نوشته قبلی نوشته بعدی چگونه می توان علت تصادف رتبه بندی را تحلیل کرد

چگونه می توان علت تصادف رتبه بندی را تحلیل کرد

چگونه می توان علت تصادف رتبه بندی را تحلیل کرد منتشر شده در آوریل 5, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

در سال ۲۰۱۲ ، من یک مشتری بزرگ داشتم که در اکثر شرایطی که برایشان مهم بود در رده های برتر قرار گرفتم.

و پس از آن ، یک شبه ، رتبه و ترافیک آنها مانند سنگ کاهش یافت.

آیا تا به حال این را تجربه کرده ای؟ اگر چنین است ، شما دقیقاً می دانید چه احساسی دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شوک اولیه با احساس عصبی در گودال معده شما دنبال می شود ، در حالی که فکر می کردید چگونه بر تجارت شما تأثیر خواهد گذاشت یا چگونه می توانید آن را برای مشتری خود توضیح دهید.

پس از آن تجزیه و تحلیل دیوانه شده است تا بفهمم چه عواملی باعث افت شدید شده است و امیدوارم قبل از ایجاد صدمه زیاد آن را برطرف کند.

در این حالت ، ما نیازی به شرلوک هولمز برای فهمیدن آنچه اتفاق افتاده است. مشتری من اصرار داشت كه ما هر كاری را انجام دهیم انجام می دهیم تا بتوانیم سریع آنها را به دست بیاوریم. بازه زمانی که آنها می خواستند ماه ها بلکه هفته ها در یک مکان کاملاً رقابتی نبود.

اگر مدتی درگیر سئو هستید ، احتمالاً می دانید که برای پایین آمدن اینجا چیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تنها راه برای رتبه بندی در جدول زمانی که آنها می خواستند ، استفاده از تاکتیک هایی بود که دستورالعمل های Webmaster Google را نقض می کردند. در حالی که این ریسک پذیر بود ، اغلب کار می کرد. حداقل قبل از انتشار گوگل به روزرسانی پنگوئن خود در آوریل ۲۰۱۲٫

علیرغم توضیح واضح من در مورد خطرات ، مشتری من خواست كه هر كاری را كه انجام دادیم انجام دهیم. بنابراین این همان کاری است که ما انجام دادیم.

وقتی رتبه بندی آنها به طور قابل پیش بینی مخزن شد ، تعجب نکردیم. مشتری من نبود. آنها ناراحت نبودند زیرا ما قوانین و پیامدهای شکستن آن قوانین را توضیح دادیم.

آنها خوشحال نبودند که مجبور به شروع کار شدند ، اما سود حاصل از آن حاصل از سود حاصل از آن بود. این یک سناریوی خطرناک در مقابل پاداش بود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

متأسفانه ، تشخیص بسیاری از مشکلات آسان نیست. به ویژه هنگامی که شما آگاهانه هیچ یک از قوانین رو به رشد Google را نقض نکرده اید

در این مقاله ، روش هایی را برای تشخیص و تجزیه و تحلیل افت رتبه و ترافیک می آموزید.

۱٫ کنسول جستجوی Google را بررسی کنید

این اولین جایی است که باید به آن نگاه کنید. کنسول جستجوی Google اطلاعات زیادی را درباره انواع مختلفی از موضوعات ارائه می دهد.

کنسول جستجوی Google برای بسیاری از مشکلات جدی اعم از اقدامات دستی ، خطاهای خزیدن و مشکلات طرحواره ، اعلان های ایمیل ارسال می کند تا فقط چند مورد از آنها را ذکر کنید. و می توانید مقدار مشخصی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا سایر موارد کمتر واضح اما دقیقاً جدی را شناسایی کنید.

بررسی اجمالی بخش خوبی برای شروع است زیرا به شما امکان می دهد تصویر بزرگ را ببینید و به شما جهت می دهد تا دانه های بیشتری به دست آورید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بررسی اجمالی

اگر می خواهید صفحات خاص را تجزیه و تحلیل کنید ، بازرسی URL ابزاری عالی است زیرا به شما امکان می دهد هر صفحه ای را از طریق چشمان کوچک و پر حاشیه Google Bot مشاهده کنید.

این مسئله به ویژه ممکن است به وجود بیاید که مشکلات در یک صفحه باعث ایجاد مسئله آشکار در قسمت جلویی نشود اما باعث بروز مشکل در ربات های Google می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بازرسی URL

پوشش برای شناسایی مواردی که می توانند تأثیر بگذارند کدام صفحات در فهرست گوگل قرار می گیرند ، مانند خطاهای سرور یا صفحاتی که ارسال شده اند اما دارای متاتاگ noindex است ، عالی است

پیشنهاد ویژه  5 راه واقعاً می توانید کلیک های ارگانیک از غول های صنعت را دزدیدید

پوشش

معمولاً اگر مجازات دستی دریافت می کنید ، دقیقا می دانید که چرا. بیشتر اوقات نتیجه نقض دستورالعمل های مدیر وب گوگل مانند خرید لینک یا ایجاد محتوای کم کیفیت اسپم است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

با این حال ، گاهی اوقات می تواند به عنوان یک اشتباه معصوم در پیکربندی نشانه گذاری طرحواره ساده باشد. برای این اطلاعات می توانید بخش عملکردهای دستی را بررسی کنید. GSC همچنین یک هشدار از طریق ایمیل برای هرگونه مجازات دستی ارسال می کند.

اقدامات دستی

در بخش Security ، مشکلی درباره ویروس ها یا بدافزارها در وب سایت شما که Google از آن اطلاع دارد ، شناسایی می کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فقط به دلیل اینکه هیچ توجهی در اینجا وجود ندارد ، به این معنی نیست که مشکلی وجود ندارد – این بدان معنی است که Google هنوز از آن آگاه نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

امنیت

۲٫ خطاهای Noindex & Nofollow Meta و خطاهای Robots.Txt را بررسی کنید

این مسئله بیشتر در هنگام انتقال وب سایت جدید از یک محیط توسعه به یک محیط زنده متداول است ، اما هر زمان ممکن است اتفاق بیفتد.

این غیر معمول نیست که کسی روی گزینه اشتباه در وردپرس یا افزونه کلیک کند ، باعث عدم وجود یک یا چند صفحه می شود.

تنظیمات قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرس را در انتهای بخش Reading مرور کنید. شما باید مطمئن شوید که این گزینه بدون بررسی باقی مانده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تنظیم جستجوی وردپرس

تنظیمات فهرست را برای هر افزونه مربوط به SEO که نصب کرده اید ، مرور کنید. (در این مثال Yoast.) این در جادوگر نصب یافت می شود.

جادوگر نصب Yoast

تنظیمات سطح صفحه مربوط به فهرست بندی را مرور کنید. (در این مثال مجدداً Yoast.) این به طور معمول در زیر قسمت ویرایش هر صفحه مشاهده می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می توانید با شروع به صفحاتی که رتبه و ترافیک را از دست داده اند ، صفحات را برای مرور در اولویت قرار دهید ، اما مرور همه صفحات برای کمک به اطمینان از خراب شدن این مسئله مهم است.

تنظیمات صفحه Yoast

به همان اندازه مهم است که فایل robots.txt خود را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که به روشی ویرایش نشده است که رباتهای موتور جستجو را مسدود کند. یک پرونده robots.txt به درستی پیکربندی شده ممکن است مانند این باشد:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /tmp/
Disallow: /wp-admin/

از طرف دیگر ، ممکن است یک پرونده robots.txt به درستی پیکربندی شده شبیه این باشد:

User-agent: *
Disallow: /

Google یک ابزار مفید در کنسول جستجوی Google برای بررسی خطای robots.txt شما ارائه می دهد.

۳٫ تعیین کنید که آیا وب سایت شما هک شده است

وقتی بیشتر افراد به هک شدن فکر می کنند ، احتمالاً در جستجوی داده های آبدار می توانند از آنها برای سرقت هویت ، شخصیت های ناچیز تصور کنند.

در نتیجه ، ممکن است فکر کنید که از تلاشهای هک کردن مطمئن نیستید زیرا این نوع داده ها را ذخیره نمی کنید. متأسفانه ، این طور نیست.

هکرها فرصت طلب هستند که یک بازی اعداد را انجام می دهند ، بنابراین وب سایت شما به سادگی وکتور دیگری است که از آنها می توانند سایر افراد آسیب پذیر – بازدید کنندگان شما – سوء استفاده کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

با هک کردن وب سایت شما ، آنها ممکن است بتوانند بدافزارها و / یا ویروس های خود را برای سوءاستفاده از رایانه های دیگر حتی در صورت پیدا کردن نوع داده مورد نظر خود ، گسترش دهند.

پیشنهاد ویژه  طبقه بندی خودکار خودکار با استفاده از یادگیری عمیق (قسمت 2)

اما تأثیر هک کردن به همین جا ختم نمی شود.

همه ما اهمیت پیوندهای ورودی از وب سایت های دیگر را می دانیم و به جای انجام کار سخت برای به دست آوردن این پیوندها ، برخی از افراد پیوندهای خود را در وب سایت های دیگر هک کرده و در آن قرار می دهند.

به طور معمول ، آنها با قرار دادن آنها در پست های قدیمی یا حتی با استفاده از CSS برای پنهان کردن آنها ، اقدامات دیگری را برای پنهان کردن این پیوندها انجام می دهند.

بدتر از این ، هکر ممکن است وب سایت شما را با حذف محتوای شما ویران کند و یا حتی بدتر ، آن را با پیوندهای سایه بان برون مرزی ، محتوای زباله و حتی ویروس ها و بدافزار پر کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این می تواند باعث شود موتورهای جستجو کاملاً وب سایت را از فهرست خود حذف کنند.

انجام اقدامات مناسب برای تأمین وب سایت شما اولین و قدرتمندترین عملی است که می توانید انجام دهید.

بیشتر هکرها به دنبال اهداف آسان هستند ، بنابراین اگر آنها را مجبور به سخت تر کار کنید ، آنها معمولاً فقط به سمت هدف بعدی حرکت می کنند. همچنین باید از سیستم های خودکار برای غربالگری ویروس ها و بدافزارها اطمینان حاصل کنید.

اکثر شرکت های میزبان این کار را ارائه می دهند ، و اغلب آن را بدون هیچ هزینه ای با میزبانی وب در سطح حرفه ای انجام می شود. حتی پس از آن ، مهم است که هر از گاهی وب سایت خود را اسکن کنید تا هرگونه لینک خارج از کشور را بررسی کنید.

Screaming Frog انجام این کار را ساده تر می کند و نتایج را به عنوان یک پرونده CSV در می آورد که می توانید به سرعت فهرست کنید تا هر چیزی را که در خارج از مکان نیست مشخص کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر افت رتبه شما مربوط به هک شدن است ، باید بدیهی باشد زیرا حتی اگر خودتان آن را شناسایی نکنید ، معمولاً یک اعلان نامه الکترونیکی از کنسول جستجوی Google دریافت خواهید کرد.

اولین قدم این است که بلافاصله وب سایت خود را ایمن کنید و آسیب ها را تمیز کنید. پس از اطمینان کامل همه چیز برطرف شده ، می توانید یک درخواست تجدید نظر را از طریق کنسول جستجوی Google ارسال کنید.

۴٫ تجزیه و تحلیل لینک های ورودی

این عامل بسیار ساده است. اگر پیوندهای ورودی باعث افت رتبه و ترافیک شما شود ، به طور کلی به یکی از سه موضوع کاهش می یابد.

این یا این است:

  • یک اقدام دستی که ناشی از تاکتیک های ایجاد لینک است که ناقض دستورالعملهای Webmaster Google است.
  • کاهش ارزش یا از دست دادن لینک ها.
  • یا افزایش پیوندها به وب سایت های یک یا چند رقبا.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یک اقدام دستی منجر به اعلان کنسول جستجوی Google خواهد شد. اگر این مشکل شماست ، این یک مسئله ساده برای حذف یا غیر فعال کردن لینک ها و سپس ارسال درخواست تجدید نظر است.

در بیشتر موارد ، انجام این کار فوراً رتبه شما را بهبود نمی بخشد زیرا پیوندها قبل از جریمه شدن وب سایت شما رتبه بندی شما را به طور مصنوعی افزایش داده اند.

شما هنوز هم نیاز به ایجاد پیوندهای جدید و با کیفیت دارید که با دستورالعمل های Webmaster Google مطابقت دارند قبل از اینکه انتظار دارید شاهد پیشرفت باشید.

کاهش ارزش به این معنی است که Google اکنون ارزش کمتری را به این لینک های خاص اختصاص می دهد. این می تواند یک کاهش ارزشمند الگوریتمی باشد ، همانطور که می بینیم با پیوندهای پاورقی ، یا به دلیل اقدامات صاحبان وب سایت ممکن است ارزش کاهش پیدا کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، وب سایت شناخته شده برای خرید و / یا فروش لینک می تواند جریمه شود ، و پیوندها را از آن سایت کم ارزش تر یا حتی بی ارزش جلوه دهد.

پیشنهاد ویژه  راهنمای قطعی SEO SEO موبایل

افزایش پیوندها به وب سایت های یک یا چند رقیب باعث می شود آنها از نظر وب سایت معتبر تر از وب سایت شما باشند.

برای حل این مشکل فقط یک راه وجود دارد و آن ایجاد لینک های بیشتر به وب سایت شما است. نکته اصلی اطمینان از پیوندهای ایجاد شده شما با رهنمودهای Webmaster Google است ، در غیر این صورت ، در نهایت خطر جریمه شدن و شروع مجدد آن وجود دارد.

۵- محتوا را تحلیل کنید

الگوریتم های Google دائما در حال تغییر هستند. من زمانی را به یاد می آورم که می توانستید تعداد صفحات کم کیفیت و ۳۰۰ کلمه را خفه کنید و بر نتایج جستجو مسلط شوید.

امروزه ، این موضوعات حتی در صفحه اول برای موضوعات معتدل قرار نمی گیرند ، جایی که معمولاً ۱۰۰۰+ صفحه کلمه ای را مشاهده می کنیم که دارای موقعیت های برتر هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اما بسیار عمیق تر از آن می رود.

شما باید ارزیابی کنید که رقبایی که اکنون از شما خارج شده اند با محتوای آنها متفاوت است چه می کنند.

تعداد کلمات تنها یک عامل است و به خودی خود ، معنی چندانی ندارد. در واقع ، به جای تمرکز روی شمارش کلمات ، باید تعیین کنید که آیا محتوای شما جامع است یا خیر.

به عبارت دیگر ، آیا با توجه به مطالب موجود در وب سایت های رقبا ، آیا به طور کامل تری پاسخ خواهد داد به تمام سؤالات متداول که ممکن است کسی در مورد آن داشته باشد؟

آیا شما خوب نوشته شده ، اصیل و مفید است؟

به این پاسخ بر اساس احساسات پاسخ ندهید – از یکی از تست های مشکل خواندن استفاده کنید تا از داده های کمی استفاده کنید.

افزونه SEO Yoast با نوشتن و ویرایش درست در WordPress ، این کار را به صورت خودکار انجام می دهد. SEMrrush افزونه ای بسیار جالب را ارائه می دهد که همین کار را در Google Docs انجام می دهد ، اما تعدادی ابزار رایگان دیگر نیز بصورت آنلاین در دسترس است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آیا این برای خواندن آسان ، با زیرنویس ها ، لیست ها و تصاویر ساخته شده است؟

مردم معمولاً محتوای را به صورت آنلاین نمی خوانند ، اما در عوض ، آن را اسکن می کنند. شکسته شدن آن به قسمتهای قابل کنترل ، اسکن را برای بازدید کنندگان آسانتر می کند ، و باعث می شود که اطلاعات کافی را برای یافتن اطلاعات مورد نظر پیدا کنند.

این چیزی است که کمی تجزیه و تحلیل می کند. ابزاری مانند SEMrush فوق العاده قدرتمند هستند و می توانند بینش زیادی در مورد بسیاری از این عوامل ایجاد کنند ، اما برخی از عوامل وجود دارد که هنوز هم نیاز به لمس انسان دارند.

شما باید قصد کاربر را در نظر بگیرید. آیا شما پیدا کردن سریع آنچه مورد نیاز آنهاست را برای آنها آسان تر می کنید؟ این باید هدف نهایی شما باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مارس ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *