نوشته قبلی نوشته بعدی نحوه استفاده از نسخه های بایگانی شده از وب سایت ها برای عیب یابی SEO

نحوه استفاده از نسخه های بایگانی شده از وب سایت ها برای عیب یابی SEO

نحوه استفاده از نسخه های بایگانی شده از وب سایت ها برای عیب یابی SEO منتشر شده در آوریل 4, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

در سال ۲۰۰۱ ، یک موسسه غیرانتفاعی به نام بایگانی اینترنت ابزاری جدید به نام دستگاه راه انداز را در URL ایجاد کرد: archive.org.

مأموریت بایگانی اینترنت ایجاد یک کتابخانه دیجیتالی از تاریخ اینترنت بود ، دقیقاً به همان روشی که نسخه های روزنامه ها به صورت دائمی ذخیره می شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

از آنجا که صفحات وب دائما در حال تغییر هستند ، خزنده های ماشین Wayback اغلب از صفحات ذخیره شده برای بایگانی بازدید می کنند.

هدف آنها تهیه این محتوا برای نسل های آینده محققان ، مورخان و محققان بود. اما این داده ها به همان اندازه برای بازاریابان و متخصصان سئو با ارزش است.

هر زمان که مشغول کار روی پروژه ای هستم که شامل تغییر شدید ترافیک برای سایت اصلی من یا رقبا باشد ، یکی از اولین مکانهایی است که من قبل و بعد از تغییرات در ترافیک به صفحات ذخیره شده نگاه خواهم کرد.

حتی اگر شما در حال انجام آزمایش پزشکی قانونی در سایت نیستید ، فقط دسترسی به تغییرات سایت می تواند ابزاری با ارزش باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می توانید مطالب قدیمی را بیابید یا حتی تبلیغی را که در سال قبل اجرا شد ، به یاد بیاورید.

عیب یابی با دستگاه Wayback

تقریباً مانند مشاهده یک وب سایت زنده ، صفحات ذخیره شده تمام اطلاعات موجود را دارند که ممکن است تغییر در ترافیک را توضیح دهد.

کل وب سایت ، با تمام HTML موجود در حافظه پنهان موجود است ، که تشخیص تغییرات ساختاری یا فنی آشکار را بسیار ساده می کند.

در مقایسه تفاوت بین تصویر قبل و بعد از سایت من یا یک رقیب ، به دنبال موضوعاتی با:

  • متا در صفحه
  • پیوند داخلی .
  • کاربردهای تصویر
  • و حتی هر قسمت پویا از صفحه که ممکن است اضافه یا حذف شود.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در اینجا مراحل استفاده از ماشین Wayback برای عیب یابی آورده شده است.

پیشنهاد ویژه  گوگل هدایت دستور Blindsides دستور تو رفتگی در دیوار

۱٫ URL خود را در کادر جستجوی Archive.org قرار دهید

نیازی به این نیست که صفحه اصلی باشد. این می تواند هر آدرس اینترنتی در سایت باشد.

۲٫ تاریخی را انتخاب کنید که فکر می کنید کد ممکن است تغییر کرده باشد

به کد نویسی تاریخ ها توجه کنید:

  • قرمز یعنی خطایی رخ داده است.
  • سبز نشان می دهد که تغییر مسیر اتفاق می افتد.
  • آبی یعنی اینکه حافظه پنهان خوب صفحه وجود دارد.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شاید شما مجبور به انتخاب خرما و سپس حفر کردن در هر نسخه باشید تا زمانی که چیز جالب توجهی را پیدا کنید که به بررسی بیشتر بپردازید.

برای سایتهای بزرگتر ، متوجه می شوید که صفحه های خانگی چندین بار در روز ذخیره می شوند ، در حالی که سایر سایت ها فقط چند بار در سال ذخیره می شوند

۳٫ صفحه ذخیره شده از archive.org مانند هر وب سایت در مرورگر شما بارگذاری می شود ، به جز اینکه یک سرصفحه از Archive.org داشته باشد.

به دنبال تغییرات آشکار در ساختار و محتوا باشید که ممکن است منجر به تغییر در دید جستجو شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۴- کد منبع صفحه را باز کنید و جستجو کنید:

  • عنوان
  • شرح
  • روبات ها
  • متعارف
  • جاوا اسکریپت

۵٫ هر چیزی را که متفاوت از سایت فعلی است مقایسه کنید و روابط علی و یا همبستگی را تحلیل کنید

هیچ جزئیاتی برای بررسی بیشتر نیست. به مواردی مانند پیوندهای متقاطع ، کلماتی که در صفحات استفاده می شود و حتی برای اثبات اینکه سایت در طی یک بازه زمانی خاص هک شده است نگاه کنید.

شما حتی باید در هرگونه تماس به فعالیت ، به زبان خاص نگاه کنید زیرا ممکن است تغییر در تبدیل حتی در صورت افزایش ترافیک از زمان حافظه نهان دستگاه Wayback بیشتر باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

عیب یابی پرونده ربات ها

ماشین Wayback حتی عکسهای فوری از پرونده های robots.txt را نیز حفظ می کند ، بنابراین اگر تغییری در مجوزهای خزنده رخ داد ، شواهد به راحتی در دسترس است.

پیشنهاد ویژه  چقدر طول می کشد تا رتبه های صفحه اول را بدست آورید؟

این ویژگی زمانی که به نظر می رسد سایتها از نظر شاخص به طور مرموز و بدون مجازات آشکار ، حمله اسپم یا مشکلی که اکنون با پرونده robots.txt قابل رویت است از این فهرست رها شده اند ، بسیار شگفت آور بوده است.

برای یافتن سابقه پرونده روبات ها ، کافیست URL URL روبات ها را مانند این جستجو در کادر جستجو قرار دهید

پس از آن تاریخ را انتخاب کنید و سپس یک تحلیل متفاوت بین پرونده روبات های فعلی انجام دهید. تعدادی ابزار رایگان آنلاین وجود دارد که امکان مقایسه بین دو مجموعه متن مختلف را فراهم می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تحقیقات بک لینک

مورد دیگر استفاده کمتر واضح برای دستگاه Wayback ، شناسایی چگونگی ممکن است رقبا در گذشته بک لینک ساخته شده است.

با استفاده از ابزاری مانند Ahrefs ، من به پیوندهای "گمشده" یك وب سایت نگاه كرده ام و سپس آنها را در دستگاه Wayback قرار داده ام تا ببینم چگونه آنها پیوندی به یك وب سایت هدف داشتند.

یک پیوند طبیعی نباید واقعاً از بین برود و این یک روش عالی برای دیدن دلیل ناپدید شدن لینک ها است.

استفاده از کلاه خاکستری

گذشته از این روشهای فوق العاده مفید برای استفاده از ماشین Wayback برای عیب یابی از مشکلات سئو ، روش های مهمتری نیز وجود دارد که عده ای از این داده ها استفاده می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای کسانی که در حال ایجاد شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) برای اهداف بک لینک هستند ، سایت بایگانی شده راهی عالی برای بازیابی محتوای دامنه منقضی شده خریداری شده اخیر است.

سپس سایت مرمت شده با پیوندهایی به سایتهای دیگر در شبکه پر می شود.

پیشنهاد ویژه  BERT Rolls Outlet در سراسر جهان

شرکت های وابسته

یک راه دیگر ، دوباره از طرف تاریک تر چیزهایی که مردم از این محتوای بازیابی شده استفاده کرده اند ، تبدیل آن به یک سایت وابسته برای آن دسته است.

به عنوان مثال ، اگر شخصی یک دامنه منقضی شده برای یک بانک خریداری کرده است ، آنها محتوای آن را بازیابی می کنند و سپس CTA را در تمام سایت قرار می دهند تا یک فرم وام را پر کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مشتری ممکن است فکر کند که با یک بانک در تماس بوده است. با این حال ، در واقعیت ، اطلاعات تماس آنها به انواع واسطه های وام رهنی حراج می شود.

برای پایان دادن به یک یادداشت تاریک ، یک راه نهایی شگفت انگیز برای استفاده از ماشین Wayback وجود دارد و آن راهی است که توسط سازندگان سایت در نظر گرفته شده است.

این بایگانی همه چیز در وب است ، و اگر کسی در طی دو دهه گذشته از طریق پیشرفت وب سایت خود ، در مورد رشد جوی آمازون تحقیق می کرد ، این جایی است که آنها تصویری از آنچه که در اوایل آمازون و هر صفحه اصلی بعدی مشاهده می شود ، پیدا می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

موارد استفاده سایه به کنار ، ماشین Wayback یکی از بهترین ابزارهای رایگان شما می توانید در زرادخانه بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید. هیچ ابزار دیگری که ۱۸ سال سابقه تقریباً در هر وب سایت در جهان داشته باشد وجود ندارد.

منابع بیشتر:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، مه ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *