نوشته قبلی نوشته بعدی جان مولر گوگل درباره نقش تحول پیوندها در رتبه بندی بحث می کند

جان مولر گوگل درباره نقش تحول پیوندها در رتبه بندی بحث می کند

جان مولر گوگل درباره نقش تحول پیوندها در رتبه بندی بحث می کند منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

جان مولر گوگل در یک Hangout وب مستر بینشی از نحوه استفاده Google از پیوندها به اشتراک گذاشت. آنچه که جان مولر به اشتراک گذاشته است ممکن است طرز تفکر در مورد پیوندها در زمینه رتبه بندی محتوا را تغییر دهد.

نمودار پیوند و رتبه بندی

نمودار پیوند نقشه اینترنت است که از طریق نحوه پیوند صفحات وب به یکدیگر مشاهده می شود. درست همانطور که می توان یک شهر را از طریق جاده هایی که به یکدیگر پیوند دارند نقشه کشید ، از طریق نحوه پیوند صفحات وب به یکدیگر ، می توان کل اینترنت را نقشه برداری کرد. به این نمودار پیوند گفته می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هنگامی که سایت های اسپم را از نمودار پیوند حذف می کنید ، به این نمودار لینک کاهش یافته گفته می شود.

این سؤال در زمینه سایتهایی که کلیه پیوندهای برون مرزی را به nofollow تبدیل می کنند و اینکه چگونه می تواند در رتبه بندی آن سایت ها و به طور کلی وب تأثیر بگذارد ، پرسیده شد.

جان مولر گوگل اظهار داشت: در حال حاضر این مشکلی ایجاد نمی کند ، زیرا سایت هایی از جمله سایت های خبری ، با پیگیری همه لینکهای برون مرزی آنها ، نمودار پیوند یا نحوه یافتن گوگل و رتبه بندی وب سایت ها ، مختل نمی شود.

مولر توضیح داد که فراتر از پیوندهایی که برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می شود سیگنال های بیشتری وجود دارد:

"… با توجه به نگاه به نمودار پیوند ، ما به بسیاری از سیگنال های مختلف نگاه می کنیم.

بنابراین فقط پیوندهایی نیستند که بتوانند محتوا را انتخاب کرده و در جستجو نشان دهند. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

جان سپس یک حکایتی از سایتها را که در رده بندی قرار نگرفته اند به اشتراک گذاشت و دلیل این امر به دلیل پیوندها نیست بلکه به دلیل محتوا است.

وی ادامه داد: "این کمیاب نیست که من در انجمن های کمک یا سؤال دیگری از سایت بپرسم ، جایی که مردم می گویند … سایت من دیگر رتبه ای ندارد …

من با تیم به آن نگاه می کنم و پیوندها مشکلی در این زمینه ندارند. … بلکه هر چیز دیگری که در اطراف وب سایت یا وب سایت قرار دارد بیشتر مشکل است. بعضی اوقات به همین سادگی است … شما به صراحت ذکر نمی کنید که می خواهید در صفحات خود رتبه بندی کنید. "

Google چقدر به پیوندها برای رتبه بندی اعتماد دارد

سپس جان مولر بینشی جالب در مورد نحوه استفاده از پیوندها توسط گوگل برای رتبه بندی به اشتراک گذاشت. وی مفهوم پیوندهایی را که بسته به عواملی مانند قصد کاربر و سایر زمینه ها ، نقش کمتری در رتبه بندی دارند ، معرفی کرد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این همان چیزی است که وی گفت:

"با توجه به اینکه گوگل کم و بیش به پیوندها تکیه می کند ، فکر می کنم گفتن این واقعاً کار سختی است و واقعاً بستگی به موارد دیگر دارد.

این طور نیست که ما مانند وزن ثابت داشته باشیم و بگوییم این عامل ۱۰٪ نقش را بازی می کند و این عامل ۱۰٪ نقش را بازی می کند و آن ۱۰٪ در تمام نمایش داده ها و اهداف و در تمام وب سایت ها یکسان است. "

اگر می خواهید بفهمید که چگونه یک سایت را رتبه بندی می کنید یا چرا یک سایت رتبه بندی نمی شود ، ممکن است درک زمینه جستجوی جستجو یک عامل مهم برای بررسی باشد.

پیشنهاد ویژه  سئو منفی و رتبه بندی گمشده؟ این را بخوان

لینک های ورودی / خروجی و رتبه بندی

من می دانم ناشران وجود دارد که معتقدند کاهش رتبه آنها به دلیل پیوندهای اسپم با کیفیت پایین است که هر ماه ظاهر می شوند. بنابراین آنها در تلاش برای متوقف کردن کاهش رتبه ، درگیر اختلافات ماهانه هستند و تقریباً در هر صورت ، اختلافات هیچ چیزی را حل نمی کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

دلیل حل مسئله این نیست زیرا رتبه بندی فقط مربوط به کسانی نیست که به شما پیوند می دهند. این مربوط به مکان شما در نمودار پیوند است که نه تنها توسط چه کسی به شما پیوند می یابد بلکه مهمتر از آن است که به چه کسی پیوند می دهید. دو نمودار به نمودار پیوند ، لینکهای ورودی و پیوندهای خروجی وجود دارد.

جان مولر به اشتراک گذاشت:

"… ما به طور کلی به یک وب سایت نگاه می کنیم تا ببینیم … چگونه در داخل وب جاسازی شده است و ما سعی می کنیم این موضوع را بر اساس … چگونه موقعیت وب سایت خود را در وب نشان می دهیم.

اما اگر تصمیم به پیوند دادن به وب سایت های افراد دیگر ندارید ، این نوع مربوط به شماست. ممکن است افراد دیگر پیوندی به وب سایت شما نداشته باشند … "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به نظر من ، ممکن است پیوندهای با کیفیت بسیار زیادی وجود داشته باشد که به یک سایت بزرگ وارد شوند که اگر تمام پیوندهای برون مرزی نامرتب باشند ، برای اهداف رتبه بندی مهم نیست. یا ممکن است که این سایتها رتبه خوبی ندارند.

پیشنهاد ویژه  The 7 Most Important Things I’ve Learned About SEO This Year

نقش رتبه بندی لینک ها متفاوت است

در اینجا جایی است که مولر درباره حقایق جالب در مورد نحوه استفاده از پیوندها برای رتبه بندی بحث می کند. او می گوید عواملی مانند قصد کاربر می توانند بر میزان پیوندهای وزنی برای اهداف رتبه بندی حتی در سوله های رقابتی تأثیر بگذارند.

این چیزها بسیار متفاوت است. بنابراین … مورد استفاده آشکار وقتی اتفاق می افتد که در خبرها اتفاق می افتد … اگر در دو روز آخر جستجو کنید ، احتمالاً مقالات زیادی را پیدا خواهید کرد که پیوندهای زیادی با آنها ندارند ، زیرا تازه و تازه هستند. خیلی جدید است اما آنها برای این سؤال خاص بسیار مهم هستند.

بنابراین حتی در آنجا می توانید ببینید که … وزن عوامل فردی که ما داریم ، می توانند کمی متفاوت باشند.

… به همین دلیل است که من بعضی اوقات وقتی مردم از من می پرسند تمام این سؤالات مفصل راجع به پیوندها چیزی را می گویم خوب می گویم شاید شما خیلی روی لینک ها تمرکز کنید. … ما در سیستم های خود از پیوند استفاده می کنیم اما قطعاً پیوندها تنها چیزی نیستند و آنها قطعاً تنها چیزی نیستند که شما واقعاً باید روی آن تمرکز کنید ، حتی اگر در یک منطقه نسبتاً رقابتی قرار داشته باشید. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بردن

بسیاری از مردم متوجه شده اند که سایت هایی که لینک های معدودی دارند ، می توانند رتبه بندی کنند. آیا دلیل این امر است که گوگل از عوامل محتوا برای رتبه بندی آنها استفاده می کند؟

پیشنهاد ویژه  مطالعه 5 اشتباه برتر SEO را که توسط آژانس های بازاریابی ایجاد شده اند ، نشان داد

گوگل گفته است که پیوندها همچنان یک عامل مهم رتبه بندی هستند. به نظر می رسد جان مولر نشان می دهد که تمرکز بیش از حد بر روی لینک ها می تواند از تمرکز روی محتوا تولیدی کمتری داشته باشد. بنابراین ممکن است نقش لینک ها برای رتبه بندی حساس به متن باشد و یافتن تعادل بین تمرکز روی لینک ها و محتوا ممکن است رویکرد خوبی باشد.

Hangout وب مستر را از اینجا مشاهده کنید .

تصاویر توسط Shutterstock ، اصلاح شده توسط نویسنده
عکس های نویسنده ، اصلاح شده توسط نویسنده

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *