نوشته قبلی نوشته بعدی زمان آن است که بازاریابی را دوباره در "بازاریابی محتوا" برگردانید

زمان آن است که بازاریابی را دوباره در "بازاریابی محتوا" برگردانید

زمان آن است که بازاریابی را دوباره در "بازاریابی محتوا" برگردانید منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

بطور غیرقابل انکار بازاریابی محتوا در دهه گذشته محبوبیت چشمگیری یافته است.

با این مسئله سردرگمی در مورد آنچه در آن است و اهداف آن چیست.

روند بازاریابی محتوا

وقتی در سال ۲۰۰۹ در SEO و بازاریابی دیجیتال شروع کردم ، مفهومی از "بازاریابی محتوا" وجود نداشت.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شرکت ها هنوز هم قانع نشده اند که می توانند با حضور در وب درآمد کسب کنند.

فناوری تقریباً تا امروز پیشرفت نکرده است ، بنابراین الگوریتم ها و سیستم هایی که برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می شوند ، هنوز هم کاملاً احتیاط بودند.

آنها همچنین بازی بسیار ساده ای داشتند.

SEO در آن زمان در تلاش بود تا یک قدم جلوتر از موتورهای جستجو باشد.

شما کارهایی را انجام می دادید که کار می کردند ، کسی در مورد آن وبلاگ می کرد ، اشباع می شد و کار را متوقف می کرد (این اتفاق امروز هنوز هم رخ می دهد) ، و سپس مردم به سمت تاکتیک های بعدی روز حرکت می کنند.

و بازاریابی محتوا؟

بله درسته.

برخی از شرکت ها مشغول وبلاگ نویسی بودند – و شرکت هایی که اغلب در عمودی های خاص خود پیروز می شدند ، زیرا آنها می فهمیدند دیگران چه چیزی ندارند و هنوز بسیاری از آنها هنوز نمی دانند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این حسن نیت ساختمانی با مشتریان و مشتریان بالقوه از طریق محتوا یکی از بهترین راهها برای تجارت آنلاین کسب و کار شما است.

سپس سال ۲۰۱۲ آمد که یک پنگوئن از Mountain View سرگردان شد و دنیای بازاریابی دیجیتال شروع به تغییر زیر پاهای ما کرد.

صنایع و شرکتهای بزرگ به ظاهر سقوط کرده اند ، اگرچه هرگونه سابقه سئو را می دانید ، می دانید که این اتفاق در واقع بیش از ۲۰ بار تکرار در الگوریتم پنگوئن رخ داده است ، که هدف آن هدف قرار دادن مواردی مانند ایجاد پیوند دستکاری از طریق لینک های پولی و بیشتر.

در حالی که این تاکتیک ها و استراتژی ها هرگز از بین نرفته است ، آنچه ما دیدیم تغییر در صنعت به دلیل همین امر است.

یکی از تغییرات بزرگ مربوط به بحث ما در اینجا امروز این است که بسیاری از شرکتهای قدیمی "ایجاد لینک" به بنگاههای "بازاریابی محتوا" تبدیل شده اند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین ما امروز با بسیاری از شرکتهای بازاریابی محتوا که هنوز هم تقریباً مغازه های وبلاگ نویسی با ساختمان پیوندی خمیده هستند به کار خود پایان می دهیم. آنها محتوا ایجاد می کنند تا پیوندهایی را برای هدایت SEO ایجاد کنند.

اما آیا این واقعاً بازاریابی است؟

یا این فقط محتوا را امتحان می کند تا سعی کنید نمودار پیوند را دستکاری کنید تا در موتورهای جستجو رتبه بندی شود؟

تجربه من به من می گوید که احتمالاً بیشتر از دوم است.

همه اینها گفتند ، منظور از مشارکت در بازاریابی از طریق محتوا چیست؟

و چگونه ما به عنوان بازاریاب دیجیتال به دنبال استفاده از محتوا برای هدایت پیوندها برای هدایت رتبه بندی هستیم و به جای آن از محتوا برای ایجاد مشاغل به صورت جامع استفاده می کنیم؟

خوب ، چهار بخش اصلی وجود دارد:

  • محتوا باید معیارهای کسب و کار منجر شود و نقشه را هدایت کند.
  • محتوا باید تبلیغ شود.
  • محتوا باید در کل قیف بازاریابی کار کند.
  • محتوا می تواند SEO را نیز هدایت کند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در اینجا نحوه عملکرد من مشاهده می شود.

پیشنهاد ویژه  بینگ راه های جدیدی را برای صاحبان سایت ارائه می دهد تا بتوانند قطعه های جستجوی خود را کنترل کنند

محتوا باید منجر شود و نقشه را به معیارهای کسب و کار بازگرداند

من یک بار با یک کارآفرین خدمات B2B (غیر بازاریابی) خدمات خدماتی صحبت کردم که چندین ماه با یک شرکت محتوا کار کرده بود.

وقتی از او درمورد نتایجی که وی برای تجارت خود دیده بود ، سؤال کردم ، او همچنان درمورد تعداد پستهای منتشر شده و تعداد کلمات آنها و ترافیکی که از آن دیده بود صحبت می کرد.

وقتی از او سؤال کردم که مشتری بالقوه چه تعداد منجر شده را از آن محتوا بدست آورده است و چه میزان درآمد این کسب و کار را برای تجارت خود رانده است ، ساکت شد.

او نمی تواند پاسخ دهد اگر سرمایه گذاری در این محتوا را بازپرداخت می کند یا نه .

محتوا که منجر به هدایت مشتری یا مشتری نمی شود فقط همین محتوای است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هر محتوای سرمقاله ای (پست های وبلاگ ، راهنماها و غیره) که برای بازاریابی استفاده می شود باید در پشت آن هدفی داشته باشد و راهی برای یادگیری بیشتر مشتریان بالقوه باشد.

یکی از ساده ترین راهها برای این کار مراجعه به Google Analytics و یافتن ۵ قطعه برتر مطالب خود توسط محور ترافیک است.

سپس هر قطعه را ممیزی کنید تا ببینید که آیا کالای مربوطه را به عنوان یک کالای تبلیغاتی برای بازدید عمیق تر بازدید می کنید یا خیر.

اگر این موارد را ندارید ، آنها را ایجاد کنید (من روش آهنربای سرب دن مارتل را توصیه می کنم) (افشای: Dan یکی از مربیان مشاغل من است) و از سازنده فرم مورد علاقه خود استفاده کنید تا فرم بارگیری را در پست خود قرار دهید.

محتوا باید تبلیغ شود

بازاریابی محتوا بدون تبلیغات فقط محتوا است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای محتوا برای نتایج معنی دار در یک دوره زمانی معقول ، باید از طریق روشهای دیگر فقط موتورهای جستجو تبلیغ شود.

محتوا ایجاد شده فقط به منظور جذب لینک بهتر از محتوا است حتی بدون اینکه آن هدف را در ذهن داشته باشید ، اما جذب لینک فقط یکی از مزایای تبلیغی بسیاری است.

محتوا قابل تبلیغ است:

  • به لیست ایمیل مشترکین (که با آهنرباهای سرب خود جمع کرده اید) به دلیل اینکه برخی از نقاط درد را که ممکن است احساس کنند حل می کند. اگر نمی خواهید محتوا را به لیست خود تبلیغ کنید ، باید در وهله اول محتوای را ایجاد کرده اید؟
  • از طریق اجتماعی ارگانیک. بسیاری از بازاریابان که می دانم از یک ابزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی برای ارسال چندین بار همان مطالب یا پخش آن در سکوهای مختلف اجتماعی استفاده می کنند.
  • از طریق پرداخت اجتماعی. روش های سبک و ارزان برای این کار وجود دارد (تقویت یک پست در فیس بوک یا استفاده از توییت های تبلیغی خودکار توییتر) ، اما نتایج واقعی به احتمال زیاد از طریق تبلیغات هدفمند تر در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام حاصل می شود. امتیازهای تبلیغاتی برای ارتقاء محتوای قیف میانی و پایین برای جذب مجدد مخاطبان و نگاه های مشابه آن.
  • در هر وبینار ، ارائه و یا مکانهای دیگر شما در حال ایجاد محتوا هستید که مخاطب دارد.
  • در کمپین های قطره ای ایمیل به مسیرهای موجود که قبل از آماده شدن برای خرید ، به آموزش بیشتری در طول سفر خود نیاز دارند.
پیشنهاد ویژه  Google Chrome محتوای مختصر را مسدود می کند

محتوا باید در کل قیف کار کند

ما باید مراقب باشیم که دید خود را در مورد آنچه محتوا می تواند به هم نریزد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در حالی که وسوسه می شویم "بازاریابی محتوا" را به کلماتی که در وبلاگ منتشر می شود فرو ببرد زیرا این کار به راحتی به مشتریان قابل فروش است و بالاترین حجم جستجو را دارد ، ما با این رویکرد ما و مشتریان و خودمان کاری انجام می دهیم.

چرا؟

از آنجا که محتوا در کل قیف بازاریابی شگفت انگیز است!

بیایید تصور کنیم مشتری شما لوله کش است و آنها (و همچنین شما) این رویکرد را در پیش می گیرند که بهترین راه برای بدست آوردن مشتری ، آموزش به مشتری است که شما از قبل می شناسید.

ایده این است که آنها درک کنند که انجام دادن کارهایی که سالهای طولانی را صرف افتخار کرده اید چقدر چالش برانگیز است ، بنابراین آنها به جای آنها با شما تماس می گیرند و می خواهند به شما پرداخت کنند تا آن مشکل را برای آنها حل کنید.

به منظور ایجاد بهترین مطالب برای این مشتری لوله کشی ، باید از مشخصات جمعیتی ایده آل مشتری و دردهایی که با آنها روبرو هستید ، آگاهی داشته باشید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در بالای قیف ، می توانید برای سؤالاتی مانند "چگونگی تعمیر توالت نشتی" با یک آهنربای سرب ، مطالبی را بنویسید (یا فیلم بگیرید!) و برای آنها یک PDF از مراحل عمیق در مورد چگونگی تعمیر توالت ارسال کنید.

حتماً به آنها اطلاعات مربوطه لازم را جهت ارائه به آنها را به عنوان مشتری بالقوه در اختیار شما قرار داده اند (برای یک لوله کشی ، این احتمالاً کد پستی سرب) است.

برای وسط قیف ، می توانید برای سؤالاتی که بیشتر به کار لوله کشی مربوط می شوند ، بنویسید مانند "چه ابزارهایی برای تعمیر توالت نشتی لازم است" که همچنین دارای آهنربای سرب برای مراحل عمیق برای رفع توالت آنها است.

و در انتهای قیف ، می توانید سوالات مربوط به استخدام یک لوله کشی را هدف قرار دهید مانند "چقدر هزینه استخدام یک لوله کشی برای رفع توالت نشتی هزینه ای دارد". این صفحه دارای CTA مستقیم برای تماس با لوله کشی درباره خدمات آنها است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ببینید اکنون چه کرده ایم؟

ما محتوا ایجاد کرده ایم که می تواند رتبه بندی کند زیرا کامل است.

ما همچنین محتوا ایجاد کرده ایم که می تواند منجر به درایو شود زیرا شما یک آهنربای سرب مربوطه را ایجاد کرده اید و آن را در صفحات خریداری کرده اید.

پیشنهاد ویژه  گوگل هسته Web اعضای حیاتی و موثر بدن و تبدیل به سیگنال های رتبه بندی

ما از طریق کد پستی واجد شرایط ساخته ایم ، بنابراین شما در پیگیری با بارگیری کنندگان فاقد اعتبار ، وقت خود را تلف نمی کنید.

و شما محتواهایی ساخته اید که افراد را در نقاط مختلف سفر خود به استخدام لوله کشی اسیر می کند – می پرسید که چگونه این کار را بصورت کلی انجام دهید ، سؤالات خاص تری در مورد چگونگی تعمیر توالت می پرسید ، و سپس در نهایت می پرسید که چقدر هزینه دارد برای داشتن یک حرفه ای این کار را انجام دهید زیرا این کار برای آنها بسیار زیاد است.

محتوای درایو SEO بیش از حد

سرانجام ، فراموش نکنید که قدرت سئو را فراموش کنیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یک مطالعه جدید آنچه را که من در Credo و آنچه دیگران به من ذکر کرده اند تأیید کرده است تأیید می کند – این که انتشار مطالب سرمقاله در مورد موضوعی که به لحاظ معنایی با یک صفحه تبدیل گرا در سایت شما مرتبط باشد ، می تواند رتبه های آن صفحات تبدیل گرا را بلند کند.

یک نمونه از کار خود من در مورد کرودو زمانی است که ما یک راهنمای برای SaaS SEO را در آوریل ۲۰۱۸ منتشر کردیم.

این راهنما فقط (با توجه به Moz) 10 دامنه های اصلی را دارد که پیوند دارد ، اما در حدود ۱۰۰ کلمه کلیدی خود را با معیارهایی دارد که برای صفحات مرتبط با SaaS به طور چشمگیری در دو ماه آینده بهبود می یابد:

روند کلمات کلیدی SaaS

پس از رفع مشکلات فنی ، محتوا یکی از موثرترین راه ها برای جابجایی سوزن در رتبه بندی سئو به دلیل توانایی آن در اضافه کردن ارتباط متنی (که موتورهای جستجو و کاربران آن را دوست دارند) و همچنین توانایی آن در جذب لینک های معنی دار وجود دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هنگامی که به دلیل مطالب یا مطالب فقط به عنوان پست های وبلاگ ، به گذشته نگاه می کنید و در عوض به محتوایی گسترش می دهید که نقشه سفر را از طریق خریدار انجام می دهد و می توانید برای صفحات معامله ای نیز برای SEO استفاده کنید ، کل دنیای بازاریابی محتوا باز می شود و ما قادر به دیدن نتایج نمایشی هستیم.

بیایید بازاریابی را به "بازاریابی محتوا" برگردانیم

امیدوارم که شما را متقاعد کرده باشم که محتوای بدون استراتژی تبلیغاتی یا استراتژی تبلیغاتی منجر به محتوا است.

به منظور انجام واقعی بازاریابی محتوا ، باید از طریق یک استراتژی تبلیغاتی برای مشتریان جدید و پیر و همچنین با در نظر گرفتن سفر آنها و چگونگی تأثیر محتوا در کانالهای دیگر ، نتیجه را بدست آورد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیایید امسال متعهد شویم که اطمینان حاصل کنیم که در کنار مطالب عالی ، بازاریابی خوبی انجام می دهیم.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *