نوشته قبلی نوشته بعدی پاسخ گوگل به موز مقاله انتقادی از SERP ها

پاسخ گوگل به موز مقاله انتقادی از SERP ها

پاسخ گوگل به موز مقاله انتقادی از SERP ها منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

دنی سلیوان گوگل در پاسخ به مقاله ای که توسط دکتر پیت مایرز نوشته شده است ، توییت کرد. این مقاله ، منتشر شده در Moz ، در مورد افزایش ویژگی های جستجو است که باعث کاهش ۱۰ پیوند آبی سنتی می شود. دنی با این مقاله موضوعات جالبی را مطرح کرد که شایسته بررسی است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

لیست ارگانیک چیست؟

اولین نکته ای که دنی سالیوان در مورد آن بحث کرد ، تعریف لیست ارگانیک بود.

این مقاله یک لیست ارگانیک را به عنوان ۱۰ پیوند آبی سنتی که به یک صفحه وب پیوند دارند ، تعریف می کند.

هر چیز دیگری که آن را "اجزای ارگانیک" یا "از نظر فنی ارگانیک" توصیف کرد ، راهی برای جدا کردن آنها از ۱۰ لینک آبی است که این مقاله به عنوان لیست های ارگانیک در نظر گرفته است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

دنی همچنین توییت کرد:

"مشتریان شما احتمالاً درک نخواهند کرد که اگر شما همچنان به استفاده از ارگانیک به معنی آن باشید ، ارگانیک فقط صفحات وب نیستند. گفتن لیست های ارگانیک "از نظر فنی" است یا یک "مؤلفه" دارد – متأسفیم ، اما احساس می کند که سوء تفاهم ها و سردرگمی را تغذیه می کند. "

وی ادامه داد :

"نگرانی من این است که افرادی که مراقب خواندن خود نیستند ، با این ایده که وقتی در تمام صفحه وجود ارگانیک وجود داشته باشد ، از بین می روند. این به طور بالقوه باعث می شود مردم به جای عقب به فکر عقب باشند. "

حرکت به جلو نه به عقب

من معتقدم که توسط " افرادی که به عقب فکر می کنند " دنی به معنای پایبندی به این ایده است که SERP ها ۱۰ لینک آبی هستند و از فرصت های نهفته در ویژگی های جستجوی غنی چشم پوشی می کنند.

" فکر کردن به جلو " ممکن است درک درستی باشد که دارای قطعات ، فیلم ها و غیره است که فرصت هایی برای رتبه بندی به روشی متفاوت و ترافیک بیشتر را نشان می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

من برای خودم می دانم که وقتی اسم یک آهنگ را جستجو می کنم اغلب به دنبال نماد سبز Spotify هستم تا بتوانم روی آن کلیک کرده و در حالی که در ماشین هستم به آهنگ گوش دهم.

آن نماد Spotify سبز جزئی از ۱۰ لینک آبی نیست اما بسیار مفید است.

جستجوی مبهم

نمونه "بدترین حالت" موز ، جستجوی عبارت "گل صدف" است.

در این گزارش اشاره شده است که کاربر برای دستیابی به لیست های ارگانیک "پیوندهای آبی" باید ۲،۹۳۸ پیکسل حرکت کند.

اما به گفته دنی ، لازم نیست برای لیست های ارگانیک نزدیک به ۳۰۰۰ پیکسل حرکت کنید.

چندین لیست ارگانیک در بالای صفحه وجود دارد.

این چیزی است که دنی سالیوان از توییت درآورد :

"… وقتی چیزی را خواندم مانند" در حالی که قطعه های برجسته از نظر فنی به عنوان ارگانیک در نظر گرفته می شوند "یا تصور می کنم که برای" Lollipop "که لیست اول لیست های ویدیویی بزرگ در بالای صفحه نیست ، به نظر می رسد فرضیات مشکل ساز وجود دارد. … "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

دنبال شده توسط این توییت :

"قطعه های برجسته لیست ارگانیکی" فنی "نیستند. آنها لیست های ارگانیک هستند. و چشم پوشی از لیست مواردی که در Top Stories ، مشاغل محلی ، برنامه هایی در پرده های دانشگاه مشاهده می شود ، مانند ارزیابی ارزیابی شده از نحوه جستجو … "

در اینجا تصویری از نتایج جستجو برای عبارت جستجو ، lollipop آورده شده است:

پیشنهاد ویژه  3 Ways to Use Chrome DevTools for SEO Troubleshooting 

عکس صفحه نمایش نتایج جستجو برای عبارت جستجو Lollipop

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، نتیجه جستجوی Google پنج هدف جستجو را برآورده می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  1. لیست ویدیویی ارگانیک آهنگ.
  2. متن آهنگ
  3. پیوندهایی به خدمات موسیقی که آهنگ را ارائه می دهند
  4. پیوند به نتایج جستجوی آهنگ
  5. پیوند به نتایج جستجو در مورد آب نبات شیرین.

اهداف جستجو و جستجو

ارضای هدف جستجوی یک عبارت جستجوی یک کلمه دشوار است زیرا احتمالاً چندین هدف جستجو وجود دارد.

Google مجبور است محبوب ترین هدف را شناسایی کند.

در این حالت به نظر می رسد این آهنگ ، Lollipop است.

سپس Google باید اهداف جستجوی مرتبط و متناوب را برآورده سازد (اشعار ، گوش دادن به یک سرویس موسیقی ، اطلاعات مربوط به باند و شیرینی آب نبات).

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر به عکس صفحه نگاه کنید ، بدیهی است که Google با موفقیت پنج هدف جستجو برای آن عبارت کلمه کلیدی یک کلمه را برآورده می کند.

جستجو در مورد پیوند دادن به وب سایت ها نیست.

این وسیله برای رسیدن به اهداف است.

اهداف جستجو مربوط به ارضای اهداف جستجو است.

بعضی اوقات به معنای پیوندی به Spotify است.

گاهی اوقات کاربران از طریق پیوند یک ویدیو راضی می شوند.

یک نگاه جایگزین:

موارد زیر افکار من در مورد مقاله است.

منظور آنها انتقاد نیست.

آنها فقط افکاری هستند که هنگام خواندن مقاله برای من اتفاق افتاد.

۱٫ کلمات کلیدی در مقاله مبهم است

مبنای مطالعه بر روی کلید واژه ها با هدف جستجوی مبهم به معنای واقعی کلمه تضمین می کند که نتایج جستجو ویژگی هایی مانند People Also Ask ، لیست های مشاغل محلی ، فیلم ها ، پیوندها به خدمات موسیقی و غیره را نشان می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

همانطور که اشاره شد ، ۱۰ پیوند آبی برای برآوردن چندین جستجوی جستجو برای سؤالات مبهم مفید نیست.

۲٫ مثال های کلیدی در مقاله اصطلاحات اصلی نیست

این روش بیان شده موز است:

"در حالی که کلمات کلیدی در این مجموعه داده ها در طیف گسترده ای از مباحث و صنایع توزیع می شود ، مجموعه به سمت" سر "شرایط رقابتی تر است. "

با قضاوت بر اساس عبارات کلمات کلیدی که در مقاله به عنوان نمونه استفاده می شود ، کلمات کلیدی مورد استفاده در مطالعه عبارات کوتاهی هستند اما لزوما اصطلاحات اصولی نیستند.

اصطلاحات اصطلاحاتی عبارتند از حجم جستجوی زیاد.

آنچه که یک اصطلاح سر را تشکیل می دهد ، کاملاً با حجم جستجو مشخص می شود ، چقدر جستجو می شود.

پیشنهاد ویژه  80٪ پاسخ های جستجوی صوتی از 3 نتیجه ارگانیک برتر [STUDY]

به نظر می رسد Moz از برچسب "head term" برای جستجوی عبارات کوتاه استفاده می کند اما لزوماً محبوب نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این مسئله مشترک با چگونگی در نظر گرفتن اصطلاحات است.

فرض بر این است که عبارات کوتاه یک یا دو کلمه از حجم جستجوی بالایی برخوردار هستند.

تعریف یک اصطلاح سر ، هیچ ارتباطی با تعداد کلمات در جستجوی جستجو ندارد. در مورد حجم جستجو ۱۰۰٪ است.

از آنجا که افراد از پرس و جوهای جستجوی مکالمه بیشتری استفاده می کنند ، بسیار خوب می تواند این باشد که سؤالات مبهم در مطالعه Moz از اصطلاحات اصطلاحاتی نیستند بلکه اصطلاحات ساده ای مبهم هستند که به طور طبیعی نتایج را به سمت SERP ها با ویژگی های طراحی شده برای دستیابی به جستجوی چند منظوره سوق می دهند.

Google Trends Evidence

من بررسی کردم که آیا سؤالات جستجوی مقاله Moz واقعاً اصطلاحات اصلی هستند یا خیر.

من دو عبارات جستجوی موز ، جارو برقی و جارو برقی را در Google Trends در برابر یک عبارت محبوب شناخته شده ، iPhone Case مقایسه کردم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تصویر صفحه Google Trends

همانطور که در نمودار Google Trends فوق مشاهده می کنید ، دو مورد از جستجوی جستجوی مقاله Moz در مقایسه با عبارت مورد آیفون محبوب ، میزان جستجوی کمتری دارند.

عبارات موز کوتاه و مبهم است و حاوی چندین جستجوی جستجو است.

آنها احتمالاً از اصطلاحات اصلی نیستند زیرا با تعریف یک اصطلاح دارای حجم جستجوی بالا است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در مقابل ، جستجوی جستجو "مورد آیفون" یک اصطلاح واقعی است.

در زیر تصویری از صفحه نتایج جستجوی Google برای آن دوره آمده است:

تصویر صفحه نتیجه جستجوی Google برای کلمه کلیدی مورد iphone

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود ، گوگل تبلیغات را دنبال می کند که در ادامه ۱۰ پیوند آبی قرار دارد.

احتمالاً دلیل اینكه گوگل ۱۰ پیوند آبی را نشان می دهد به این دلیل است كه عبارت جستجو كاملاً مشخص است.

برخی ممکن است به ویژگیهای جستجوی گوگل مانند جعبه های محلی ، فیلم ها و چرخ فلک اشاره کنند ، گویا این ویژگی ها چیز بدی هستند زیرا باعث کاهش ۱۰ پیوند آبی می شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اما دلیل اینکه ویژگی های گوگل نشان می دهد ، ارضای اهداف جستجو ، پاسخگویی به نیازهای کاربر است.

پیشنهاد من این است که شاید این ویژگی های جستجو که ظاهرا نتایج جستجو را "بدتر" می کنند ، در خدمت یک هدف باشند و همچنین می توانند منجر به ترافیک جستجو شوند.

۳٫ افراد از جستجوی مکالمه ای استفاده می کنند

کاربران Google به طور فزاینده نمایش داده های جستجو را شخصی سازی می کنند .

کاربران به طور فزاینده ای جستجوهای مکالمه را انجام می دهند .

جستجوی مکالمه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کند.

از آنجا که پرس و جوهای جستجوی مکالمه حاوی چندین کلمه هستند ، می توان گفت که مطالعه موز می تواند نمایانگر وضعیت نتایج جستجوی گوگل نباشد ، زیرا این روش به اصطلاحات کوتاه "چسبیده" است.

با استفاده از نمونه های ارائه شده در مقاله Moz ، به نظر می رسد که این تحقیق از پرس و جوهای کوتاه و مبهم استفاده می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این نتیجه منجر به نتیجه ای ناچیز تحت سلطه SERP ها با چندین ویژگی جستجو برای کمک به کاربران با مجموعه متنوعی از اهداف جستجو می شود.

پیشنهاد ویژه  پیشنهادات SEO: چالش خاص آنها و چگونگی جلوگیری از خاموش شدن شماره

می توان چنین استدلال كرد كه یك مطالعه ی هم دست شامل جستجوی گفتگو است.

آیا پیوندهای آبی مفیدتر هستند؟

این ادعا ممکن است غیر منطقی باشد که ادعا کند نتایج جستجو متشکل از ۱۰ پیوند آبی بهترین روش برای ارائه نتیجه جستجوی پیچیده برای یک سؤال مبهم است که از چندین جستجوی جستجو برخوردار است.

مقاله موز پیش بینی می کند که ۱۰ پیوند آبی ، لیست هایی هستند که اهمیت دارند و ویژگی های جستجو در راه هستند.

این از اولین جمله دلالت دارد:

"# 1 بودن در گوگل همان چیزی نیست که قبلاً بوده است."

تعریف موز از شماره ۱ در چارچوب ۱۰ پیوند آبی قرار دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مقاله Moz ادامه می دهد:

"بدترین حالت ، جستجوی" سهام دیزنی "، شماره ۱ را به پایین آورد تا ۹۷۶ پیکسل."

فرض بر این است که پیوندهای آبی مهم هستند و هر آنچه در راه آن پیوندهای آبی قرار می گیرد ، نتایج جستجو "بدتر" می شود.

در مقاله Moz آمده است:

"این احساس می کند که مشکلات # ۱ فقط بدتر می شود."

دنی سالیوان با این توییت این دیدگاه را به چالش کشید :

"جستجو درمورد ارائه اطلاعات است؛ گاهی اوقات یک صفحه وب بهترین منبع نیست.

ارائه گزینه های تصفیه به کاربران کمک می کند تا به اطلاعات باریک و بهتر کمک کنند ، این به سایتها کمک می کند … "

هدف از ویژگی های مختلف ارائه پاسخ برای نمایش داده شد که دارای چندین جستجو هستند به روشی که به راحتی به آن هدایت شوند. این مفید است

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این مقاله خود مفید بودن ویژگی های جستجو را در پایان تصدیق می کند:

"… بسیاری از ویژگیهای غنی در واقع تکامل نتایج عمودی است ، مانند اخبار ، فیلم ها و تصاویر ، که هنوز یک مؤلفه ارگانیک دارند. به عبارت دیگر ، این نتایج هستند که به طور بالقوه می توانیم محتوا را ایجاد کنیم و در آن رتبه بندی کنیم ، حتی اگر آنها ده پیوند آبی نباشند که ما به طور سنتی به عنوان جستجوی ارگانیک فکر می کنیم. "

در مقاله ذکر شده است که نتایج مختلفی در ویژگی های جستجوی مختلف وجود دارد.

همچنین تأیید می کند که فرصت هایی در این ویژگی های جستجو وجود دارد.

بنابراین نوعی تعجب آور است که مقاله آنقدر وقت صرف می کند که پرونده را جستجو می کند که ویژگی های جستجوی پایین ۱۰ لینک آبی نتایج جستجو را "بدتر" می کنند.

بردن:

به نظر من ، مهم است که از تفکر متعارف جدا شویم که SERP ها بطور برجسته باید از ۱۰ لینک آبی تشکیل شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شاید بهتر باشد که از درک این مطلب که SERP ها خارج از ۱۰ پیوند آبی سنتی ، فرصت های بیشماری دارند ، به بازاریابی جستجو نزدیک شویم.

کسانی که به طور انحصاری روی ۱۰ پیوند آبی تمرکز می کنند ، تنها بخشی از معنای امروز SEO را بهینه می کنند.

مقاله منتشر شده در موز را اینجا بخوانید:

چقدر می توان شماره ۱ را پایین برد؟ (نسخه ۲۰۲۰)

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *