نوشته قبلی نوشته بعدی نحوه جاسوسی از رقبا با Python & Data Studio

نحوه جاسوسی از رقبا با Python & Data Studio

نحوه جاسوسی از رقبا با Python & Data Studio منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

این که آیا شما در SEO یا یک طرفدار فصلی تازه کار هستید ، بررسی قطره های تصادفی در رتبه بندی کلمات کلیدی فقط بخشی از تجارت است.

روشهای زیادی برای بررسی اینکه چرا کلمات کلیدی هدفمند شما کاهش یافته است وجود دارد ، اما استفاده از Python و Data Studio با هم یک تغییر دهنده بازی است!

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یک تکذیب سریع: من خودم این اسکریپت را ایجاد نکردم. یک SEO و توسعه دهنده دیگر ، Evan از Architek ، برای حل نیاز خاصی که به من داشت ، با من همکاری کرد. اوان مغز ایجاد فیلمنامه بود.

من همیشه می خواستم بدون نیاز به انجام این جستجوها بصورت دستی و یک به یک ، بتوانم مجموعه بزرگی از نتایج Google را در مقیاس مشاهده کنم.

اوان خاطرنشان كرد كه پایتون می تواند راه حل ایده آل برای حل نیازهای تحقیق من در زمینه جستجوگرها باشد.

چرا پایتون به سئو مرتبط است

پایتون یک زبان برنامه نویسی فوق العاده قدرتمند است که می تواند تقریباً در مورد هر کاری انجام دهد. یکی از کاربردهای رایج در پایتون ، خودکارسازی کارهای روزمره است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

یکی از جالب ترین موارد پایتون این است که چندین روش مختلف برای انجام یک کار مشابه وجود دارد. با این حال ، این نیز سطح جدیدی از دشواری را اضافه می کند.

بسیاری از نمونه های اسکریپت های پایتون در آنجا می توانند کمی منسوخ باشند ، بنابراین شما خود را در حال انجام آزمایش و خطا می دانید.

پایتون کاربردهای زیادی برای تجزیه و تحلیل داده های سئو دارد . نکته اصلی داشتن ایده مناسب است. اگر ایده ای برای خودکارسازی یک کار دارید ، احتمال وجود دارد که یک اسکریپت وجود داشته باشد که می تواند برای آن ایجاد شود.

برای به روز ماندن در مورد آخرین موارد استفاده برای Python در SEO ، هملت باتیستا مقالات بسیار جذاب را در اینجا در ژورنال موتور جستجو منتشر کرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

کاری که این اسکریپت خاص انجام می دهد و انجام نمی دهد

اکثر ابزارهای رتبه بندی کلمات کلیدی ، رتبه متوسط را برای یک کلمه کلیدی در یک بازه زمانی مشخص مشخص می کنند. این اسکریپت پایتون در زمانی که آن را از آدرس IP خود اجرا می کنید یک خزیدن مجرد اجرا می کند. این اسکریپت به منظور ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی نیست.

پیشنهاد ویژه  ابزار پارامتر URL URL Google URL ها را از نتایج جستجو حذف نمی کند

هدف از این فیلمنامه حل مسئله ای بود که من با بررسی افت ناگهانی رتبه ها در بین مشتری و رقابت آنها داشتم.

اکثر ابزارهای رتبه بندی کلمات کلیدی به شما می گویند دامنه شما در چه رتبه هایی قرار دارد ، اما بالاترین صفحات رتبه بندی شده رقیب شما در هر کلمه کلیدی نیست.

پس چرا این مهم است؟

در این سناریو ، ما عملکرد طولانی مدت صفحه را درگیر نمی کنیم. ما به سادگی در تلاش هستیم تا اطلاعات سریع را بدست آوریم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این اسکریپت به ما امکان می دهد تا روندها را در منظره ارگانیک سریع تشخیص دهیم و ببینیم کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند.

آنچه شما برای شروع کار نیاز دارید

اگر تازه وارد پایتون هستید ، توصیه می کنم از آموزش رسمی پایتون یا اتو کردن Boring Stuff استفاده کنید .

برای این آموزش من از PyCharm CE استفاده می کنم ، اما می توانید از Sublime Text یا هر چه محیط توسعه دلخواه خود هستید استفاده کنید.

این اسکریپت در پایتون ۳ نوشته شده است و ممکن است برای افرادی که به این زبان برنامه نویسی جدید هستند کمی پیشرفته باشد.

اگر هنوز یک مترجم پیدا نکرده اید یا اولین محیط مجازی خود را تنظیم نکرده اید ، این راهنما می تواند برای شروع کار به شما کمک کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

پس از راه اندازی یک محیط مجازی جدید ، به کتابخانه های زیر نیاز خواهید داشت:

  • اورلیب
  • lxml
  • درخواست ها

حالا که همه شما تنظیم شد ، بیایید با هم به تحقیق بپردازیم.

۱٫ لیستی از کلید واژه ها را برای تحقیق تهیه کنید

ما قصد داریم از برخی از داده های نمونه برای بررسی برخی از کلمات کلیدی مورد نظر برای پیگیری استفاده کنیم.

بیایید وانمود کنیم که شما به نرم افزار ردیابی کلمات کلیدی خود نگاه کرده اید و متوجه شده اید که کلمات کلیدی زیر بیش از پنج موقعیت کاهش یافته است:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • نکات SEO
  • مشاوره محلی SEO
  • SEO را یاد بگیرید
  • مقالات بهینه سازی موتور جستجو
  • وبلاگ SEO
  • مبانی SEO

سلب مسئولیت: * جستجو برای کلمات کلیدی بیش از حد ممکن است باعث شود IP شما به طور موقت ممنوع شود. پینگ گوگل برای این بسیاری از نتایج به طور هم زمان ممکن است اسپم به نظر برسد و منابع آنها را تخلیه کند. با احتیاط و اعتدال استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه  از جان مولر در مورد 3 عامل برتر SEO سؤال می شود

اولین کاری که ما انجام خواهیم داد اینست که این کلمات کلیدی را در یک فایل متنی ساده قرار دهیم. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، کلمات کلیدی باید با یک خط جدا شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

نمونه ای از کلمات کلیدی برای جستجو با پایتون

۲٫ اسکریپت تحقیق و تفسیر رتبه بندی Python را اجرا کنید

TL ؛ DR این اسکریپت این است که سه عملکرد اساسی را انجام می دهد:

  • پرونده جستجوگرها را پیدا کرده و باز می کند.
  • از این کلمات کلیدی استفاده می کند و در صفحه اول Google برای هر نتیجه جستجو می کند.
  • یک فایل CSV جدید ایجاد کرده و نتایج را چاپ می کند (کلید واژه ، URL و عناوین صفحه).
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای اینکه این اسکریپت به درستی کار کند ، باید آن را در بخش ها اجرا کنید. اول ، ما نیاز به درخواست کتابخانه های خود داریم. دستور زیر را کپی و جایگذاری کنید.

 از urllib.parse urlencode واردات ، urlparse ، parse_qs

از واردات lxml.html
از درخواست واردات دریافت کنید
واردات csv 

در مرحله بعد ، شما می توانید عملکرد اصلی این اسکریپت را در یک عمل کپی / چسباندن واحد وارد کنید. این قسمت از اسکریپت مراحل واقعی انجام شده را تعیین می کند ، اما این دستور را تا مرحله سوم اجرا نمی کند.

 def scrape_run ():
    با باز ("جستجو". txt ") به عنوان جستجو:
        برای جستجو در جستجوها:
           userQuery = جستجو
           raw = get ("https://www.google.com/search؟q=" + userQuery) .text
           صفحه = fromstring (خام)
           پیوندها = page.cssselect ('. r a')
           csvfile = 'data.csv'
           برای ردیف در پیوندها:
               raw_url = row.get ('href')
               عنوان = row.text_content ()
               اگر raw_url.startswith ("/ url؟"):
                   url = parse_qs (urlparse (raw_url) .query) ['q']
                   csvRow = [userQuery، url [0]، عنوان]
                   با باز (csvfile ، 'a') به عنوان داده:
                       نویسنده = csv.writer (داده)
                       نویسنده.writerow (csvRow)

اکنون شما آماده اجرای دستور هستید. مرحله آخر کپی / چسباندن دستور زیر و کلیک بر روی کلید بازگشت است.

 scrape_run () 

خودشه!

۳٫ از Data Studio برای تجزیه و تحلیل نتایج استفاده کنید

با اجرای این دستور ممکن است متوجه شوید که یک فایل CSV جدید ایجاد شده است به نام data.csv. این نتایج خام شما است ، که ما برای مرحله نهایی به آن نیاز خواهیم داشت.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آژانس من برای تجزیه و تحلیل نتایج شما یک الگوی مناسب استودیو ایجاد کرده است. برای استفاده از این گزارش رایگان ، باید نتایج خود را در برگه Google بچسبانید.

صفحه موجود در پیوند فوق دستورالعملهای عمیقی درباره نحوه تنظیم گزارش داده استودیوی شما دارد.

پیشنهاد ویژه  عکاسی سهام تاثیر در سئو

چگونه می توان نتایج خود را تحلیل کرد

اکنون که گزارش جدید داده استودیو خود را اجرا کرده اید ، وقت آن رسیده است که همه این داده ها را حس کنید.

آنچه ما به دنبال آن هستیم الگوهای هستند. بله ، می توانید الگوهای موجود در داده های خام را بیابید ، اما این الگوی Data Studio دارای یک ویژگی مفید است که به ما امکان می دهد تا به سرعت تشخیص دهیم که کدام صفحات بیشتر برای کلمات کلیدی مورد نظر ما رتبه بندی می شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این بسیار مفید است ، زیرا به ما این امکان را می دهد تا ببینیم که رقبا به خوبی عمل می کند و کدام صفحات خاص عملکرد خوبی دارند

الگوی داده استودیو برای تجزیه و تحلیل داده های ضبط وب پایتون

همانطور که در تصویر صفحه Data Studio فوق مشاهده می کنید ، Moz و Ahrefs دو رقبای برتر برای کلمات کلیدی جستجو شده ما هستند.

با این حال ، این واقعاً به ما کمک نمی کند تا دقیقاً بدانیم که چه کاری انجام می دهند تا برای آن دسته از کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

نمودار دوم در دسترس است. این صفحه هر صفحه رتبه بندی را نشان می دهد و چند بار برای همه سؤالات جستجوی ما رخ می دهد. ما به سرعت قادر به شناسایی سه صفحه برتر برای کلمات کلیدی خود هستیم.

آیا نیاز به فیلتر کردن در یک صفحه خاص یا سطح کلمه کلیدی دارید؟

ما برای ساده تر کردن این موارد ، فیلترهایی را در بالای الگوی Data Studio قرار داده ایم.

فیلترهای استودیوی داده

پس از تهیه لیستی از صفحات پرفروش ، می توانید تجزیه و تحلیل درون صفحه ای و خارج از صفحه انجام دهید تا بفهمید که چرا این صفحات به خوبی عمل می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گير كردن؟

اگر شما گرفتن گیر، رسیدن به مخترع این اسکریپت برای راهنمایی یا راه حل های برنامه نویسی سفارشی.

نظر شما چیست؟

امیدوارم که این ایده برخی از ایده های خلاقانه را در مورد نحوه استفاده از پایتون برای خودکارسازی فرآیندهای سئو خود برانگیزد.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *