نوشته قبلی نوشته بعدی Google در مورد عوامل رتبه بندی بحث می کند

Google در مورد عوامل رتبه بندی بحث می کند

Google در مورد عوامل رتبه بندی بحث می کند منتشر شده در آوریل 11, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

در یک Hangout Webmaster ، جان مولر گوگل درباره چگونگی استفاده Google از عوامل رتبه بندی برای رتبه بندی وب سایتها بحث کرد. جان اظهار داشت که رتبه بندی یک صفحه موضوع دستیابی به معیارهای رتبه بندی برتر نیست. به نظر می رسید که رضایت کاربر ممکن است مهمتر از یک عامل رتبه بندی مانند سرعت باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مشاهده فوق در زمینه سرعت به عنوان یک عامل رتبه بندی نرم انجام می شود. به معنای کاهش اهمیت بارگیری سریع نیست. سرعت یک جزء مهم تبدیل و رضایت کاربر به خودی خود است.

عوامل جستجوگرها و رتبه بندی

در گذشته ، رتبه بندی در موتورهای جستجوگر در مورد تمرکز بر برخی از عوامل رتبه بندی بود ، سپس یک ماه صبر کنید تا گوگل سایت را رتبه بندی کند.
اهمیت بسیار مهم این بود که مطمئن شوید کلمات کلیدی شما در برچسب عنوان ، ناوبری ، در برچسب های عنوان H1 / H2 ، در محتوا در نزدیکی صفحه قرار داشته اند و هنگام پیوند به صفحه وب دیگری یا در متن لنگر مورد استفاده قرار گرفته اند. سایت اینترنتی.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این ذهنیت زمانی پیش آمد که گوگل اعلام کرد بروزرسانی Hummingbird و برخی از سئوها پاسخ مناسب برای افزودن مترادف به برچسب عنوان ، عناوین و محتوا را نشان دادند. صدایی احمقانه است ، درست است؟

به نظر احمقانه است زیرا این ادامه راه قدیمی برای هدف قرار دادن عوامل رتبه بندی ، ضربه زدن به آنها و سپس حرکت به سمت فاکتور رتبه بندی بعدی است.

پیشنهاد ویژه  Google در سالهای قبل در فهرست صفحه اول جستجو پشتیبانی از پشتیبانی = قبلی / بعدی را متوقف کرد

مشکل این رویکرد این است که به جای تمرکز روی افراد ، بر رده بندی عوامل تمرکز دارد. همانطور که جان مولر گوگل توضیح داد ، روند رتبه بندی مربوط به سریع ترین سایت نیست.

اگر به صفحات نتایج موتور جستجو نگاه می کنید ، واضح است که سایت های رتبه بندی همیشه بیشترین لینک را ندارند. آنچه این نشان می دهد این است که رتبه بندی برای گوگل لزوماً ایجاد لیست عوامل رتبه بندی و سپس ایجاد صفحه وب مطابق با آن لیست نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چرا سایتهایی که رتبه آهسته خوبی در گوگل دارند

این سوال خاص در مورد سرعت سایت بود. پاسخ جان مولر بر سرعت سایت متمرکز شد و سپس شامل لینک ها و محتوا شد.

این سوال است:

سرعت در نسخه موبایل چیست؟ … چرا بسیاری از سایتهای برتر هنوز خیلی کند هستند؟ "

جان مولر پاسخ داد:

"… بخش خوب این است که عوامل رتبه بندی زیادی داریم. بنابراین لازم نیست همه کارها را بطور کامل انجام دهید.

اما این بدان معنی است که شما موقعیت هایی مانند این را تجربه می کنید که می گویید ، گوگل می گوید سرعت مهم است اما سایت های برتر در اینجا خیلی سریع نیستند بنابراین نباید مهم باشند.

بنابراین برای ما قطعاً مهم است. اما این بدان معنا نیست که نوعی غلبه بر هر چیز دیگری است. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این توضیح می دهد که چرا یک سایت کند هنوز می تواند در صدر SERP ها قرار بگیرد. این چیزی است که به عنوان یک عامل درجه بندی نرم شناخته می شود. این نمی تواند سایر عوامل رتبه بندی را نادیده بگیرد.

پیشنهاد ویژه  How Google Chooses Canonical Page

جان مولر در پاسخ خود را با فرضیه مربوط به سرعت گسترش داد:

"شما می توانید سریعترین صفحه ای که فکر می کنید تصور کنید احتمالاً یک صفحه خالی است ، درست است؟ اما اگر کسی در جستجوی چیزی واقعاً خاص باشد ، یک صفحه خالی یک نتیجه جستجو واقعاً وحشتناک خواهد بود.

این واقعاً سریع است اما هیچ محتوایی در آن موجود نیست. کاربر خوشحال نخواهد شد. "

در اینجا قسمت جالب است.

جان مولر با در نظر گرفتن عوامل رتبه بندی فقط از فاکتور سرعت برای درج لینک ها و محتوا استفاده می کند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

"بنابراین ما باید همه این عوامل مختلف را متعادل کنیم. محتوا ، پیوندها ، تمام سیگنالهایی که ما داریم و نوع آن را درک می کنیم که چگونه می توانیم بر اساس این ترکیب عوامل مختلفی که انجام می دهیم ، رتبه بندی را انجام دهیم. "

این جالب است زیرا به نظر می رسد که رتبه بندی در گوگل به معنای برخورداری از مجموعه ای از عوامل رتبه بندی برای دستیابی به یک رتبه برتر نیست.

این فقط پیوندها نیست. این فقط محتوا نیست. جان مولر پاسخ خود را به این نتیجه می رساند که آنچه تصمیم می گیرد رتبه ها را کسب کند و چه رتبه هایی را کسب نمی کند ، این است که چگونه برای یک متن خاص برای کاربر در آن لحظه مفید است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این همان چیزی است که جان مولر گفت:

"و مخلوط با گذشت زمان تغییر می کند. این می تواند خیلی سریع تغییر کند ، جایی که برای مثال اگر در حال حاضر چیزی واقعاً معتبر باشد ، ممکن است ما تصمیم بگیریم سایت هایی متفاوت از آنچه نشان می دهیم نشان دهیم که آیا چیزی بیشتر از نوع موضوع تحقیق همیشه سبز است. "

آیا عوامل رتبه بندی تکامل یافته اند؟

عوامل رده بندی قبلاً مانند جعبه هایی بودند که برای به دست آوردن در رده های برتر باید تیک بزنند. این دیگر نیست. با این حال ، ایده رتبه بندی عوامل به عنوان مسیر رسیدن به رتبه های برتر همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد ویژه  گوگل توضیح می دهد که صفحات باید برداشته شود

شاید سرنخی برای رتبه برتر مربوط به آنچه گفته جان مولر در مورد یک صفحه وب سریع است که پرس و جو جستجو را برآورده نمی کند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

"کاربر خوشحال نخواهد شد."

این عوامل رتبه بندی را به حداقل نمی رساند. اما این مسئله سرنخ مهمی در مورد چگونگی فکر کردن به کلمات کلیدی از دید کاربران و سپس ساختن مطالبی که به جای رتبه بندی فاکتورها در کاربران متمرکز شده است ، ارائه می دهد.

Hangout وب مستر را از اینجا مشاهده کنید .

منابع بیشتر

تصاویر توسط Shutterstock ، اصلاح شده توسط نویسنده

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *