نوشته قبلی نوشته بعدی Google نحوه حذف صفحات برای SEO را توضیح می دهد

Google نحوه حذف صفحات برای SEO را توضیح می دهد

Google نحوه حذف صفحات برای SEO را توضیح می دهد منتشر شده در آوریل 13, 2020ارسال دیدگاه

در یک پاتوق ساعت اداری ، جان مولر گوگل درباره یک اشتباه رایج ناشران هنگام حذف محتوا برای سئو بحث کرد. وی سپس بر بهترین راه برای حذف محتوا برای ترافیک بیشتر متمرکز شد.

آیا می تواند به SEO در حذف صفحات کمک کند؟

ناشر با طرح این سؤال می خواست بداند آیا حذف صفحات غیرمستقیم به SEO کمک می کند یا خیر. ایده این است که از بین بردن "بینش مرده" به Google کمک می کند تا روی صفحات مهم تمرکز کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

سؤال:

آیا با علامت گذاری صفحات noindex محصولات ما ، که تقریباً در ۱۶ ماه گذشته تقریباً صفر تأثیر دارند ، می تواند به SEO کمک کند.

در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵٪ صفحه به این شکل است و آنها فقط در سایت ما سنگین وزن دارند.

من نمی دانم که بعد از noindexing چنین صفحات ، تعداد کمتر صفحه به Google در نقشه سایت ارسال خواهیم کرد و گوگل می تواند بر روی بقیه سایتهای ما تمرکز کند.

بستگی به این دارد که چرا صفحه عملکردی ندارد

جان مولر پاسخ داد كه این سؤال بله یا خیر است. وی گفت: حذف صفحات به طور خودکار باعث نمی شود صفحات باقیمانده عملکرد بهتری داشته باشند.

پاسخ جان:

این کاری است که من می دانم برخی سایت ها انجام می دهند.

من فکر می کنم این یک رویکرد کاملاً غیر منطقی نیست که بگویم صفحاتی که هیچ کس به آن اهمیتی نمی دهد من اساساً از وب سایت خود حذف کردم.

اما این چیزی است که من فقط کورکورانه این کار را نمی کردم.

بنابراین اگر شما فقط کورکورانه روی تعداد برداشت هایی که برای محصولات انفرادی دارید تمرکز می کنید و آنها را از جستجو رها می کنید ، بنابراین کنار گذاشتن چیزهایی که در واقع مفید هستند بسیار ساده است اما آنها معمولاً چندان هم مشترک نیستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بپرسید: چرا یک صفحه عملکردی ندارد؟

پاسخ مولر بدان معنی است که آیا صفحه ای بستگی به این دارد که چرا صفحه حذف می شود ، به دلیل عدم عملکرد خوب صفحه بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه  جان مولر در مورد اینکه چرا گوگل سایت هایی را با پیوندهای Spammy در اختیار شما قرار می دهد

مولر توضیح می دهد که شاید اینگونه نباشد که بسیاری از افراد در جستجوی آن عبارت خاص هستند. بنابراین معیار برداشت ها لزوما بهترین موردی نیست که برای شناسایی صفحات برای noindex و جلوگیری از خزیدن Google از آن استفاده می کند.

جان با جواب خود ادامه داد:

ممکن است شاید این یک نسخه بایگانی شده از یک محصول یا صفحه باشد که در آن افراد پس از مدت معینی نیاز به مراجعه به آنجا داشته باشند تا دستورالعمل هایی را برای تعمیر این محصول پیدا کنند یا می خواهند اطلاعات تاریخی مربوط به این مورد را جستجو کنند.

و این چیزی نیست که هر روز اتفاق می افتد. بنابراین اگر شما صرفاً به تعداد برداشت ها توجه کنید و به راحتی می توانید موارد بسیاری را که در واقع هنوز برای وب مفید هستند ، به طور تصادفی وارد کنید ، آنها معمولاً از آن استفاده نمی کنند.

از طرف دیگر با نگاهی به تعداد برداشت ها و انواع صفحه هایی که در وب سایت خود دارید ، می توانید کمی درک بهتری از این که انواع صفحات برای کاربران مهم تر است ، به شما ارائه دهد.

و این هم می تواند شما را به گفتن راهنمایی کند ، خوب این نوع صفحه چیزی است که شاید من دیگر نمی خواهم آن را ارائه دهم یا شاید بتواند شما را به گفتن راهنمایی کند ، خوب این نوع صفحه در حال حاضر به این اندازه مفید نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بپرسید: آیا می توان این صفحه را بهبود بخشید؟

اکنون مولر به تجزیه و تحلیل مهم این مسئله می پردازد که آیا یک صفحه به سادگی به روز رسانی نیاز دارد یا خیر. به عنوان مثال ، اگر کالای جایگزین کالای جدیدتر و بهتری شده باشد ، رتبه بندی برای محصول قدیمی می تواند فرصتی برای اعلام این باشد که دیگر محصول موجود نیست (اطلاعات خوبی!) و کالای بهتری در دسترس است. اگر محصول جدید تقریباً مشابه هزینه دارد ، این واقعیت را یادداشت کنید تا کاربر را به توجه به محصول جدیدتر ترغیب کند.

پیشنهاد ویژه  Google’s Mueller on Crawl Rate for Big and Small Sites

این توصیه جان مولر از Google برای حذف محتوا است:

برای محتوای اطلاعاتی می توان فهمید که آیا تکنیک های جدید ، فناوری یا اصطلاحات تغییر یافته تغییر کرده است. همه محتوای اطلاعاتی همیشه سبز نیست. اگر می توان آن را بهبود بخشید ، مطمئناً کار خوبی است که باید در نظر داشته باشید.

شاید اگر من آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیدم ، فرق می کرد. و این همچنین چیزی است که شما فقط به آن نمی روید و … کورکورانه به تعداد برداشت ها نگاه می کنید بلکه باید قضاوت کنید و به آن نگاه کنید و ببینید آیا این معنی دارد که این .. حذف شود؟

آیا بهبود آن منطقی است؟

و بارها و بارها بهتر شدن چیزها در وب معقول است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

صفحات کمتر باعث رتبه بندی بالاتر نمی شوند

این ایده وجود دارد که حذف محتوای غیرحرفه باعث می شود تا بقیه صفحات وب افزایش یابد. مولر تأیید می کند که این یک نتیجه خودکار نیست. اینکه ممکن است برای بعضی از سایت ها مفید باشد و برای برخی دیگر چندان مفید نباشد.

اظهارات جان در حذف صفحات برای سئو:

با توجه به داشتن صفحات کمتری و تعداد صفحات کمتری در رتبه بندی بالاتر ، من نمی بینم که چنین اتفاقاتی زیاد رخ دهد. این می تواند به یک وب سایت بسیار بزرگ کمک کند تا تعداد صفحاتی را که صرفاً از نظر فنی ارائه می دهند ، کاهش دهیم و اگر بتوانیم خزیدن ۱/۱۰ از صفحات در یک وب سایت را دوست داشته باشیم و انتخاب آن برای ما بسیار ساده تر است. آن دهم آن صفحات را خیلی سریعتر کنید.

این به نوبه خود می تواند به ما کمک کند تا خوب بفهمیم شاید این صفحاتی باشد که برای وب سایت واقعا مهم هستند. اما اگر تعداد زیادی صفحه را در اینجا و آنجا رها می کنید ، فکر نمی کنم که این امر برای خزیدن تغییر کند و احتمالاً زیاد در وب سایت در جستجو تغییر نکند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

راه درست برای حذف محتوا برای سئو

نکته مهم هنگام حذف محتوا این است که این یک اندازه نیست و برای بهبود رتبه ها همه راه حل ها مناسب است. حذف صفحات به طور خودکار به همه سایتها در رتبه بندی بهتر کمک نمی کند.

پیشنهاد ویژه  Google Recommends Permanent URLs for Black Friday Pages

علاوه بر این مهم است که ارزیابی کنید آیا یک صفحه به سادگی به بهبود نیاز دارد یا خیر.

حذف محتوا یک راه حل قدیمی برای مشکلات ترافیکی است. یک راه حل مربوط به جستجوگرها برای حذف محتوا وجود داشت بنام Content Cannibalization. سپس حدود شش سال یا ده سال بعد این تکنیک دوباره کشف شد و به کلید واژه Cannibalization تغییر نام داد.

در این نسخه از استراتژی ، این فرضیه وجود داشت که محتوای بسیار شبیه به آن در رتبه بندی صفحات دیگر بخورد. راه حل حذف صفحات بود.

نکته این است که ، صرف نظر از اینکه شخصی قصد حذف محتوای مشابه یا محتوای قدیمی منسوخ شده با کارایی پایین را دارد ، ممکن است مفید باشد که به روز کردن صفحات توجه کنید تا آنها را منحصر به فرد کنید یا به یک کاربر متفاوت خدمت کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

حذف محتوا همه مشکلات را برطرف نمی کند. بنابراین وقت خود را بگذرانید و تحلیل کنید که چرا یک صفحه به خوبی کار نمی کند و سپس تصمیم بگیرید که آیا این صفحه می تواند بهبود یابد یا به عنوان یک مسیر ارتقاء برای مشتریان بالقوه که نیاز به ارتقاء محصول دارند یا خیر.

Hangout ساعت Google Office را تماشا کنید:

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *