نوشته قبلی نوشته بعدی نحوه قرار دادن داده ردیاب رتبه بندی شده خود را در عمل

نحوه قرار دادن داده ردیاب رتبه بندی شده خود را در عمل

نحوه قرار دادن داده ردیاب رتبه بندی شده خود را در عمل منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

این یک پست حمایت شده است که توسط SE Ranking نوشته شده است. نظرات بیان شده در این مقاله ، متعلق به حامی مالی است.

ما هر روز رتبه بندی ها را ردیابی می کنیم تا در پویایی آنها به روز بمانیم.

انجام این کار به ما کمک می کند تا نتایج کار خود را ارزیابی کنیم و به ما امکان می دهد اثبات پیشرفت را برای مشتری فراهم کنیم. اما مهمتر از همه ، این امکان را برای ما فراهم می کند تا بلافاصله در برابر کاهش ناگهانی موقعیت واکنش نشان دهیم.

خوشبختانه ، افت ناگهانی رتبه های وضعیتی شدید است که اغلب اتفاق نمی افتد.

بیشتر اوقات ، ما در مورد رتبه بندی خود اطلاعاتی کسب می کنیم ، اما در مورد آن کار چندانی نمی توان انجام داد. یعنی ، ما نمی توانیم تجزیه و تحلیل گذشته را به سمت نتایج واقعی هدایت کنیم.

این پست به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از روال SEO خود ارزش واقعی کسب کنید و چک های رتبه بندی جهانی را به بینش های عملی تبدیل کنید.

۱٫ کلمات کلیدی گروه را از طریق URL برای دیدن توزیع رتبه بندی واقعی ببینید

به عنوان یک قانون کوچک ، ما موقعیت های کلمات کلیدی را بر اساس صفحات فرود خاصی که تبلیغ می کنیم مرتب می کنیم.

به این ترتیب ، قابل مشاهده است که کلمات کلیدی رتبه برتر را برای صفحه کسب کرده اند ، که منجر به موقعیت های ۱۰-۲۰th ، و همچنین کسانی که در رتبه بندی موفق نشده اند.

این روش به خوبی کار می کند و به شما امکان می دهد نتایج کار خود را ارزیابی کنید و تعیین کنید که کجا باید تلاش های اضافی انجام شود.

با این حال ، اگر پرس و جوها را بر اساس URL های واقعی برای رتبه بندی گروه بندی می کنید ، سمت روابط روابط رتبه بندی / صفحه را مشاهده می کنید.

برای هر URL ، خواهید دید که کلمات کلیدی در رتبه بندی ، موقعیت و چه کلمات کلیدی به توجه ویژه ای نیاز دارند.

بیایید ببینیم بینش عملی را می توانید از این اطلاعات بیرون بیاورید.

صفحاتی را پیدا کنید که بدون تلاش های شما رتبه بندی می شوند

صفحاتی که شما تبلیغ می کنید تنها صفحاتی نیستند که می توانند در جستجو بیایند.

برای مشاهده چنین صفحات ، کلمات کلیدی را از طریق ابزار ردیاب رتبه بندی خود از طریق URL انجام دهید و به صفحاتی که برای یک یا دو سؤال رتبه بندی شده است ، توجه کنید. بیشتر اوقات ، این صفحاتی هستند که انتظار نداشتید آنها را در جستجو ببینید.

آنچه در ابزار Keyword Rank Tracker از SE Ranking به نظر می رسد:

مرتب سازی بر اساس آدرس اینترنتی

برای اینکه تصمیم بگیرید که با این صفحات چه کاری باید انجام دهید ، تجزیه و تحلیل کنید که آیا در درجه اول به آنها نیاز دارید تا برای کلمه کلیدی داده شده رتبه بندی کنند. بعضی اوقات هدف قرار دادن صفحه برای یک کلمه کلیدی اضافی می تواند مضر باشد.

در حقیقت ، می تواند فقط یک اشتباه ساده مانند یک کلمه کلیدی بی ربط در یک صفحه باشد.

بیایید بگوییم که شما یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید ، اما پرس و جو که باید جستجوگرها را به صفحه دسته هدایت کند (با تعداد زیادی مورد برای فروش) آنها را به جای آن به صفحه مورد خاص می آورد.

در نتیجه ، کاربران اطلاعات مورد انتظار را از صفحه دریافت نمی کنند و سایت را ترک می کنند.

مثال دیگر: یک URL غیر هدف می تواند با یک صفحه هدف که در همان جستجوی رتبه بندی شده است رقابت کند (ما مشکلات بعدی این سناریو را کمی بعدا مورد بحث قرار خواهیم داد).

بنابراین ، اگر این صفحه در جستجوی جستجوی اشتباه رتبه بندی شد ، با حذف کلید واژه از محتوا و برچسب های متا ، آن را بهینه سازی کنید.

اگر پرس و جو مناسب باشد ، منطقی است که برای به دست آوردن موقعیت های بالاتر بهینه سازی بیشتر ادامه دهید.

پیشنهاد ویژه  آیا Google ژوئن به روزرسانی می کند که از ویکی پدیا برای سایت های قاضی استفاده می کند؟

یافتن کلمات کلیدی که شما برای آنها رتبه بندی نمی کنید

با جستجوی فیلترهای خود توسط URL ، به موارد موجود در پوشه "Not found" توجه کنید. این سؤالاتی است که هیچ یک از صفحات شما برای آنها رتبه بندی نشده است و شما باید تصمیم بگیرید که با آنها چه کاری انجام دهید.

گزینه های شما چیست؟

یا آنها را حذف کنید (شما به آنها احتیاج ندارید ، اما هنوز هم برای بررسی موقعیت های آنها می پردازید) یا بدانید که چرا برای آنها رتبه نمی دهید (آنها برای وب سایت بی ربط نیستند ، شما صفحه مطابق با آنها ندارید. آنها ، و غیره).

آدرسهای یافت نشد

همچنین ، ممکن است قبلاً صفحاتی داشته باشید که برای برخی از این سؤالات رتبه بندی شده است. در واقع ، می توانید با کلیک بر روی نماد پیوند خاکستری ، این مورد را بررسی کنید – URL را برای کلمه کلیدی داده شده و همچنین تاریخ آخرین زمان رتبه بندی آن ، مشاهده خواهید کرد.

کلمه کلیدی یافت نشد - url

حتی ممکن است تاریخ به شما بگوید که چرا موقعیت را گم کرده اید. چطور؟

می توانید برای این روز صفحه را در بایگانی وب بررسی کنید تا ببینید آیا در آن تاریخ خاص در آن صفحه تغییرات محتوا رخ داده است یا خیر.

کلمات کلیدی را پیدا کنید که چندین صفحه از آن به طور همزمان رتبه بندی می کنند

در بعضی موارد ، ما می توانیم چندین صفحه را برای همان پرس و جو همزمان داشته باشیم.

طبق تحقیقات ما ، برای حدود ۱۵٪ از پرس و جوهایی که در ۳۰ صفحه برتر گوگل مشاهده می کنیم ، دو یا چند صفحه متعلق به همان دامنه هستند.

مسئله این است که ما معمولاً برای یک کلمه کلیدی یک صفحه خاص را بهینه می کنیم. این URL هدف به عنوان یک صفحه فرود کار می کند که کاربران را با یک هدف خاص متناسب با پرس و جو تبدیل می کند.

و اگر صفحات بیشتری برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند ، صفحه "هدف" می تواند پایین تر از "اشتباه" باشد.

بعلاوه ، گوگل صفحات غیر هدف را برای بیش از نیمی از نمایش داده شد (بر اساس تجزیه و تحلیل ما از ۵۰۰۰۰۰ نمایش داده شد با یک URL هدف تعیین شده).

آمار

خطرات در چنین شرایطی چیست؟

اگر این کلمه کلیدی کاربران را به صفحه اشتباه برساند ، آن را به عنوان صحیح تبدیل نمی کند ، و تمام تلاش های بهینه سازی شما باطل می شود.

چگونه می توانید یک صفحه اضافی را برای رتبه بندی یک پرس و جو کشف کنید؟

برای انجام این کار ، همیشه URL هدف را برای هر کلمه کلیدی که می خواهید رتبه بالایی داشته باشید ، نشان دهید.

گزینه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را در SEE Ranking's Keyword Rank Tracker انجام دهید. اگر چندین صفحه از یکدیگر در جستجوی کلمه کلیدی معین پیشی بگیرند ، به شما نشان می دهد:

صفحات بیشتر برای همان نمایش داده شد

یک شکل قرمز را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد تعداد دفعاتی که URL مقصد توسط یک صفحه غیر هدف از آن خارج شده است. همچنین URL های صفحات غیر هدف و تاریخ هایی که رتبه آنها بالاتر از URL هدف است را پیدا خواهید کرد.

پس از یافتن همه سؤالات با چنین موضوعاتی ، به صفحاتی که برای آنها رتبه بندی شده است نگاهی بیندازید.

گزینه های اصلی شما تبلیغ همه صفحات ، بهینه سازی برخی از آنها یا حذف صفحه اشتباه و هدایت مجدد به صفحه مناسب است.

۲٫ از داده های رقیب برای کشف پتانسیل کلید واژه استفاده کنید

علاوه بر پیگیری رتبه بندی های خود ، می توانید موقعیت های رقبا را نیز رصد کنید.

به عنوان مثال ، در SE Ranking می توانید حداکثر پنج رقیب را اضافه کنید و رتبه بندی آنها را برای همان نمایش داده شدگان مورد نظر خود پیگیری کنید.

به این معنا که ، اطلاعات کاملی را در مورد قابلیت جستجوی رقبای خود برای جستجوی نمایش داده شده های مورد علاقه خود مشاهده خواهید کرد. می توانید دینامیک را با هم مقایسه کرده و کلمات کلیدی را که نیاز به تلاش های اضافی دارد شناسایی کنید.

پیشنهاد ویژه  هشدارهای Google درباره فرضیات مبتنی بر سایت: جستجو

رتبه بندی رقبا

چه بینش هایی را می توان از چنین تحلیل هایی بدست آورد؟

به یاد داشته باشید وقتی یاد گرفتیم که چگونه کلمات کلیدی را بیابیم که هیچ یک از صفحات شما برای آنها رتبه بندی نشده است؟ شما باید موقعیت های رقبا را بررسی کنید تا پتانسیل این کلمات کلیدی و اینکه چه صفحاتی در حال حاضر برای آن رتبه بندی می کنند را ارزیابی کنید.

بنابراین ، شما قادر خواهید بود برای تصمیم گیری در مورد کلمه کلیدی داده شده تصمیم بگیرید.

از آنجا که به تاریخچه کامل رده بندی رقیبان خود دسترسی دارید ، می توانید بررسی کنید که آیا اخیراً شاهد جهش موقعیت بودند یا خیر.

اگر چنین مواردی وجود داشت ، به بایگانی وب بروید تا ببینید آیا آنها از طراحی مجدد صفحه نتیجه گرفته اند یا خیر. یا پیوندهای پشتیبان آنها را بررسی کنید زیرا می توانستند درست قبل از افزایش ، یک لینک ارزشمند به دست آورند.

با این کار می دانید چه راهبردی می تواند همان نتیجه مثبت را برای شما به همراه آورد.

۳٫ تفاوت بین نتایج دسک تاپ و موبایل را ضبط کنید

نتایج جستجوی دسک تاپ و موبایل می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. این تفاوت بستگی به طاقچه دارد ، اما برای دیدن اینکه آیا این کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، باید رتبه خود را برای هر کانال به طور جداگانه بدانید.

پس از اعلام نمایه سازی نمایه "همراه اول" ، نسخه های تلفن همراه وب سایت ها به عاملی تعیین کننده در موفقیت کلی جستجو تبدیل شدند.

اگر طراحی پاسخگو دارید ، باید رتبه بندی SERP تلفن همراه خود را جداگانه پیگیری کنید زیرا عملکرد کل جستجوی شما را تعریف می کند.

و در صورتی که موقعیت های تلفن همراه شما بسیار پایین تر از دسک تاپ باشد ، باید روی تقویت آنها تمرکز کنید.

با استفاده از کلید واژه Rank Tracker ، می توانید موقعیتهای رومیزی و موبایل خود را در کنار هم مقایسه کنید. سؤالاتی که برای شما اختلاف زیادی در موقعیت ها وجود دارد ، مواردی هستند که نیاز به توجه ویژه شما دارند.

رومیزی در مقابل موبایل

همچنین شکاف رتبه بندی می تواند ناشی از اهداف جستجوی کاربر مختلف باشد. به این معنی که Google می تواند فکر کند کاربران تلفن همراه و دسک تاپ به دلیل جستجوی همان سؤال به چیزهای مختلفی احتیاج دارند.

برای بررسی اینکه این مورد شما است ، از ابزار SE Ranking SERP Tracking (رقبای SERP در حساب کاربری خود) استفاده کنید. این ابزار ۱۰۰ نتیجه جستجوی برتر برای هر یک از پرس و جوهای شما را ردیابی می کند.

رقبای SERP - 100 برتر

۱۰۰ مورد برتر را هم برای جستجوی موبایل و هم برای دسک تاپ تجزیه و تحلیل کنید: کدام URL ها در هر دو SERP عود می کنند ، و کدام یک نیست؟

چه چیزی درباره محتوای نتایج تلفن همراه خاص است؟ شاید SERP تلفن همراه فقط برای نمایش داده های هدف خاص فقط فیلم ها یا شکل دیگری از محتوای تلفن همراه را نمایش دهد.

با دانستن آنچه در مقایسه سایت خود با دیگران از دست رفته اید ، می توانید موقعیت های موبایل خود را ارتقا دهید.

۴٫ دامنه های خوب برای ایجاد لینک پیگیری و برچسب گذاری کنید

در ابزار SERP Tracking ، می توانید تمام وب سایت هایی را که برای نمایش داده شد رتبه بندی می شوند. این داده ها می توانند در استراتژی ایجاد لینک شما استفاده شوند.

با تمام نقشه SERP برای نمایش داده شدگان در مقابل شما ، می توانید وب سایت هایی را که می خواهید برای ارتباط با شما تعریف کنند ، تعریف کنید.

اینها کاتالوگ های تجاری ، وبلاگ ها ، دایرکتوری ها ، رسانه ها هستند – همه منابع اطلاعاتی در نتایج جستجوی نمایش داده های محصول شما.

رتبه بندی منابع اطلاعاتی برای کلمات کلیدی شما وب سایت های هدف اصلی شما برای دریافت بک لینک هستند. چنین پیوندهایی نه تنها ارزش های ایجاد لینک را ارائه می دهند بلکه در نتایج برتر SERP نیز حضور بیشتری کسب می کنند.

پیشنهاد ویژه  نحوه بهینه سازی داستانهای AMP برای نتایج جستجوی Google

در داخل ابزار SERP Tracking ، می توانید وب سایت های مورد علاقه خود را برچسب گذاری کنید تا دینامیک آنها را ببینید و در بالای همه چیز قرار بگیرید.

برچسب زدن دامنه ها برای ایجاد لینک

هنگام دستیابی به لینک ها ، بسته به پاسخ آنها ، وب سایت ها را برچسب گذاری کنید:

  • مواردی که موافقت کردند لینک شما را منتشر کنند یا حداقل شما را ذکر کنند.
  • کسانی که از انتشار خودداری کردند.
  • کسانی که هنوز به آنها نرسیده اید.

و فراموش نکنید که SERP را مرتباً بررسی کنید تا ناشران جدید لینک بالقوه را مشاهده کنید.

۵٫ نظارت بر ویژگی های SERP برای نمایش داده شد

در صفحه اول نتایج گوگل غالباً عناصر زیادی وجود دارد که مظنونین معمول را تکمیل می کنند – ۱۰ مورد برتر.

قطعه های برجسته ، تصاویر ، نقشه ها ، اخبار ، فیلم ها ، تبلیغات – همه این عناصر می توانند ترافیکی را جذب کنند که در غیر این صورت به نتایج ارگانیک می روند.

این به نوبه خود ، به طور مؤثر تخصیص ترافیک را تحریف می کند. بنابراین اگر موفق شدید برای نمایش داده های مهم در صدر جدول رتبه بندی کنید – بررسی کنید آیا ویژگی های SERP وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال ، یک قطعه برجسته در موقعیت صفر قرار دارد و CTR آن از سایر پیوندهای موجود در صفحه بالاتر است.

این بدان معناست که شما از نمایش داده شدگانی که دارای قطعه برجسته در میان نتایج آن هستند نسبت به نمایش داده شدگان بدون پاسخ فوری در SERP ، کمتر خواهید داشت.

بنابراین شما باید برای ویژگی های SERP ظاهر خود را برای کلمات کلیدی که بیشترین اهمیت را برای تلاشهای SEO خود دارند ، ردیابی کنید.

ویژگی های سرو

اگر یک بسته محلی برای جستجوی هدف شما در جستجو ظاهر می شود – شرکت خود را در Google My Business ثبت کنید. محتوای رسانه بهینه شده را به صفحات هدف خود اضافه کنید تا آنها را به تصاویر و ویدیوهای Google وارد کنید.

برای ورود به یک قطعه برجسته ، متناسب با آن محتوای خود را شکل داده و بهینه کنید.

اما شما باید در اینجا چند نکته را در ذهن داشته باشید.

  • شانس حضور شما در قطعه پاسخ فوری Google برای رتبه بندی صفحات در ۱۰ رتبه برتر بسیار بیشتر است.
  • بهینه سازی بیش از حد صفحه برای یک ویژگی خاص SERP می تواند به رتبه شما آسیب برساند. هنگام تلاش برای ورود به هر یک از این جعبه ها ، در مورد تنظیم برچسب های متا و متا خود مراقب باشید.

افکار نهایی

داده ردیابی رتبه یک منبع غنی از بینش است که در صورت استفاده خردمندانه می تواند به شما در بسیاری موارد کمک کند:

  • صفحاتی را پیدا کنید که بدون دانش شما رتبه بندی می کنند و می توانند به همان میزان تبدیل صفحات هدف خود برای همان کلمه کلیدی آسیب برساند.
  • کلمات کلیدی را که ردیابی می کنید کشف کنید و حذف کنید (پول خرج کنید) اما برای آنها رتبه بندی نکنید.
  • سؤالاتی را پیدا کنید که چندین صفحه شما همزمان در حال رقابت هستند.
  • از داده های رتبه بندی رقبای خود استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا یک کلمه کلیدی خاص ارزش جنگیدن را دارد و چه چیزی مؤثر است.
  • رتبه بندی های موبایل و دسک تاپ را دنبال کنید تا الزامات فهرست بندی اول موبایل را رعایت کنید.
  • برای ایجاد پیوندها از طریق ابزار پیگیری SERP ، وب سایت ها را پیدا کرده ، انتخاب کرده و برچسب گذاری کنید.
  • ویژگی های SERP را برای مهمترین نمایش داده شد.

ردیاب کلمات کلیدی رتبه بندی SE Ranking's به حل همه این کارها و موارد دیگر کمک می کند. امتحان کنید به صورت رایگان.

آزمایشی رایگان من را دریافت کنید


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: تصویر توسط SE رتبه بندی. با اجازه استفاده می شود
عکس های ارسال شده: تصاویر توسط رتبه بندی SE. با اجازه استفاده می شود

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *