ارائه آن از بین برید.

نحوه رفع آن : محتوای صفحه را مرور کنید.

اگر می فهمید که چرا Googlebot محتوای صفحه را به اندازه کافی ارزشمند برای نمایه سازی نمی داند ، از خودتان یک سوال دوم بپرسید. آیا این صفحه در وب سایت من وجود دارد؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر جواب خیر است ، ۳۰۱ یا ۴۱۰ آدرس اینترنتی است. اگر بله ، یک برچسب noindex اضافه کنید تا بتوانید مسئله محتوا را حل کنید. یا اگر URL مبتنی بر پارامتر است ، می توانید از خزیدن صفحه با بهترین عملکرد پارامتر جلوگیری کنید .

اگر به نظر می رسد محتوا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است ، بررسی کنید که بدون JavaScript چه چیزی ارائه می دهد. Google قادر به فهرست کردن مطالب تولید شده با JavaScript است ، اما این یک فرایند پیچیده تر از HTML است زیرا هر زمان که جاوا اسکریپت درگیر باشد ، دو موج نمایه سازی وجود دارد.

موج اول صفحه ای را مبتنی بر HTML اولیه از سرور نمایه می کند. این همان چیزی است که شما هنگام کلیک راست و مشاهده منبع صفحه ، می بینید.

فهرست دوم مبتنی بر DOM ، که شامل HTML و JavaScript رندر شده از طرف مشتری است. این همان چیزی است که شما هنگام کلیک راست و بازرسی ، می بینید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چالش این است که موج دوم ایندکسایی تا زمانی که Google منابع رندر را در دسترس نباشد ، به تعویق می افتد. این بدان معناست که ایندکس کردن محتوای وابسته به JavaScript بیشتر از محتوای HTML فقط طول می کشد. در هر جایی از روزها تا چند هفته از زمان خزیدن.

پیشنهاد ویژه  گوگل’s John Mueller می دهد بینش در جستجوگرها رقیب تحقیقات

برای جلوگیری از تأخیر در ایندکس کردن ، از رندر سمت سرور استفاده کنید تا تمام محتوای اصلی در HTML اولیه وجود داشته باشد. این باید شامل عناصر SEO قهرمان شما مانند عناوین صفحه ، عناوین ، canonicals ، داده های ساخت یافته و البته محتوای اصلی و پیوندهای شما باشد.

کپی بدون Canonical انتخاب شده توسط کاربر

علت : این صفحه توسط Google به عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته شده است ، اما با یک قانون عادی مشخص نشده است. گوگل تصميم گرفته است كه اين صفحه نبايد متعارف باشد و به اين ترتيب آن را از فهرست حذف كرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه آن را برطرف كنید: به طور صریح و منطقی ، با استفاده از پیوندهای rel = canonical ، علامت گذاری کنید برای هر URL خزنده در وب سایت خود. با بازرسی URL در کنسول جستجوی Google می توانید بفهمید که کدام صفحه Google را به عنوان متعارف انتخاب کرده است.

کپی ، نشانی اینترنتی ارائه شده به عنوان متعارف انتخاب نشده است

علت : همان موارد فوق ، به جز در این مورد ، شما صریحاً خواسته اید این URL را فهرست بندی کنید ، برای مثال با ارسال آن در نقشه سایت XML.

چگونه آن را برطرف كنید: به طور صریح و عادی ، با استفاده از پیوندهای rel = canonical ، علامت گذاری کنید برای هر URL خزنده در وب سایت خود و مطمئن باشید که فقط صفحات متعارف را در نقشه سایت XML خود وارد کنید.

کپی کنید ، Google از Canonical متفاوت از کاربر انتخاب کرد

علت : این صفحه دارای لینک = عادی است اما گوگل با این پیشنهاد مخالف است و URL دیگری را برای فهرست بندی به عنوان عادی انتخاب کرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه آن را برطرف كنید: URL را بررسی كنید تا URL كانونی انتخاب شده Google را ببینید. اگر با Google موافق هستید ، لینک rel = canonical را تغییر دهید. روش دیگر ، روی معماری وب سایت خود کار کنید تا میزان محتوای تکراری را کاهش داده و سیگنال های رتبه بندی قوی تری را به صفحه مورد نظر خود مبدل کنید.

URL ارسالی یافت نشد (۴۰۴)

علت : URL ای که شما ارسال کرده اید ، احتمالاً از طریق نقشه سایت XML شما وجود ندارد.

نحوه رفع آن : URL را ایجاد کنید یا آن را از نقشه سایت XML خود حذف کنید. شما می توانید با پیروی از بهترین روشهای نقشه های پویا XML از این خطا جلوگیری کنید.

خطای تغییر مسیر

علت : Googlebot با تغییر مسیر مشکل پیدا کرد. این بیشتر در نتیجه زنجیره های تغییر مسیر پنج یا بیشتر URL طولانی ، حلقه های تغییر مسیر ، یک URL خالی یا یک URL بیش از حد طولانی ایجاد می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه آن را اصلاح کنید : از یک ابزار اشکال زدایی مانند Lighthouse یا یک ابزار کد وضعیت مانند httpstatus.io استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی تغییر مسیر را هدایت می کند و در نتیجه نحوه رسیدگی به آن را دارید.

اطمینان حاصل کنید که ۳۰۱ تغییر مسیر همیشه به مقصد نهایی اشاره می کند ، حتی اگر این به معنای ویرایش تغییر مسیرهای قدیمی باشد.

خطای سرور (۵xx)

علت : سرورها هنگامی که قادر به بارگیری یک صفحه نیستند ، کد پاسخ ۵۰۰ HTTP (مستعار ، خطای داخلی سرور) را برمی گردانند. این ممکن است در اثر مشکلات گسترده تر سرور ایجاد شود ، اما بیشتر اوقات ناشی از قطع اتصال کوتاه سرور است که مانع از خزیدن صفحه Googlebot می شود.

چگونه آن را اصلاح کنید : اگر این یک بار در ماه ماه آبی است ، استرس نداشته باشید. خطا به خودی خود بعد از مدتی از بین می رود. اگر این صفحه دارای اهمیت است ، می توانید با درخواست نمایه سازی در بازرسی URL ، Googlebot را به آدرس URL فراخوانی کنید. اگر خطا در حال تکرار است ، برای بهبود زیرساخت های سرور با مهندس سیستم / سرب فناوری / شرکت میزبان خود صحبت کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ناهنجاری خزیدن

علت : چیزی مانع از خزیدن آدرس اینترنتی نشده است ، اما حتی Google هم نمی داند دقیقاً چیست.

چگونه آن را برطرف كنید: با استفاده از ابزار بازرسی URL ، صفحه را چسبانده و ببینید كه آیا كدهای پاسخ سطح ۴xx یا ۵xx بازگردانده شده است یا خیر. در صورت عدم ارائه سرنخ ، URL ها را به تیم توسعه خود ارسال کنید.

نمایه شده ، اگرچه توسط Robots.Txt مسدود شده است

علت : به robots.txt فکر کنید به عنوان معادل دیجیتال علامت "بدون ورود" روی درب قفل شده. در حالی که Googlebot از این دستورالعمل ها پیروی می کند ، این کار را به نامه قانون انجام می دهد ، نه روح.

بنابراین شما ممکن است صفحاتی داشته باشید که به طور خاص در robots.txt مجاز نیستند که در نتایج جستجو نشان داده می شوند. از آنجا که اگر یک صفحه مسدود شده دارای سیگنالهای رتبه بندی قوی دیگری مانند پیوندها باشد ، ممکن است Google آن را از نظر فهرست بندی مناسب تلقی کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

علیرغم اینکه صفحه را خزیدید. اما از آنجا که محتوای آن URL برای Google ناشناخته است ، نتیجه جستجو به نظر می رسد مانند این.

پیشنهاد ویژه  آشنایی با JavaScript مدرن برای SEO

SERP فهرست بندی شد اما robots.txt مسدود شد

نحوه رفع آن : برای مسدود کردن یک صفحه از نمایش در SERP ها ، از robots.txt استفاده نکنید. شما باید از برچسب noindex استفاده کنید یا دسترسی ناشناس به صفحه را با استفاده از auth ممنوع کنید.

بدانید URL های دارای برچسب noindex نیز کمتر بارگیری می شوند و اگر مدت طولانی در دسترس باشد ، در نهایت Google را به سمت پیگیری پیوندهای صفحه سوق می دهد ، به این معنی که آنها آن پیوندها را به صف خزیدن و سیگنال های رتبه بندی اضافه نمی کنند. به صفحات مرتبط منتقل نمی شود

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

فکر بیشتر لازم است

بسیاری از مشکلات گزارش پوشش نمایه کنسول جستجوی Google ناشی از دستورالعمل های متناقض است.

این طور نیست که یکی درست باشد و دیگری اشتباه است. شما فقط باید در هدف خود شفاف باشید و اطمینان حاصل کنید که تمام سیگنالهای سایت از آن هدف پشتیبانی می کنند.

فهرست بندی نشده ، در نقشه سایت ارائه نشده است

علت : URL توسط Google کشف شد ، احتمالاً از طریق یک لینک ، و ایندکس شده است. اما در نقشه سایت XML ارسال نشد.

چه باید کرد : اگر URL ها مربوط به SEO هستند ، آنها را به نقشه سایت XML خود اضافه کنید. با این کار ، فهرست بندی سریع مطالب جدید یا به روزرسانی های محتوای موجود تضمین می شود.

اگر می خواهید URL ها ایندکس شوند یا خیر ، فکر کنید. آدرس های اینترنتی فقط بر اساس شایستگی های خود رتبه بندی نمی شوند. هر صفحه نمایه شده توسط Google بر نحوه ارزیابی الگوریتم های کیفیت شهرت تأثیر می گذارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

داشتن صفحات فهرست بندی ، اما در نقشه سایت ارسال نشده است ، اغلب نشانه سایت است که از نفخ ایندکس رنج می برد – جایی که تعداد زیادی از صفحات کم ارزش آن را به این فهرست تبدیل کرده اند.

این معمولاً توسط صفحات ایجاد شده خودکار مانند ترکیب فیلترها ، صفحات بایگانی ، صفحات برچسب ، پروفایل کاربر ، صفحه بندی یا پارامترهای سرکش ایجاد می شود. نفخ ایندکس به توانایی دامنه در رتبه بندی تمام آدرس های اینترنتی آن صدمه می زند.

مسدود شده توسط Robots.Txt

علت : Googlebot URL را خزیده نمی کند زیرا توسط robots.txt مسدود شده است. اما این بدان معنی نیست که صفحه توسط Google فهرست بندی نمی شود. هنگامی که شما با هشدارهای robots.txt در گزارش پوشش نمایه مسدود می شوید ، شروع به دیدن ایندکس شده خواهید کرد.

چه باید کرد : برای اطمینان از ایندکس شدن صفحه توسط گوگل ، بلوک robots.txt را حذف کنید و از یک دستورالعمل noindex استفاده کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

URL ارسال شده مسدود شده توسط Robots.Txt

علت : URL ای که ارسال کرده اید ، احتمالاً از طریق نقشه سایت XML ، توسط پرونده robots.txt شما مسدود شده است.

چه باید کرد : در صورت تمایل به خزیدن و ایندکس کردن ، یا قانون مسدود کردن از پرونده robots.txt ، URL را از نقشه سایت XML حذف کنید. اگر از یک سرویس میزبانی استفاده می کنید که به شما امکان تغییر این پرونده را نمی دهد ، میزبان وب را تغییر دهید.

نشانی اینترنتی ارسال شده با علامت "Noindex"

علت : URL ای که ارسال کرده اید ، احتمالاً از طریق نقشه سایت XML ، از طریق برچسب های متا روبات یا در برچسب های X-Robots Header HTTP ، noindex مشخص می شود.

چه باید کرد : در صورت تمایل به خزیدن و ایندکس کردن ، آدرس اینترنتی را از نقشه سایت XML حذف کنید ، یا اگر دستورالعمل noindex را حذف کردید ، حذف کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

URL ارسالی ارسال درخواست غیرمجاز (۴۰۱)

علت : Google مجاز نیست URL خود را ارسال کرده ، مانند صفحات محافظت از رمز عبور.

چه باید کرد : اگر دلیلی برای محافظت از فهرست نشدن محتوا وجود دارد ، نیاز به مجوز را حذف کنید. در غیر این صورت ، URL را از نقشه سایت XML حذف کنید.

نشانی اینترنتی ارسالی دارای مسئله خزیدن است

علت : چیزی باعث ایجاد مسئله خزنده شده است ، اما حتی Google هم نمی تواند نامی برای آن بگذارد.

چه باید کرد : با استفاده از ابزار بازرسی URL ، صفحه را اشکال زدایی کنید. بار بارگیری صفحه ، منابع مسدود شده را بررسی کنید و در صورت وجود کد JavaScript بدون نیاز به آن مراجعه کنید.

اگر این نتایج مفید به دست نیامد ، به روش قدیمی قدیمی بارگذاری URL بر روی تلفن همراه خود متوسل شوید و ببینید چه چیزی در صفحه و کد رخ می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

URL ارسالی به نظر می رسد یک نرم ۴۰۴ باشد

دلیل : گوگل URL ای را که ارسال کرده اید ، احتمالاً از طریق نقشه سایت XML شما ، یک نرم افزار ۴۰۴ نرم است – به عنوان مثال ، سرور با یک کد موفقیت ۲۰۰ پاسخ می دهد اما صفحه:

  • وجود ندارد
  • محتوا کمی (بدون محتوای نازک) مانند صفحات طبقه خالی دارد.
  • در جایی به یک آدرس اینترنتی نامربوط مانند صفحه اصلی تغییر مسیر داده است.

چه باید کرد : اگر این صفحه واقعاً وجود ندارد و عمداً حذف شده است ، سریعترین deindexing 410 را برگردانید. حتماً صفحه "یافت نشد" سفارشی را به کاربر نشان دهید. مگر در مواردی که محتوای مشابه در URL دیگری وجود داشته باشد ، در این صورت یک تغییر مسیر ۳۰۱ را برای انتقال سیگنالهای رتبه بندی انجام دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر به نظر می رسد که این صفحه محتوای زیادی داشته باشد ، بررسی کنید که Google می تواند تمام آن محتوا را ارائه دهد. اگر واقعاً از محتوای نازک رنج می برد ، اگر صفحه دلیل وجود ندارد ، ۴۱۰ یا ۳۰۱ ، در صورت وجود ، آن را از نقشه XML خود حذف کنید تا توجه Google را به خود جلب نکنید ، یک برچسب noindex اضافه کنید و بیشتر کار کنید. راه حل طولانی برای بهینه سازی صفحه با محتوای ارزشمند.

پیشنهاد ویژه  Google می تواند از داده های ساختار یافته پشتیبانی نشده استفاده کند

اگر یک تغییر مسیر در یک صفحه غیر مرتبط وجود دارد ، آن را به یک صفحه مربوطه تغییر دهید یا در صورت عدم امکان ، به ۴۱۰ تغییر دهید.

نرم ۴۰۴

علت : مانند موارد فوق ، اما شما به طور خاص درخواست نکرده اید که این صفحه فهرست شود.

چه کاری انجام شود : مشابه موارد فوق ، یا محتوای مناسب Google ، ۳۰۱ یا ۴۱۰ را در صورت مناسب نشان دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اساسنامه طبیعی در گزارش پوشش شاخص

هدف این نیست که هر URL از سایت شما فهرست بندی شود ، معتبر باشد ، اگرچه با رشد سایت شما باید به طور پیوسته صعود کنید.

هدف این است که نسخه متعارف صفحات مربوطه سئو ایندکس شود.

داشتن سئوی صفحه نه تنها طبیعی است بلکه سودمند است که دارای تعدادی صفحه باشد که در گزارش Index Coverage وجود ندارد.

این به شما نشان می دهد که توجه داشته باشید که Google شهرت دامنه شما را بر اساس تمام صفحات فهرست بندی داوری کرده است و اقدامات لازم را برای حذف صفحاتی که باید در وب سایت شما وجود داشته باشد ، انجام داده است ، اما نیازی به نمایه کردن گوگل درباره محتوای شما نیست.

ارسالی و فهرست بندی

علت : شما این صفحه را توسط یک نقشه سایت XML ، API یا دستی در داخل کنسول جستجوی Google ارسال کرده اید و Google آن را ایندکس کرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بدون نیاز به اصلاح : مگر اینکه شما نمی خواهید آن URL ها در فهرست باشند.

صفحه جایگزین با برچسب مجاز مناسب

علت : Google با موفقیت برچسب rel = canonical را پردازش کرد.

بدون نیاز به رفع اشکال : این صفحه قبلاً به طور صحیح حاکم است. کار دیگری نیست.

با برچسب 'Noindex' حذف شده است

علت : گوگل صفحه را خزید و از برچسب noindex تقدیر کرد.

بدون نیاز به رفع اشکال : مگر اینکه بخواهید آن URL ها در فهرست باشند ، در این صورت ، دستور noindex را حذف کنید.

صفحه با تغییر مسیر

دلیل : تغییر مسیر ۳۰۱ یا ۳۰۲ شما توسط Google با موفقیت انجام شد. URL مقصد به صف خزیدن اضافه شد و URL اصلی از فهرست حذف شد.

سیگنال های رتبه بندی بدون رقیق هنگامی که گوگل URL مقصد را خز می کند منتقل می شود و تأیید می کند که URL مقصد دارای محتوای مشابه است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بدون نیاز به رفع اشکال : این محرومیت با پردازش تغییر مسیرها به مرور زمان کاهش می یابد.

یافت نشد (۴۰۴)

علت : Google URL را با روشی غیر از نقشه سایت XML ، مانند پیوند وب سایت دیگر ، کشف کرد. هنگام خزیدن ، صفحه کد ۴۰۴ وضعیت را برگرداند. در نتیجه ، Googlebot با گذشت زمان URL را کمتر میخورد.

بدون نیاز به رفع اشکال : اگر صفحه واقعاً وجود ندارد زیرا به طور عمد حذف شده است ، در بازگشت ۴۰۴ هیچ مشکلی ندارد. هیچ جریمه ای برای گوگل برای سرگرم کردن ۴۰۴ کد وجود ندارد. این یک افسانه است.

اما این بدان معنی نیست که آنها همیشه بهترین تمرین هستند. اگر URL دارای سیگنال رتبه بندی باشد ، این موارد به اعتبار ۴۰۴ از بین می روند. بنابراین اگر صفحه دیگری با مطالب مشابه دارید ، با توجه به تغییر در یک تغییر مسیر ۳۰۱ ، تغییر دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

توسط ابزار حذف صفحه مسدود شده است

علت : یک درخواست حذف URL در کنسول جستجوی Google ارسال شد.

بدون رفع نیاز : درخواست حذف به طور طبیعی بعد از ۹۰ روز منقضی خواهد شد. بعد از این مدت ، Google ممکن است صفحه را مجدداً تجدیدنظر کند.

خلاصه

به طور کلی ، پیشگیری بهتر از درمان است. یک معماری خوب وب سایت و کار با روبات ها اغلب به یک گزارش تمیز و شفاف از Google Search Console Index Coverage Index Coverage منجر می شود.

اما از آنجا که بیشتر ما به جای ساختن از ابتدا ، کار دیگران را به ارث می بریم ، ابزاری ارزشمند است که به شما کمک می کند توجه خود را در جایی که بیشتر مورد نیاز است متمرکز کنید.

برای نظارت بر پیشرفت گوگل در خزیدن و ایندکس کردن سایت خود ، حتماً هر بار گزارش را بررسی کنید و تأثیر تغییرات سئو را ثبت کنید .

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰
عکس های گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *