نوشته قبلی نوشته بعدی ۱۵ ابزار برتر SEO رایگان که باید استفاده کنید

۱۵ ابزار برتر SEO رایگان که باید استفاده کنید

۱۵ ابزار برتر SEO رایگان که باید استفاده کنید منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

بهینه سازی موتور جستجو ( سئو ) امروزه مهمتر از گذشته است.

روندهای جدید (به عنوان مثال ، افزایش جستجوی صوتی ، انقلاب هوش مصنوعی ) بدین معنی است که اگر می خواهید امروز در آنجا بمانید ، باید بازی سئو خود را بالا ببرید.

اگر به دنبال شروع کار با SEO هستید یا می خواهید با حداقل سرمایه گذاری مالی به نتایج بهتری دست پیدا کنید ، در اینجا ۱۵ بهترین ابزار SEO رایگان برای استفاده آورده شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۱٫ Google Analytics

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

Google Analytics یک منبع ارزشمند است که برای هر بازاریاب دیجیتال که در مورد سئو جدی است ، تقریباً ضروری است.

این داده های مفید زیادی در مورد وب سایت ها از جمله تعداد بازدید سایت ، منابع ترافیکی و جمعیتی موقعیت مکانی ارائه می دهد.

با اطلاعات دقیق Google Analytics ، بازاریاب های دیجیتال می توانند استراتژی محتوا خود را تغییر داده و بفهمند که چه چیزی مؤثر است و چه کاری انجام نمی دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

Google Analytics یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها رایگان است که هر بازاریاب دیجیتال باید از آن استفاده کند. Google همچنین تعدادی ابزار مهم دیگر مانند PageSpeed Insights ، کلید واژه برنامه ریز ، کنسول جستجو و صفحه را در اختیار شما قرار می دهد.

۲٫ به عموم مردم پاسخ دهید

به عمومی پاسخ دهید

Answer the Public ابزاری مناسب است که داده های ارزشمندی را در مورد سؤالاتی که مردم بصورت آنلاین می پرسند به بازاریابان محتوا ارائه می دهد.

هنگامی که یک کلمه کلیدی را وارد می کنید ، بر اساس آن کلمه کلیدی نمایش داده شد و از آن سؤالات متداول استفاده کرده و با سؤالات و عباراتی که افراد هنگام جستجو برای آن کلمه کلیدی از آنها استفاده می کنند ، گرافیکی جالب ایجاد می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این داده به سازندگان محتوا بینش و نگرانی ها و خواسته های مشتریان بالقوه را می دهد و به آنها امکان می دهد تا محتواهایی را با هدف قرار دهند که نیازهای آنها را برطرف کند.

پاسخ عمومی همچنین پیشنهادات کلمات کلیدی را با استفاده از عبارات مانند "در مقابل" ، "مانند" و "با" ارائه می دهد.

این یک ابزار تحقیقاتی عالی است که به شما کمک می کند تا محتوای بهتری را ایجاد کنید که مردم از آن لذت ببرند و احتمال بیشتری به اشتراک بگذارند.

۳٫ MozBar

موبر

MozBar نوار ابزار SEO رایگان است که با مرورگر Chrome کار می کند. دسترسی آسان به معیارهای پیشرفته در صفحات وب و SERP ها را فراهم می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

با استفاده از MozBar ، می توانید به راحتی به صفحه و نمرات دامنه هر صفحه یا سایتی دسترسی پیدا کنید.

ویژگی تجزیه و تحلیل صفحه به شما امکان می دهد عناصر را در هر صفحه کاوش کنید (به عنوان مثال ، نشانه گذاری ، عنوان صفحه ، ویژگی های عمومی ، معیارهای پیوند).

می توانید در صفحه مشاهده ، کلمات کلیدی را پیدا کنید ، لینک ها را برجسته و تمایز دهید و معیارهای لینک سایتهای مختلف را در SERP ها مقایسه کنید.

در صورت نیاز به انجام تحقیقات دقیق در مورد SEO ، MozBar یکی از بهترین گزینه هایی است که باید در نظر بگیرید.

پیشنهاد ویژه  Google تغییر تنوع سایت در نتایج جستجو را اعلام کرد

می توانید با اشتراک MozPro ویژگی های حتی پیشرفته تری مانند صفحه بهینه سازی و مشکل کلمات کلیدی را باز کنید.

۴٫ SEMrush

SEM راش

SEMrush ابزاری عالی برای جستجو در کلمات کلیدی است که از جمله موارد دیگر ، این نکته را آسان می کند تا بفهمید برای هر صفحه در وب چه رتبه بندی شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این اطلاعات دقیق در مورد آن دسته از کلمات کلیدی از جمله موقعیت آنها در SERP ها ، URL هایی که برای آنها ترافیک و روند ترافیک در طی ۱۲ ماه گذشته ارائه می شود ، فراهم می کند.

با استفاده از این ابزار بسته بندی شده ویژگی ، می توانید به راحتی متوجه شوید که رقبای شما برای چه رتبه هایی قرار می گیرند و مطالب عالی را پیرامون آن اصطلاحات و عبارات ایجاد می کنند.

SEMrush همچنین با برنامه های مختلف پرداخت شده ، امکانات و دسترسی نامحدود بیشتری را ارائه می دهد. اگر ارزان نیستند ، اگر می خواهید ویژگی های حق بیمه را آزمایش کنید ، می توانید با یک آزمایش رایگان ۱۴ روزه شروع کنید.

۵- کلید واژه

کلید واژه

یکی دیگر از ابزارهای خارق العاده برای یافتن ایده های کلمات کلیدی ، Keyworddit ، ابزاری رایگان است که از کلمات کلیدی از subreddits روی Reddit منبع می گیرد و زمینه را فراهم می کند – لیستی از موضوعاتی که در آن از یک کلمه کلیدی خاص استفاده شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما یک Subreddit خاص تایپ می کنید (به عنوان مثال ، / r / askreddit) ، تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی و همچنین حجم جستجوی ماهانه آن شرایط را در ایالات متحده استخراج می کنید.

Keyworddit برای استفاده بسیار آسان است و بینش ارزشمندی را در جهت علاقه مخاطبان خاص فراهم می کند.

۶٫ Woorank

Woorank

Woorank یک آنالایزر وب سایت مفید است که بینش های مفیدی را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود سئوی سایت کمک کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این یک نمره سئو برای سایت شما و یک "لیست بازاریابی بازاریابی" عملی ایجاد می کند ، که گام هایی را که می توانید برای رفع هرگونه مشکل در سئو سایت خود بردارید ، تشریح می کند.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب این ابزار رایگان ، صفحه اشتراک اشتراکی است. در این بخش داده های شبکه های اجتماعی از قبیل تعداد لایک ها ، اشتراک ها ، نظرات ، بک لینک ها و نشانک ها در شبکه های اجتماعی محبوب ارائه شده است.

Woorank همچنین دارای یک بخش موبایل عالی است که می توانید اطلاعاتی در مورد چگونگی ارائه صفحات در دستگاه های تلفن همراه و سرعت بارگیری آنها پیدا کنید.

۷٫ تست دوستانه موبایل

تست دوستانه موبایل

الگوریتم جستجوی Google تأکید زیادی بر چگونگی مطلوب بودن یک سایت برای موبایل دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای این منظور ، ابزار تست موبایل و دوستانه Google طراحی شده است تا به شما در تعیین اینکه آیا سایت شما برای گوشی های هوشمند و تبلت ها بهینه شده است کمک می کند.

شما فقط URL سایت خود را تایپ می کنید ، و به سادگی به شما اطلاع می دهد که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر.

پیشنهاد ویژه  گوگل’s رئیس جدید جستجو – Prabhakar Raghavan

این ابزار همچنین پیشنهادهایی را در مورد چگونگی بهبود دوستی سایت در سایت خود ارائه می دهد.

ویژگی بارگیری اطلاعات صفحه به شما امکان می دهد بدانید که آیا Google می تواند به درستی به تمام منابع در یک صفحه خاص دسترسی داشته باشد و در صورت عدم امکان انجام آن چه کاری انجام دهد.

۸٫ Ubersuggest

Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار تحقیق ساده برای کلمات کلیدی است که داده ها را از ایده های کلمات کلیدی Google برای ایده های کلمه کلیدی بر اساس کلمه کلیدی که ارائه می دهید ، اسکراب می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این ابزار همچنین داده های مفید برای هر کلمه کلیدی شامل حجم جستجو ، CPC و سطح رقابت را برمی گرداند.

یکی از ویژگی های عالی Ubersuggest توانایی آن برای فیلتر کردن کلمات کلیدی است که به نتایج جستجو علاقه ای به آن ندارید.

با نسخه اخیراً به روز شده – Ubersuggest 3.0 ، اکنون می توانید آدرس اینترنتی را وارد کرده و معیارهای دامنه را بدست آورید.

۹- BROWSEO

BROWSEO

BROWSEO به شما امکان می دهد ببینید وب سایت شما چگونه به موتور جستجو نگاه می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این اساساً صفحه وب شما را از هر سبکی نواری می کند و ساختار زیرین را به شما نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا دریابید که آیا bot bot Google در دسترسی به مطالب مهم سایت شما مشکل دارد یا خیر.

یک ویژگی مرتب از این ابزار رایگان جستجوگرها ، پیش نمایش SERP است. این پیش نمایش نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را نشان می دهد.

می توانید ببینید که آیا عناوین و توضیحات متا به حد کافی بهینه شده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد می کنند.

۱۰٫ CanIRank

CanIRank

همانطور که از نام آن پیداست ، CanIRank به شما کمک می کند دریابید که آیا می توانید در صفحه اول موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بر خلاف ابزارهای دیگر که صرفاً اطلاعاتی در مورد چگونگی کلمات کلیدی رقابتی ارائه می دهند ، CanIRank به شما امکان می دهد که احتمال یک عبارت جستجو را رتبه بندی کنید و از AI استفاده می کند تا به شما پیشنهاداتی در مورد چگونگی هدفمندی بهتر کلمات کلیدی ارائه دهد.

CanIRank داده های تجزیه و تحلیل رقابتی عالی و مراحل عملی را برای بالاتر بردن رتبه سایت شما با سئو بهتر فراهم می کند.

۱۱٫ کلمات کلیدی در همه جا

همه جا

کلمات کلیدی همه جا به دلیل لیست گسترده سایتهایی که حجم جستجوی رایگان ، CPC و داده های رقابت را برای آنها فراهم می کند یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی ضروری است:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • جستجوی گوگل
  • Google Trends
  • ای بی
  • به عمومی پاسخ دهید
  • برنامه ریز کلمات کلیدی Google
  • بینگ
  • اتی
  • سوول
  • کنسول جستجوی Google
  • YouTube
  • Ubersuggest
  • با شکوه
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • آمازون
  • کلید واژه Shitter
  • Moz Open Site Explorer

آیا ذکر کردم کاملاً رایگان است؟

پیشنهاد ویژه  13 Reasons Your Website Can Have a High Bounce Rate

و ، این برای Chrome و Firefox موجود است ؟

۱۲٫ پیوندهای من را بررسی کنید

پیوندهای من را بررسی کنید

Check My Links یک برنامه افزودنی Chrome است که از طریق صفحه وب شما خزنده می شود و کد وضعیت برای هر پیوند در صفحه – از جمله پیوندهای خراب را شناسایی می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هر کد وضعیت با کدگذاری ۲۰۰ کد کد وضعیت سبز تیره ، ۳۰۰ کد وضعیت سبز روشن و ۴۰۰ کد وضعیت بازگشت به رنگ قرمز کدگذاری شده است.

پس از شناسایی ، می توانید کلیه پیوندهای بد را به کلیپ بورد خود با یک کلیک کپی کنید.

۱۳٫ شمارش نویسه ابزار Google SERP

شمارش شخصیت ها

در حالی که شمارش شخصیت ها یک روش دیرینه برای ارزیابی توضیحات متا و طول برچسب عنوان بوده است ، واقعیت این است که گوگل عنوان و توضیحات متا را در تعداد کاراکترها حساب نمی کند. به جای آن از پیکسل ها استفاده می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ابزار Counting Charactions هم تعداد کاراکترها و هم تعداد پیکسل ها را برای اطمینان از ایجاد برچسب های متا که توسط یک بیضی قطع نمی شوند – ارائه می دهد توسط (…) – فراهم می کند.

۱۴٫ مسیر تغییر مسیر

مسیر تغییر مسیر

برنامه افزودنی مسیر تغییر مسیر پرچم ۳۰۱ ، ۳۰۲ ، ۴۰۴ و ۵۰۰ کد وضعیت HTTP را نشان می دهد.

علاوه بر این ، تغییر مسیرهای طرف مشتری مانند متا و تغییر مسیرهای JavaScript نیز پرچم گذاری می شوند تا اطمینان حاصل شود که هر مسئله تغییر مسیر بلافاصله کشف می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هدرهای HTTP مانند انواع سرورها و هدرهای حافظه پنهان و همچنین آدرس IP سرور نیز می توانند با کلیک یک دکمه نمایش داده شوند.

علاوه بر این ، همه این جزئیات را می توان در کلیپ بورد شما برای به اشتراک گذاری آسان یا اضافه کردن یک سند حسابرسی فنی کپی کرد.

۱۵٫ کنسول جستجوی Google

کنسول جستجوی Google

آخر ، بدون شک کم و بیش ، این لیست بدون ذکر کنسول جستجوی Google کامل نخواهد بود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گذشته از این واقعیت ، داده های Google می آید ، کنسول جستجوی Google غنی از بینش های مربوط به:

  • کلمه کلیدی و عملکرد URL.
  • موارد نمایه سازی
  • قابلیت استفاده موبایل
  • وضعیت نقشه سایت
  • و خیلی بیشتر!

برخورد به بزرگراه سئو در سال ۲۰۱۹

شروع به کار با SEO هرگز از امروز آسان نبوده است.

تعداد زیادی ابزار رایگان سئو مانند موارد بالا در بالا وجود دارد که با بودجه تنگ در دسترس تازه کاران SEO و بازاریاب های دیجیتال است. این ابزارها بسیاری از ویژگیهای عالی را ارائه می دهند و در صورت استفاده صحیح ، می توانند نتایج قابل توجهی را به وجود آورند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین ابزاری را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *