نوشته قبلی نوشته بعدی ظهور ابزارهای جستجوگرها در صفحه: هل دادن مرزهای سئو و محتوا

ظهور ابزارهای جستجوگرها در صفحه: هل دادن مرزهای سئو و محتوا

ظهور ابزارهای جستجوگرها در صفحه: هل دادن مرزهای سئو و محتوا منتشر شده در آوریل 5, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

بیایید درباره محتوا و SEO در صفحه صحبت کنیم – در مورد استروئیدها. بیایید در مورد تحقیق پیشرفته SEO صحبت کنیم که می تواند موفقیت رتبه شما را تغییر دهد.

مباحث ما در چند سال گذشته بر برنامه های تحریریه ، قصد پرس و جو و درگیری کاربر متمرکز شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در حالی که آنها مطمئناً بخشی از معادله هستند (و من معتقدم عمیق به کیفیت محتوا هستم ، از اجتناب از اسپم سئو و ایجاد جوابهای مفید) ، ما بخش مهمی از درست کردن محتوا را فراموش کرده ایم: تصمیمات محور داده .

می خواهم تعریف شما را از مشکل کلمات کلیدی دوباره معرفی کنم. می خواهم درک شما را از تجزیه و تحلیل رقابتی دوباره بدست آورم. زمان آن رسیده است که واقعاً از آخرین ابزارهای جستجوگرها برای تولید محتوا خود استفاده کنید.

درک صفحه ۱ مهمترین ترکیب SEO است

همه کلمات کلیدی برابر نیستند.

ایجاد پست وبلاگ با ۱۰۰۰ کلمه مطمئناً SOP خوب و روشی کارآمد برای خلاصه نویسی درباره نویسندگان محتوای شماست. با این حال ، به احتمال زیاد توصیه ی صحیحی برای کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی می کنید نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

انواع مختلف پرس و جو به محتوای متفاوتی نیاز دارند. این بدان معنی است که آیا شما به دنبال "وبلاگ SEO" ، "خرید روغن CBD بصورت آنلاین" یا "باشگاه فنی زیرزمینی برلین" هستید.

می خواهم شما را به مطالعه صفحه ۱ دعوت کنم و درک کنید که چه نوع محتوا ، طول محتوا و فرکانس کلمه کلیدی Google می خواهد ببیند.

برای دستیابی به موفقیت سئو ، تحقیقات و برنامه ریزی کلمه کلیدی شما به بروزرسانی نیاز دارند.

استفاده از ارتباط آماری برای درک وب سایت های موفق

در دو سال گذشته شاهد افزایش ابزارهایی هستیم که تحقیقات رقابتی خاص را برای شما انجام می دهند. تجزیه و تحلیل آماری هرگز آسانتر و سریعتر نبوده است.

ابزارهای جدید SEO از تجزیه و تحلیل آماری استفاده می کنند تا درک کنند که کلیه آن وب سایت های صفحه ۱ مشترک چیست – و کدام یک از عوامل رتبه بندی وب سایت شما کمبود است. اکنون لیستی از بهینه‌سازیهای آماری مربوطه را تهیه کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تفاوت با یک خزنده معمولی (مانند Screaming Frog) در این است که ابزارهای همبستگی SEO مجموعه ای ثابت از توصیه های کدگذاری شده را نشان نمی دهند.

توصیه های آنها بر اساس ارتباط آماری عاملی برای کلمات کلیدی هدف شما است. این خاص است ، به جای رویکرد "یک اندازه متناسب با همه" اکثر خزنده ها.

pop1 صفحه بهینه ساز طرفدار

به جای اینکه به تیم خود بگویید "این پست وبلاگ را تمدید کند" ، اکنون می توانید به آنها بگویید: "این قطعه را با ۳۸۳ کلمه ، دو تصویر و یک ویدیو گسترش دهید. حتما از کلمه کلیدی مطابقت دقیق دو بار در H3 استفاده کنید و کلمات کلیدی زیر را اضافه کنید … "- دانستن اینکه سوزن را جابجا می کند ، زیرا این همان چیزی است که آن وب سایت ها در صفحه ۱ مشترک دارند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بچه های جدید در وبلاگ: ظهور ابزارهای جستجوگرها در صفحه

ابزار افزایش محبوبیت عبارتند از:

  • کورا
  • صفحه بهینه ساز طرفدار
  • حسابرس وب سایت توسط SEO Power Suite
  • SurferSEO

من وابسته به هیچ یک از این ابزارها نیستم و این تجزیه و تحلیل مبتنی بر عمل من در استفاده از این ابزارها در کار آژانسهای من در طول دو سال گذشته است.

این ابزارها به مقدار نتایج جستجو و عوامل رتبه بندی آنها اندازه می گیرند. برخی از آنها تعداد معدودی از عوامل جستجوگرها را در صفحه اندازه گیری می کنند ، برخی کلمات کلیدی LSI را با تجزیه و تحلیل TF-IDF بررسی می کنند ، برخی دیگر تا ۶۰۰ عامل رتبه بندی ، از جمله بک لینک.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در هنگام اجرای یک ابزار SEO جدید در صفحه چه چیزی را باید در نظر بگیرید

سه عامل وجود دارد که من می خواهم هنگام اجرای ابزاری جدید برای گردش کار در نظر بگیرم.

برای SEO همبستگی ، آنها عبارتند از:

  • داده و شفافیت
  • کیفیت توصیه
  • قابلیت استفاده

از همه این ابزارها به عنوان پیچیده ترین تجزیه و تحلیل مشکل در کلمات کلیدی خود فکر کنید.

اگر به تراکم کلمه کلیدی (درصد کلمه کلیدی کل کلمات درون یک صفحه) اعتقاد داشتید ، به شما می گفت "از کلمه کلیدی بیشتری استفاده کنید."

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ابزارهای امروزی نه تنها به شما می گویند کدام فاكتورهای خاص رتبه بندی (عناوین ، تصاویر ، جسورانه ها ، ایتالیك ها یا لیست ها) برای بهینه سازی – آنها همچنین به شما می گویند كه این عوامل به احتمال زیاد تأثیر مثبتی در رتبه بندی شما دارند.

داده ها و شفافیت

در مرحله اول ، CORA تنها ابزاری است که نه تنها ۱۰۰ نتیجه جستجو اول را مرور می کند (و بنابراین عمیق ترین تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را ارائه می دهد) بلکه تجزیه و تحلیل کامل را به شما نشان می دهد. این شامل همه وب سایت ها و وضعیت بهینه سازی آن می شود.

پیشنهاد ویژه  How to Use Microsoft Bing Site Explorer for SEO

براساس وب سایت SurferSEO ، آنها ۴۸ نتیجه جستجو اول را خزیده و تجزیه و تحلیل درون صفحه خود را انجام می دهند.

SurferSEO و سایر ابزارها توصیه هایی را در اختیارتان قرار می دهند اما گزارش دقیق رقبای شما نیست. این بدان معناست که شما نمی توانید مهندسی معکوس ریاضیات خود را انجام دهید – و مجبور خواهید بود بدون اطلاع از مجموعه داده های اساسی ، به توصیه های آنها اعتماد کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

CORA همچنین تنها ابزاری است که بیش از ۶۰۰ عامل رتبه بندی را اندازه گیری می کند. با استفاده از CORA ، شما حتی می توانید از API ها (به عنوان مثال ، به Ahrefs) و فاکتور در بک لینک (در حالی که دیگران ابزارهای خالص صفحه ای هستند) استفاده کنید. این شامل یک لیست کار منحصر به فرد در عمق است که در عواملی که به نظر می رسد بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند اولویت بندی می کند.

کورا

CORA براساس داده های ارائه شده و تعداد عوامل رتبه بندی اندازه گیری شده ، برنده واضح است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تمام ابزارهای دیگر فقط روی فاکتورهای SEO در صفحه تمرکز دارند. به طور عمده ، آنها در حال مرور عبارتند از:

  • کلمه کلیدی مطابقت دقیق
  • تغییرات کلمات کلیدی مورد نظر.

اما بر خلاف چگالی کلمه کلیدی ، آنها فرکانس عبارت را براساس فاکتور رتبه بندی مربوطه مانند عناوین ، پاراگراف ها ، جسورانه ها ، ایتالیک ها ، لیست ها و غیره اندازه می گیرند.

SurferSEO از حدود ۱۰ نوع فاکتور استفاده می کند و بیشتر شبیه یک خزنده کلاسیک با یک لیست ثابت از عواملی است که توصیه های آنها را منتشر می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شبیه به این است: حسابرس وب سایت ۱۷ عامل در صفحه را بررسی می کند.

Page Optimizer Pro با ۲۹ عامل انتخاب شده بر اساس تحقیقات سئو و آزمایش متغیرهای متغیر ارتباط دارد. شما می توانید تست های مربوط به عوامل نمایش داده شده آنها را در وبلاگ خود مرور کنید. این همچنین شامل ویژگی های برای بررسی طرح صفحه ، انواع رسانه ها ، و نشانه گذاری طرحواره است .

همه ابزارها یک راه حل برای کلمات کلیدی متنی نیز ارائه می دهند. صفحه بهینه ساز ، مانند حسابرس وب سایت ، تجزیه و تحلیل TF-IDF را ارائه می دهد. SurferSEO آنها را "کلمات برجسته" می نامد.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با معنایی به افزایش ارتباط موضعی و آسانتر ساختن سایر ابزارهای پردازش زبان طبیعی (و بنابراین ، به احتمال زیاد ، همچنین گوگل) برای درک هدف ، موضوع و مفاهیم محتوای شما کمک می کند.

بسیاری از متخصصان سئو شاهد افزایش رتبه در استفاده از تغییرات کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط با معنای مناسب هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

کیفیت توصیه

هنگام مقایسه توصیه های چندین ابزار ، متوجه خواهید شد که آنها هرگز توصیه های دقیقی مشابه را بر نمی گردانند.

برخی به شما خواهند گفت که یک کلمه کلیدی ۲x را به H3 اضافه کنید ، و برخی دیگر ۳ برابر به شما می گویند. چگونه می تواند چنین باشد و معنای بهینه سازی شما چیست؟

سلب مسئولیت: کامل دشمن انجام شده است. ما در حال هدف "به اندازه کافی خوب" هستیم.

همبستگی اثبات نیست. با این وجود ، این امکان را به ما می دهد تا عواملی را که بیشترین احتمال موفقیت در ما را دارند ، درک کنیم.

هدف بدست آوردن "A" یا ۱۰۰٪ در تمام ابزارها نیست. هدف این است که آن بهینه سازی هایی را که به راحتی ما را از خط منحنی پیش می برد ، از بین ببریم.

اولین دلیل برای توصیه‌های مختلف در بین ابزارها ، شمارش کلمات در هر صفحه است – و چگونگی محاسبه آن توسط خزندگان که HTML را محاسبه می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

خزندگان مانند Google (و این ابزارها) کد منبع یک وب سایت را مرور می کنند ، نه جلوی تصویری که ما به عنوان کاربران از آن لذت می بریم.

این کد منبع شامل هدر ، پاورقی ، محتوای بدن و غیره است. این ابزارها ظرفیتهای مختلف درک کد منبع خام HTML در مقابل ارائه HTML را دارند.

نمایه های گوگل محتوای ارائه شده را نشان می دهد ، بنابراین راه حل های ارائه شده به احتمال زیاد به آنچه خزنده های Google نیز مشاهده می کنند نزدیک هستند.

به عنوان مثال ، CORA در ارائه کلیه محتوا از جمله ایجاد سرفصل ، پاورقی و حتی نظرات توسعه دهنده با ارائه HTML با Chrome تعبیه شده ، عوامل مختلفی را ایجاد می کند. SurferSEO ادعا می کند که همین کار را انجام می دهد.

اما صفحه Optimizer Pro با ارائه HTML با یک مرورگر ساده ، تعداد کلمات را در هر صفحه تعیین می کند. نتیجه شمارش کلمات آنها مشابه نتایج SEOquake توسط SEMrush است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

سایر ابزارها فقط می توانند از HTML خام استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید که همه ابزارها تغییرات کلمات کلیدی و مترادف شما را محاسبه می کنند ، و همچنین کلمات را با هم متفاوت می سازند. مقایسه انواع مختلف ابزارها معمولاً مانند مقایسه سیب و پرتقال است.

پیشنهاد ویژه  اقدامات دستیار Google را با داده های ساخت یافته ایجاد کنید

دوم اینکه ، توصیه ها براساس داده هایی است که شما با آن وب سایت خود مقایسه می کنید.

هنگام استفاده از صفحه Optimizer Pro یا حسابرس وب سایت (و همچنین سازندگان) ، توصیه می شود که در مقایسه با صفحات از همان نوع قرار بگیرید. صفحات داخلی را با صفحات داخلی (نه صفحه اصلی) و صفحات محصول با صفحات محصول (نه دسته) و غیره مقایسه کنید.

این بدان معناست که شما در حال مقایسه صفحه خود در برابر ۵ تا ۱۰ رقبا از همان صفحه هستید که موفق تر از شما هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در مقابل ، عوامل CORA در ۱۰۰ نتیجه جستجوی اول همه انواع صفحه ، SurferSEO 48 نتیجه جستجو را مقایسه می کند ، و بنابراین توصیه ها در بین انواع محتوا با اندازه مجموعه داده ها نرمال می شوند.

این به خصوص برای تجزیه و تحلیل TF-IDF جالب است. TF-IDF به ما امکان می دهد نحوه استفاده از کلمات کلیدی متنی (LSI) را درک کنیم. TF-IDF عبارت فرکانس (تعداد کلمات کلیدی) در یک سند است که کلمات کلیدی مورد استفاده در کل مجموعه را بار می دهد.

در TF-IDF و صفحه Optimizer Pro حسابرس وب ، ما به طور دستی رقبا را انتخاب می کنیم که می خواهیم وب سایت خود را در برابر آنها مقایسه کنیم. تصمیمات کتابچه راهنمای کاربر ما ممکن است بر نتیجه محاسبه شده تأثیر منفی داشته باشد.

حسابرس وب سایت حسابرس وب سایت

ثالثاً ، کیفیت توصیه‌ها براساس عواملی است که در ابزار گنجانده شده است و نحوه اولویت بندی آنها.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مهمتر از همه ، توصیه ها در مورد ابزار بر اساس فرضیات اساسی که سازندگان در مورد اهمیت برخی از عوامل رتبه بندی متفاوت می کنند ، متفاوت هستند.

با استفاده از ابزارهای مختلف ، ما در حال خرید فلسفه های مختلف SEO از سازندگان هستیم:

کدام عوامل رتبه بندی باید در ابزار گنجانده شود؟ کدام یک برای سئو مرتبط هستند؟

SurferSEO و حسابرس وب سایت توصیه های خود را به سختی کد می کنند (بیشتر شبیه این است که بیشتر خزنده ها و افزونه های SEO انجام می دهند) و به همین ترتیب ، مجموعه ای از فاکتورها را بدون توجه به کلمات کلیدی وارد می کنند. ما از استدلال عوامل ذکر شده آگاهی نداریم.

Page Optimizer Pro همچنین مجموعه ای از توصیه های ثابت را دارد. با این حال ، آنها بر اساس سالها آزمایش تک متغیر توسط سازندگان انتخاب شدند و مرتباً به روز می شوند تا بر اساس آخرین تحقیق ، اهمیت آنها را نشان دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

CORA شامل بیش از ۶۰۰ عامل رتبه بندی ، حتی موارد فرضی است و هیچ اهمیتی بر اهمیت آنها ندارد. این بدان معناست که توصیه ها فقط بر اساس ارتباط آماری است و برای هر کلمه کلیدی تغییر خواهد کرد.

در ادامه ، از اولویت شخصی عوامل رتبه بندی به تجزیه و تحلیل آماری ، می یابیم: ابتدا حسابرس وب سایت و SurferSEO ، سپس صفحه Optimizer Pro و سپس CORA.

قابلیت استفاده

CORA در حال پردازش سنگین است و از این رو یک برنامه دسک تاپ است – به عنوان Auditor وب سایت (که یک خزنده وب سایت با برخی از ابزارهای عالی مطالب است). Page Optimizer Pro و SurferSEO برنامه های مرورگر هستند.

حسابرس وب سایت برنده قابلیت استفاده شخصی من است. سریع ، آسان و قابل استفاده است. من فقط می توانم دامنه خودم ، سپس URL صفحه هدف و کلمه کلیدی را وصل کنم و تمام توصیه ها را دریافت خواهم کرد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
مدیر وب سایت حسابرس وب سایت

به راحتی می توان دید که کدام رقبا به داخل کشیده می شوند و در صورت لزوم آنها را از تجزیه و تحلیل خارج می کنند (به عنوان مثال ، اگر آنها نوع صفحه یکسانی ندارند). می توانم چندین کلمه کلیدی هدف را به ابزار وصل کنم تا بتوانم تجزیه و تحلیل کامل را انجام دهم.

من بیشتر با حسابرس وب سایت کار می کنم زیرا بیشتر از این روند لذت می برم.

surfer1 SurferSEO

دومین بهترین ابزار از نظر قابلیت استفاده ، SurferSEO است. این سفیدی از ابزارهای SEO است – نسخه مرورگر جذاب ، مینیمالیستی و نرم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این امکان را برای تجزیه و تحلیل سریع سطح بالا و درک آنچه صفحه نیاز دارد فراهم می کند. همچنین از نظر اشتراک گذاری صفحه با مشتری خوب به نظر می رسد زیرا این حس رابط کاربری SEO ندارد که برخی از خزندگان دارند.

SurferSEO برای مقام دوم در اولویت استفاده شخصی من با Page Optimizer Pro در حال رقابت است. من دوست دارم که چگونه صفحه Optimizer Pro نمره کلی را می دهد که ما می توانیم با گذشت زمان آنرا ردیابی کنیم و شاهد پیشرفت ها باشیم

pop2 صفحه بهینه ساز طرفدار

من همچنین به طور خلاصه می توانم از صفحه Optimizer Pro مفید و مفید برای خلاصه نویسندگان مطالب خود باشم. این لیستی از توصیه ها ، از جمله تعداد کلمات ، موارد رسانه ای برای استفاده و نحوه بهینه سازی عوامل SEO در صفحه را برمی گرداند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می توانم ببینم که با کمی آموزش چگونه می توان این ابزار را به صورت روزانه توسط یک تیم نویسنده محتوا با دانش SEO کم و متوسط در سئو استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه  وقتی یک بحران جهانی واقعی در حال وقوع است ، الگوریتم گوگل خود را تنظیم می کند

در حالی که CORA بیشترین بینش را ارائه می دهد ، برای تفسیر خروجی به یک متخصص SEO دقیق و متمرکز نیاز دارد. بسیاری از کارکردها توضیحی ندارند و در ابتدا پرونده های عظیم اکسل قابل اغماض هستند.

برنده 1

و برنده است…

ما نگاه کرده ایم:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • داده ها و صحت
  • کیفیت توصیه ها
  • قابلیت استفاده

بنابراین ، کدام یک بهترین ابزار جستجوگرها در صفحه است؟

پاسخ به ترجیحات شخصی شما ، نقش شما در تیم و اینکه در کدام بخش از فرآیند SEO خود قصد دارید از این ابزار استفاده کنید بستگی دارد.

بستگی به اولویت شما برای:

  • داده های تفصیلی در مقابل بررسی اجمالی
  • توصیه های آماری مربوطه در مقابل بهترین روش های موردی
  • گزارش های جامع و عمیق در مقابل کاربرد آسان و اجرای عملی
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای یک مرور سطح بالا ، اشتراک گذاری صفحه در تماس مشتری و ارائه زنده به تیم یا سایر ذینفعان ، من SurferSEO یا حسابرس وب سایت را توصیه می کنم.

آنها شما را خوب به نظر می رساند. شما قادر خواهید بود تا یک استراتژی مبتنی بر داده را توجیه کنید – بدون اینکه به نظر می رسد یک سرور کامل باشد. این ابزارها فروش توصیه های شما را آسان می کنند – زیرا می خواهید آنها را باور کنید.

اما فراموش نکنید که ما هیچ گونه بینشی در مورد جمع آوری داده های آنها یا اولویتی که آنها به عوامل رتبه بندی نمایش داده شده دارند ، نداریم.

آنها برای مبتدیان (حداقل برای هم اکنون) SEO یا همبستگی مشترک هستند یا افرادی که نمی خواهند همه جزئیات را حفر کنند.

اگر می خواهید SEO و تیم محتوا شما تصمیماتی را اتخاذ کنند ، به روزرسانی های دقیق سئو را در صفحه انجام دهند و از کلمات کلیدی متنی به طور کارآمد استفاده کنند ، نحوه استفاده از Auditor وب سایت یا صفحه Optimizer Pro را به آنها یاد دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

کار با صفحه Optimizer Pro به شما امکان می دهد تا در آینده تحقیق و کلمه کلیدی خود را برای برنامه ریزی محتوا انجام دهید خلاصه اطلاعات و به روزرسانی های محتوا شما خاص تر از گذشته خواهد بود ، با استفاده از عوامل رتبه بندی که ارتباط آنها را در یک سری تست های عمیق جستجوگرها اثبات کرده است.

Page Optimizer Pro (یا POP همانطور که خودیها آن را صدا می کنند) باعث می شود که محتوای شما واقعاً مبتنی بر داده باشد و به شما کمک می کند تا وب سایت های موفق را به درستی انجام دهید.

اگر در حال کار بر روی کمپین های پیچیده سئو در سوله های رقابتی هستید ، یا اگر می خواهید واقعاً در مورد موفقیت در رتبه بندی در سال ۲۰۱۹ صحبت کنید ، CORA بهترین شرط بندی شماست.

اگرچه استفاده از آن دشوار است ، اما بهترین اطلاعات و عمیق ترین بینش را ارائه می دهد. این تنها ابزاری است که کاملاً شفاف است و فقط بر اساس ارتباط آماری ، یک لیست کار سیال ایجاد می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین ، شما …

  • آیا یک نمای کلی در تلاش است تا بهینه ای را برای بهینه سازی مورد نیاز یک صفحه به دست آورد؟
  • یک متخصص SEO برای ایجاد برنامه های محتوای دقیق؟
  • نویسنده ای که به دنبال انجام SEO جستجو در صفحه است درست است؟
  • یا یک متخصص سئو در تلاش برای غواصی در اعماق است؟

در هر صورت ، من اکیداً توصیه می کنم که دوباره به تحقیق در مورد کلید واژه ، برنامه ریزی محتوا و ایجاد محتوا بپردازید. متخصصان سئو در حال مطالعه صفحه ۱ ، شناسایی استراتژی های برنده و استفاده از آنها به نفع خود هستند. شما هم باید باشید

همبستگی SEO و انجمن آزمایش در بسیاری از اسطوره های سئو در چند سال گذشته شگفت زده شده است.

با استفاده از ابزاری مانند Page Optimizer Pro و CORA به شما یاد می دهد که چیزی را بصورت کامل تصور نکنید – تا زمانی که اطلاعات لازم را برای تهیه نسخه پشتیبان از آن ندارید. شما می آموزید درک کنید که چه چیزی کار می کند ، مهم نیست که چقدر بحث برانگیز به نظر برسد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

از قدرت این ابزارهای جدید SEO در صفحه استفاده کرده و محتوا واقعاً مبتنی بر داده ها را ایجاد کنید.

رتبه بندی مبارک!

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

عکس پست شماره ۱: Pexels.com
عکس نوشته شماره ۲: Pexels.com
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مارس ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *