نوشته قبلی نوشته بعدی Rel = بعدی / قبلی و سئو: اطلاعاتی از Google Crawling رفتار

Rel = بعدی / قبلی و سئو: اطلاعاتی از Google Crawling رفتار

Rel = بعدی / قبلی و سئو: اطلاعاتی از Google Crawling رفتار منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

در اکوسیستم که حدس ها و نظریه ها بر بحث و گفتگوها حاکم هستند ، اعلامیه گوگل در ۲۱ مارس مبنی بر اینکه برچسب های بعدی / قبلی دیگر توسط موتور جستجو مورد استفاده قرار نمی گیرند باعث ایجاد یک موج جزر و مدی مجازی شده است.

ما شاهد یک لغزش توییت ، بهمن سؤالات و تورنت نظرات برجسته در معروف ترین موتور جستجو هستیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر SEO یک بورس بود ، این یک تصادف تاریخی دیگر بود.

Backstory Rel = Next / Prev Tag

در سال ۲۰۱۱، از این دستورات معروف شد معرفی به منظور تسهیل در درمان موتورهای جستجو محتوای تکراری ایجاد شده توسط صفحه بندی.

این مجموعه از برچسب ها یک سیگنال شاخص بندی قوی را تشکیل می دهند زیرا آنها درک الگوریتم های موتور جستجو را با توجه به کپی ها تقویت می کنند.

به دنبال توصیه های گوگل ، تبدیل شدن به صفحه اصلی و قبلی یک سری صفحه بندی شده در صفحه <head> با استفاده از این برچسب ها ، به بهترین روش در SEO تبدیل شد.

امروز گوگل به ما می گوید که این برچسب ها دیگر مورد توجه قرار نمی گیرند زیرا الگوریتم ها به اندازه کافی آموزش داده شده اند تا بتوانند به طور خودکار دلیل برخی موارد تکراری را تشخیص دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

از نظر یادگیری ماشین ، باید اعتراف کنیم که این یک پیشرفت جالب است. و دقیقاً به نظر من ، جایی که جایی برای بحث و گفتگو نباشد.

در واقع موضوع این نیست که برچسب های دیگر را زیر سؤال ببرد یا حدس بزند از کدام طرحها اکنون استفاده کند تا Google متوجه صفحه بندی شود.

ایلیا گریگوریک ، مهندس عملکرد وب در Google ، این نکته را تأکید می کند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مشکل کاذب صفحه

به طور کلی ، وقتی واکنش های جامعه سئو را می خوانیم ، می بینیم که اکثریت قریب به اتفاق متخصصان سئو نگران هستند که تمام مقالات / محصولات آنها کشف نشوند.

پیشنهاد ویژه  SEO Real-Time: آینده پژوهش ، اطلاعات و رتبه بندی داده ها

به نظر من ، این سؤال متفاوتی را ایجاد می کند و به عنصر جالبی از نحوه طراحی وب سایت امروز چراغ می دهد.

اگرچه تکنیک های توسعه تغییر کرده اند (از جمله برخی ، مانند JavaScript ، که منجر به سردرگمی و بحث می شود) ، تفکر پیمایش همان است. این درست است چه ما در مورد انتشار آنلاین یا تجارت الکترونیک صحبت کنیم.

این همان چیزی است که من هنگام کار به عنوان سئو در یک آژانس وب با اشتیاق انکار کردم: چرا مدیران تجارت الکترونیک هنوز هم سعی می کنند تا آنجا که صفات / انواع یک محصول واحد موجود است ، تعداد صفحات محصول ایجاد کنند؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این از دیدگاه من این بود و هنوز هم بی معنی است.

علائم نمایه سازی همچنان نقش ایفا می کنند ، اگرچه صف بندی دیگر به صراحت نشان داده نشده است. می توانیم استدلال کنیم که چیزی مشابه با rel = canonical اتفاق می افتد.

جوانب مثبت و بیشتری درباره SEO گزارش می دهند که Google صفحات کانونی اعلام شده خود را نادیده می گیرد ، به ویژه هنگامی که محتوا مطابقت نداشته باشد و موارد خاص خود را انتخاب کند.

به نظر نمی رسد Google برای کشف صفحات محصول به ایندکسال سیگنال ها اعتماد کند.

سایر ابزارهای سازماندهی یک وب سایت نیز از نظر صفحه بندی مهم است و هم برای SEO و هم برای کاربران وب سایت شما از اهمیت بیشتری برخوردار است ، مانند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

صفحه بندی فقط یکی از ابزارهای سازماندهی محتوا است. مسئله اصلی به جای اینکه در مورد حذف سیگنال ایندکس کردن ، واکنشی نشان ندهد ، تأکید بر نیاز به صفحه بندی است.

پیشنهاد ویژه  گوگل توضیح می دهد که چرا زمینه داده است که قابل اعتماد تر از آزمایشگاه داده

ما اغلب رتبه بندی ارگانیک را با راهروهای سوپر مارکت ها مقایسه می کنیم. هر محتوا جای خود را دارد ، تا زمانی که ما منطق توسعه وب سایت را مرور کنیم.

اطلاعات به ما چه می گویند

من قصد دارم برای به اشتراک گذاشتن برخی از داده هایی که به آنها دسترسی داریم از یکی از بهترین مزایا در کار برای یک خزنده و آنالایزر log استفاده می کنم و در عین حال سعی می کنم فواید آنالیز log را کمی روشن تر توضیح دهم

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تجزیه و تحلیل داده های ورود به سیستم به ما امکان می دهد URL هایی را مشاهده کنیم که بازدیدهای Googlebot را دریافت می کنند و بازدیدها را برای محاسبه فرکانس حساب می کنیم.

این پرتره از رفتار گوگل می تواند بینش چندانی از نحوه برخورد موتور جستجوگر به انواع مختلف صفحات به طور کلی و سایتی که به طور خاص آنالیز می کنید نشان دهد.

در این حالت ، من قصد دارم در مدت زمان طولانی ، بازدیدهای Google را از همه URL ها مشاهده کنم.

وقتی رفتارهای گوگل را در صفحات داخلی و غیر صفحه بندی شده تفکیک می کنیم ، تفاوت چشمگیر بین پروفایل خزیدن برای این دو سری وجود دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می بینیم که فرکانس خزیدن برای صفحه بندی بیشتر است. این باعث می شود که ما اعتقاد داشته باشیم که Google برای کشف و درک این نوع سری ها به یادگیری بیشتری نیاز دارد.

Compared to non-paginated pages, we can see that the crawl frequency is higher for pagination.

جالب تر این است که نگاهی به طرحواره خزنده بیندازید: اولین URL خزنده چیست ، و کدام آدرس های اینترنتی خزنده می شوند؟

برای یک آدرس اینترنتی واحد ، مشاهده می کنیم که گوگل پیوند صفحه بندی را حتی اگر ، در این حالت ، به ترتیب درستی نباشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

For a single URL, we observe that Google follows pagination even though, in this case, it's not in the right order.

این نوع اطلاعات نشان می دهد كه گوگل صفحات صفحه بندی شده را به عنوان مجموعه ای متفاوت از صفحات محتوای معمولی تشخیص داده است ، اما هنوز در حال بررسی مجموعه کامل است تا مشخص كند كه چه نوع صفحاتی را كشف كرده است.

پیشنهاد ویژه  ابزار پارامتر URL URL Google URL ها را از نتایج جستجو حذف نمی کند

همچنین باید به خاطر داشته باشیم که گوگل کاربر انسانی نیست.

گوگل نه تنها از یک برنامه ریز برای تعیین چه موقع بازدید از URL های شناخته شده استفاده می کند ، بلکه ممکن است بتواند بدون توجه به ترتیب بازدید از آنها ، به نتیجه صحیح در مورد مجموعه ای از صفحات برسد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چه نتیجه گیری از رفتار Google می توان نتیجه گرفت؟

بدیهی است ، برای نتیجه گیری کلی باید این تجزیه و تحلیل را در یک مجموعه داده بزرگتر تکرار کنیم.

با این حال ، نتیجه گیری واقع گرایانه بر اساس این نمونه این است که توجه داشته باشیم که طرح خزیدن در یک نقطه خاص از زمان اتفاق می افتد: سری صفحات صفحه بندی شده یک صفحه بعد از دیگری خزیده می شوند.

به نظر می رسد گوگل به این سری از پیوندها احتیاج دارد ، حتی اگر در این مورد کوتاه باشد در این مورد خاص ، برای اینکه درک کند که با یک سری صفحه بندی شده سرو کار دارد.

در انتظار مطالعه بیشتر ، اگر درمورد رابطه قبل / بعدی و چگونگی شناسایی صفحه بندی خود تعجب دارید ، پیشنهاد من در اینجا آمده است:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به صورت یک سری مرتبط هستند.
  • به نحوه یابی کاربران در سایت شما فکر کنید.

اطلاعیه ها و داده های خزنده گوگل نشان می دهد که موتور جستجو با استفاده از rel next / prev به عنوان یک عامل نمایه سازی برای ناراحتی متخصصان سئو ، متوقف نشده است ، بلکه به این دلیل است که اکنون بر اساس منطق پیمایش سایت فعلی ، صفحه بندی را تسخیر کرده است.

منابع بیشتر:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اعتبار تصویر

عکس های گرفته شده توسط نویسنده ، آوریل ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *