نوشته قبلی نوشته بعدی چگونه موتورهای جستجو صفحات را مرتب می کنند

چگونه موتورهای جستجو صفحات را مرتب می کنند

چگونه موتورهای جستجو صفحات را مرتب می کنند منتشر شده در آوریل 6, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

به عنوان متخصصان سئو ، ما عموماً روی این سوال تمرکز می کنیم ، "چگونه می توانم صفحه خود را رتبه بندی کنم؟"

یک سؤال به همان اندازه ، اگر نه مهمتر که باید بپرسیم ، این است که "موتورهای جستجو چگونه صفحات را رتبه بندی می کنند؟"

چرا موتورهای جستجو صفحات وب را رتبه بندی می کنند

قبل از اینکه بدانیم موتورهای جستجو چگونه صفحات وب را رتبه بندی می کنند ، بیایید لحظه ای متوقف شویم و به این فکر کنیم که چرا آنها را رتبه بندی می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

از این گذشته ، نمایش ساده صفحات به طور تصادفی ، با شمارش کلمات ، تازه بودن یا هر نوع سیستم مرتب سازی آسان ، برای آنها ارزان تر و آسان تر خواهد بود.

دلیل انجام این کار آشکار است. شما از آن استفاده نمی کنید.

بنابراین وقتی سؤال در مورد رتبه بندی می پرسیم ، آنچه باید همیشه در نظر داشته باشیم این است که کاربر مورد نظر ما راضی می کند که مال ما نباشد ، آنها متعلق به موتور هستند و موتورها وام را به ما وام می دهند.

اگر ما از آن کاربر سوء استفاده کنیم ، ممکن است آنها به موتور برنگردند و بنابراین موتور نمی تواند این را داشته باشد زیرا درآمد تبلیغاتی آنها کاهش می یابد.

من دوست دارم مانند برخی از صفحات منبع در سایت خود به سناریو فکر کنم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر ما یک ابزار یا خدمات را پیشنهاد می کنیم ، این مبتنی بر تجربه ما با آنها است و ما معتقدیم که آنها به بازدید کنندگان ما نیز خدمت می کنند. اگر بشنویم که این کار را نمی کنند ، آنها را از سایت خود حذف خواهیم کرد.

این همان کاری است که موتورها انجام می دهند.

اما چطور؟

سلب مسئولیت

دستگاه های استراق سمع در Google یا Bing ندارم. Google یکی از میزهای من را دارد و دیگری وقتی در آن حضور ندارم با خودم حمل می کنم اما به دلایلی وانت پیام به روش دیگری کار نمی کند.

من این را بیان می كنم تا روشن كنم كه طرح زیر در حدود ۲۰ سال تماشای موتورهای جستجو ، خواندن حق ثبت اختراع (یا بیشتر اوقات – تحلیل بیل اسلاوسكی در مورد حق ثبت اختراعات) استوار است ، و هر روز با سالها شروع به بررسی آن می كند. در صنعت از تغییر طرح SERP در ادغام ها برای تغییر به روز رسانی ها استفاده می شود .

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آنچه را که من می گویم به عنوان یک تفکیک بسیار تحصیل کرده که احتمالاً در حدود ۹۰ درصد درست است ، بگیرید. اگر نمی دانید چرا ۹۰ درصد فکر می کنم – من از فردریک دوبوت Bing یاد گرفتم که ۹۰ درصد تعداد زیادی در استفاده از زمان guesstimating برای استفاده است.

این فقط ۵ مرحله ساده است – آسان

پنج مرحله برای روند کامل رتبه بندی یک صفحه وجود دارد.

من شامل چالشهای فنی مانند توازن بار نیستم و درمورد هر محاسبه مختلف سیگنال صحبت نمی کنم.

من فقط در مورد فرآیند اصلی صحبت می کنم که برای جستجوی اطلاعات باید زندگی خود را انجام داده و آن را به عنوان مجموعه ای از ۱۰ پیوند آبی که در زیر دریای تبلیغات به خاک سپرده شده است ، طی کند.

درک این فرایند، درک که آن طراحی شده است تا خدمت کند و شما را در راه خود را به فکر درستی در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات خود را به کاربران خود باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

همچنین احساس می کنم لازم به ذکر است که کلماتی که در این مراحل استفاده می شود مال من است و به نوعی نام رسمی آن نیست. در استفاده از آنها راحت باشید اما انتظار ندارید هیچ یک از موتورها از همان اصطلاحات استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه  Google: رتبه بندی برای سایت های جدید می تواند در نوسان است تا یک سال

مرحله ۱: طبقه بندی کنید

اولین مرحله در فرآیند ، طبقه بندی پرس و جو است. طبقه بندی پرس و جو اطلاعاتی را که برای انجام کلیه مراحل زیر نیاز دارد به موتور می دهد.

قبل از اینکه طبقه بندی پیچیده ای رخ دهد (بخوانید: هنگامی که موتورها به جای واحدها به کلمات کلیدی تکیه می کردند) موتورها اساساً باید سیگنال های یکسانی را برای همه نمایش داده ها اعمال می کردند. همانطور که در ادامه به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت ، دیگر این مورد نیست.

در این مرحله اول است که موتور چنین برچسب هایی (دوباره ، نه یک اصطلاح فنی بلکه راهی آسان برای فکر کردن در مورد آن) را برای پرس و جو مانند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • YMYL
  • محلی
  • غیب
  • بزرگسالان
  • سوال

من نمی دانم که چند طبقه بندی مختلف وجود دارد اما اولین قدم که موتور باید انجام دهد این است که تعیین کند که برای هر پرس و جو معین چه کاربردی دارد.

مرحله ۲: متن

مرحله دوم در فرآیند رتبه بندی ، اختصاص زمینه است.

در صورت امکان موتور نیاز به در نظر گرفتن هرگونه اطلاعات مربوطه در مورد کاربر وارد پرس و جو در نظر گرفته است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ما این مسئله را به طور مرتب برای سؤالات مشاهده می کنیم ، حتی مواردی که از آنها سؤال نمی کنیم. ما آنها را در اینجا می بینیم:

Google SERP برای آب و هوا

و ما آنها را در اینجا می بینیم:

Google SERP برای آب و هوا در موبایل

البته دومی ، نمونه ای از جایی است که من به طور خاص وارد پرس و جو نشده ام.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اساساً ، مرحله دوم فرایند این است که موتور مشخص کند چه عواملی محیطی و تاریخی به بازی می روند.

آنها دسته بندی پرس و جو را می دانند ، در اینجا آنها درخواست داده های مربوط به عناصر مربوط به آن دسته بندی و نوع پرس و جو را تعیین می کنند یا می گیرند.

برخی از نمونه های اطلاعات زیست محیطی و تاریخی که مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

  • محل
  • زمان
  • آیا پرس و جو یک سؤال است
  • دستگاه مورد استفاده برای پرس و جو استفاده می شود
  • قالب مورد استفاده برای پرس و جو استفاده می شود
  • این که آیا پرس و جو مربوط به نمایش داده شد قبلی است
  • آیا آنها قبلاً آن سؤال را دیده اند یا خیر

مرحله ۳: وزن

قبل از اینکه غرق شویم اجازه می دهم از شما بپرسم ، شما چقدر مایل هستید که در مورد RankBrain شنیده اید؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

خوب ، ببندید زیرا می خواهیم دوباره آن را مطرح کنیم اما فقط به عنوان نمونه ای از این مرحله سوم.

قبل از اینکه موتور بتواند مشخص کند که کدام صفحات باید رتبه بندی شوند ، ابتدا باید مشخص کنند که کدام سیگنال ها مهمترین هستند.

برای پرس و جو مانند [جنگ داخلی] نتیجه می گیریم که به نظر می رسد:

Google SERP For War Civil

نتیجه جامد. اما اگر طراوت نقش قوی داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ ما با نتیجه ای شبیه به این نتیجه خواهیم گرفت:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

Google SERP برای جنگ داخلی مبتنی بر طراوت

اما ما نمی توانیم طراوت را رد کنیم. اگر پرس و جو [بهترین نمایش ها در netflix] بوده است ، من به اقتدار و اهمیت بیشتری درباره نحوه انتشار آن اهمیت می دهم.

پیشنهاد ویژه  گوگل تایید می کند ممکن است در سال 2020 هسته الگوریتم به روز رسانی نورد از امروز

من به سختی نمی خواهم یک قطعه به شدت پیوند خورده از سال ۲۰۰۸ باشد که بهترین دی وی دی ها را برای سفارش در خدمات آنها ارائه می کند.

بنابراین ، با توجه به نوع پرس و جو در دست و همچنین عناصر زمینه ای که موتور کشیده است ، اکنون می توانید به درک خود از اینکه کدام یک از سیگنال های آنها کاربرد دارد و با کدام وزن برای ترکیب های داده شده متکی هستند ، اعتماد کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مطمئناً برخی از این موارد به صورت دستی توسط بسیاری از مهندسین با استعداد و دانشمندان رایانه به کار گرفته می شوند و بخشی از آن توسط سیستم هایی مانند RankBrain انجام خواهد شد که (برای صدمین بار) یک الگوریتم یادگیری ماشینی است که برای تنظیم وزنهای سیگنال برای نمایش داده شدگان قبلاً مشاهده نشده است. اما بعداً به طور کلی در الگوریتم های Google وارد شد.

با این گفته که تقریباً ۹۰ درصد الگوریتم های رتبه بندی آن متکی به یادگیری ماشین است ، به طور منطقی می توان تصور کرد که بینگ دارای سیستم های مشابهی است.

مرحله ۴: چیدمان

همه ما آن را دیده ایم. در واقع ، می توانید آن را در مثال جنگ داخلی بالا مشاهده کنید. برای نمایش داده های مختلف طرح صفحه نتایج نتایج جستجو تغییر می کند.

موتورها تعیین می کنند که چه قالبهای ممکن برای یک درخواست پرس و جو ، کاربرانی که پرس و جو و منابع موجود را اجرا می کنند ، اعمال می شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

صفحه کامل SERP برای [جنگ داخلی] به شرح زیر است:

Google SERP کامل برای جنگ داخلی

من حدس تعلیم و تربیتی را در مورد عامل اصلی استفاده کردم تا مشخص شود زمان حضور هر عنصر چیست.

حقیقت این است که این یک هدف متحرک است و به دانش موجودات ، چگونگی اتصال و وزن گیری آنها متکی است. این یک موضوع بسیار پیچیده است ، بنابراین ما در اینجا نمی خواهیم به آن شیرجه بزنیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آنچه برای درک این متن مهم است این است که عناصر مختلف هر صفحه نتایج جستجو داده شده باید بیشتر یا کمتر در پرواز تعیین شوند.

این بدان معناست که ، هنگامی که یک پرس و جو اجرا شد و سه مرحله اول موتور تمام شد ، یک بانک اطلاعاتی از عناصر مختلف ممکن برای قرار دادن در صفحه ، جایگاه های ممکن را ارجاع می دهد و سپس تعیین می کند که برای پرس و جو خاص کاربرد دارد.

یک کنار: من در بالا خاطرنشان کردم که صفحات نتایج جستجو کم و بیش در پرواز ایجاد می شوند.

در حالی که این امر در مورد نمایش داده های نادر صادق است ، برای نمایش داده های متداول خیلی بیشتر محتمل است که موتورها پایگاه داده ای را که عناصر قبلاً آنها را محاسبه کرده اند متناسب با هدف کاربر احتمالی نگه داشته باشند تا مجبور نشوند که هر بار پردازش کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تصور می کنم محدودیت زمانی برای آن وجود دارد که پس از آن دوباره تجدید می شود و گمان می کنم که در هنگام استفاده کم ، ورودی کامل را تازه کند.

اما با حرکت ، موتور از طبقه بندی یک پرس و جو ، زمینه ای که اطلاعات در آن درخواست می شود ، وزن سیگنال هایی که برای چنین پرس و جو اعمال می شود ، می داند و طرح به احتمال زیاد با اهداف مختلف ممکن برای یک پرس و جو مطابقت دارد.

پیشنهاد ویژه  وردپرس 5.3 نحوه ایجاد انسداد فهرست را تغییر می دهد

سرانجام ، زمان رسیدن به رتبه بندی است.

مرحله ۵: رتبه بندی

جالب اینجاست که این احتمالاً ساده ترین مرحله روند است ، هرچند که به اندازه مفرد تصور نمی شود.

وقتی به رتبه بندی ارگانیک فکر می کنیم به ۱۰ پیوند آبی فکر می کنیم. بنابراین بیایید از آنجا شروع کنیم و روند کار را تا کنون بررسی کنیم:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • کاربر وارد یک پرس و جو می شود.
  • موتور نوع پرس و جو را در نظر می گیرد و آن را طبقه بندی می کند تا بفهمد چه معیارهای کلیدی در سطح بالایی مبتنی بر تعامل قبلی مشابه یا یکسان است.
  • موتور موقعیت کاربر را در فضا و زمان در نظر می گیرد تا اهداف احتمالی آنها را در نظر بگیرد.
  • موتور طبقه بندی پرس و جو و سیگنال های خاص کاربر را می گیرد و از این استفاده می کند تا مشخص کند که کدام سیگنال ها باید چه وزنی را نگه دارند.
  • موتور از داده های فوق استفاده می کند تا همچنین تعیین کند که چیدمان ها ، قالب ها و داده های اضافی می توانند قصد کاربر را برآورده یا تکمیل کنند.

با وجود همه این موارد در دست و با الگوریتمی که قبلاً نوشته شده است ، موتور به سادگی نیاز به خرد کردن اعداد دارد.

آنها سایتهای مختلفی را که می توانند برای رتبه بندی در نظر گرفته شوند ، به دست می آورند ، وزنها را بر روی الگوریتم های خود اعمال می کنند و تعداد آنها را خرد می کنند تا ترتیب ترتیب ظاهر شدن سایت ها در نتایج جستجو را تعیین کنند.

البته آنها باید این کار را برای هر عنصر در صفحه به روش های مختلف انجام دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

همه فیلم ها ، داستان ها ، اشخاص و اطلاعات تغییر می کنند ، بنابراین موتورها نه تنها باید پیوندهای آبی بلکه هر چیز دیگری را در صفحه سفارش دهند.

به اختصار

رتبه بندی سایت آسان است. این کار همه چیز را در کنار هم قرار می دهد تا این کار واقعی باشد.

ممکن است بپرسید که درک این موضوع چگونه می تواند در تلاشهای SEO شما به شما کمک کند. این مانند درک عملکردهای اصلی نحوه کار رایانه شما است. من نمی توانم پردازنده ای بسازم ، اما می دانم چه کاری انجام می دهند ، و می دانم چه ویژگی هایی برای سرعت بیشتری ایجاد می کند و خنک کننده چه تاثیری در آنها دارد.

دانستن این امر باعث می شود که من دستگاهی سریعتر داشته باشم که نیاز به بروزرسانی و به روزرسانی بسیار کمتری دارد.

همین مسئله در مورد سئو نیز صادق است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر هسته اصلی نحوه عملکرد موتور را بفهمید جایگاه خود را در آن اکوسیستم خواهید فهمید. و این منجر به استراتژی هایی خواهد شد که با موتور طراحی شده و به کاربر واقعی – کاربر آنها – خدمت می کند.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: Adobe Stock ، ویرایش شده توسط نویسنده
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مارس ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *