نوشته قبلی نوشته بعدی چگونه یک کمپین سئو منفی احتمالی را شناسایی کنیم

چگونه یک کمپین سئو منفی احتمالی را شناسایی کنیم

چگونه یک کمپین سئو منفی احتمالی را شناسایی کنیم منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

اولین قدم برای مبارزه با یک فعالیت منفی SEO فقط دانستن این است که شما با یک مورد برخورد کرده اید.

پس از تشخیص اینکه قربانی یک کمپین منفی هستید ، می توانید برای اصلاح اوضاع قدم بردارید. لازم نیست حکم اعدام برای تجارت شما باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گفته می شود ، شناسایی یک کمپین منفی ممکن است سخت تر از آنچه به نظر می رسد باشد.

این مقاله به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا وب سایت شما تحت تأثیر SEO منفی قرار گرفته است تا بتوانید زمان بیشتری را برای تصویر بزرگتر صرف کنید: رفع مشکل.

SEO منفی چیست؟

SEO منفی به عنوان هر عملی که با هدف تأثیر منفی بر رتبه موتورهای جستجوگر URL خاص تعریف شود ، تعریف شده است.

گوگل ادعا می کند که آنها برای شناسایی و متوقف کردن کمپین های منفی سئو ، تدابیری اندیشیده اند ، و بنابراین آنها مسئولیت هرگونه تاکتیک منفی را که ممکن است در شبکه ایمنی آنها قرار داشته باشد ، به عهده نمی گیرند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

درعوض ، آنها قربانیان منفی سئو را ترغیب می كنند تا برای حل مسئله با مدیر وب سایت مورد نظر تماس بگیرند.

در اینجا بیانیه رسمی گوگل درباره SEO منفی است.

متأسفانه ، اگر کسی واقعاً در تلاش است به سایت شما آسیب برساند ، احتمال دارد که به این دلیل که با آنها تماس می گیرید ، دست به این کار نرود یا حداقل از همه عملکرد خود را تغییر دهد.

ارزش شلیک دارد ، اما اقدامات مؤثرتری برای انجام آن وجود دارد.

نحوه شناسایی یک کمپین منفی

۱٫ آیا در ترافیک جستجوی شما افت ناگهانی رخ داده است؟

اگر جواب مثبت است و شما خود تغییر قابل توجهی نکرده اید ، این می تواند یک پرچم قرمز باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اطمینان حاصل کنید که تجزیه و تحلیل سایت خود را به طور مرتب بررسی می کنید تا بتوانید قبل از اینکه آسیب زیادی وارد شود ، افت ترافیک جستجو را به سرعت تشخیص دهید.

۲٫ آیا Google شما پیامی را ارسال کرده است که می گوید بر خلاف راهنمایی های آنها اقدام می کنید؟

این یک روش ساده و ساده برای دیدن اینکه آیا کسی از روشهای منفی SEO علیه شما استفاده می کند یا خیر ، است.

اگر یک پیام خطا از Google دریافت کرده اید که مانند تصویر زیر است ، و شما کسی نیستید که خطاها را انجام می دهد ، احتمالاً کسی آن را برای شما وارد کرده است.

پیشنهاد ویژه  پیشنهادات SEO: چالش خاص آنها و چگونگی جلوگیری از خاموش شدن شماره

تصویر زیر یک مجازات در برابر پیوندها را مشخص می کند ، اما پیام خطایی که دریافت می کنید می تواند برای هر تعداد مجازات دستی مختلف باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

کادر پیام در کنسول جستجوی Google یکی از اولین مکانهایی است که می خواهید بررسی کنید آیا فکر می کنید سایت شما مشکلی نداشته باشد یا خیر.

اگر هک شده باشد ، Google می خواهد شما را بدانید.

۳٫ آیا در رده بندی های کلمات کلیدی شخصی شما افت وجود داشته است؟

مجدداً ، ردیابی مرتب سازی بر روی کلمات کلیدی شما فقط عملکرد سئو خوبی است ، اما به ویژه در صورت حمله منفی به شما کمک می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر روزی متوجه شدید که یک یا چند کلمه کلیدی شما در رتبه بندی بسیار کاهش یافته است ، احتمالاً اشتباهی رخ داده است.

امیدوارم در حال استفاده از یک ابزار ردیابی معتبر برای ردیابی موقعیت خود باشید تا بتوانید یک تغییر عمده را آسان کنید.

۴- آیا در بک لینک شما سنبله ای ایجاد شده است؟

شما باید پیوندهای خود را به همان روشی که بر کلمات کلیدی خود نظارت می کنید ، نظارت کنید ، و اگر به مرور زمان متوجه ایجاد سنبله در بک لینک های خود شدید یا تغییر قابل توجهی در کیفیت آنها ایجاد کرد ، این می تواند نشانه ای از یک کمپین SEO منفی باشد.

استفاده از ابزاری که به شما امکان می دهد یک کمپین بک لینک را رصد کنید و حتی اگر متوجه تغییر در پیوندهایتان باشید از طریق ایمیل برای شما ایمیل می کند ، بنابراین باید بتوانید هرگونه مشکلی را به سرعت و به راحتی شناسایی کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر اخطاریه دریافت می کنید که می گوید صدها پیوند جدید به طور ناگهانی دریافت کرده اید ، قطعاً باید قبل از آسیب رساندن به این لینک ها به سایت شما اقدام کنید.

۵- از پیوندهای مسدود شده نشان داده نشود

مواردی وجود خواهد داشت که ابزارها قادر به کمک به آن نخواهند بود. برخی وب سایت ها ابزارهایی مانند Moz و Ahref را از خزیدن وب سایت خود مسدود می کنند.

اگر فقط در حال نظارت بر این نوع منابع هستید ، باز هم می توانید از لینک های خطرناک غافل شوید.

این جایی است که کنسول جستجوی Google و حتی Google Analytics می تواند مفید باشد.

در کنسول جستجوی Google ، یک گزارش بک لینک پیدا خواهید کرد که تمام لینک های وب سایت خود را که Google کشف کرده است ارائه می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما باید به صورت دستی پیوندهایی را که مشکوک به نظر می رسد بررسی کنید زیرا به اندازه سایر ابزارها اطلاعاتی به دست نخواهید آمد.

پیشنهاد ویژه  How to Create a Dynamic Travel Sector Reviews Strategy

با استفاده از Google Analytics ، می توانید گزارش مراجعه به سایت را بررسی کنید تا ببینید چه سایتهایی کاربران را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.

می توانید هر چیزی را که غیر عادی به نظر می رسد پرچم کنید و به صورت دستی آن را چک کنید تا ببینید که آیا از یک فعالیت SEO منفی علیه وب سایت خود امکان پذیر است.

۶٫ آیا در بک لینک شما کاهش یافته است؟

همچنین ، به هر قطره ای در پروفایل بک لینک خود توجه کنید. نوسانات هنگام مراجعه به لینکها طبیعی است ، اما اگر متوجه برخی لینکهای ارزشمندی که به دست آورده اید در حال از بین رفتن هستند ، بررسی و فهمیدن این دلیل بسیار مهم است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

SEO منفی شامل درخواست حذف لینک ها است. اگر پیوندی به تازگی حذف شده است ، به سرعت به آن وب سایت مراجعه کنید و مودبانه بپرسید که چرا.

اگر به این دلیل است که از آنها خواسته شده است تا آن را حذف کنند ، اکنون می توانید وضعیت را بررسی کنید. همچنین می توانید به وب سایت های دیگری که ارتباطی با آنها دارید ، فعالانه عمل کنید تا آنها بتوانند چنین درخواست هایی را نادیده بگیرند.

۷٫ آیا محتوای شما در همه جا نمایش داده می شود؟

scraping محتوا محتوای اصلی ، کلمه به کلمه و انتشار در وب سایت های دیگر را در بر می گیرد. این یک روش آسان برای هر کسی است که می خواهد با SEO منفی به شما حمله کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر به درستی انجام شود ، برای ایجاد محتوای در سایتهای دارای قدرت بالا و مرتبط ، فواید زیادی وجود دارد.

Google دستورالعملهایی در مورد نحوه اطمینان از آسیب رساندن به وب سایت شخصی شما ارائه می دهد. آنها توصیه می کنند که به مقاله اصلی برگردند.

همچنین می توانید از وب سایت میزبان مطالب خود برای اضافه کردن noindex در سطح صفحه استفاده کنید.

چرا این مهم است؟

گوگل هشدار می دهد که کدام نسخه را برای رتبه بندی و در نتایج جستجو به کاربران ارائه می دهد ، که ممکن است محتوای اصلی شما باشد یا خیر. بنابراین سندیکا را با دقت انجام دهید.

پیشنهاد ویژه  DuckDuckGo سوال توسط مقامات بیش از Google تحقیقات آنتی تراست

به همین دلیل به عنوان یک تاکتیک منفی SEO ، این می تواند بسیار مؤثر باشد. گچ کردن محتوای شما در سراسر وب باعث کپی کردن مطالب شده و فرصتی را برای وب سایت های دیگر ایجاد می کند تا شما را از آن خارج کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر متوجه سقوط به صفحه خاصی در وب سایت خود شدید ، استفاده از ابزاری مانند Copyscape به شناسایی هر نسخه ای از محتوای شما که ممکن است در وب سایت های دیگر باشد کمک می کند.

۸- یک ممیزی اساسی از سایت خود انجام دهید

اگر در هر یک از مناطق ذکر شده در بالا متوجه تغییرات اساسی نشده اید (یا حتی در صورت وجود) اما فقط احساس می کنید که چیزی درست نیست ، یک حسابرسی اساسی از سایت خود انجام دهید تا ببینید چگونه در Google ظاهر می شود .

می توانید با انجام یک سایت این کار را انجام دهید: در گوگل جستجو کنید (به عنوان مثال ، سایت: مثال.com).

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، برای Target آنها سایت را تایپ می کنند : target.com .

سپس Google باید با لیستی از صفحات دامنه شما برگردد.

برای ارزیابی آن صفحات از بهترین قضاوت خود استفاده کنید و به دنبال چیزهایی باشید که به نظر نمی رسد.

  • آیا تمام صفحات ذکر شده را می شناسید؟
  • آیا صفحاتی وجود ندارد؟
  • آیا هیچ یک از صفحات شما در رتبه بندی خود حذف شده اند؟

اینها سؤالات مفیدی است که باید از خودتان بپرسید.

اگر جواب هر یک از آنها "بله" است ، می توانید قربانی یک کمپین منفی شوید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

نتیجه

دانستن اینکه مورد سؤال منفی SEO قرار گرفتید اولین قدم در رفع مشکل است.

تعداد زیادی ابزار برای کمک به شما در شناسایی و حل کردن کارزارهای منفی SEO وجود دارد.

نیازی به وحشت نیست.

در نظارت و امنیت وب سایت خود کوشا باشید و نباید مشکلی داشته باشید (صرفه جویی در وقت اضافی صرف شده و شاید چند سردرد) که با مجازات های منفی برخورد کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: DepositPhotos.com
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، فوریه ۲۰۲۰

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *