نوشته قبلی نوشته بعدی نحوه ساخت داشبورد سرعت در استودیوی Google Data

نحوه ساخت داشبورد سرعت در استودیوی Google Data

نحوه ساخت داشبورد سرعت در استودیوی Google Data منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

خواه AMP ، JavaScript یا پیوند ساختمان باشد ، چیز زیادی وجود ندارد که جامعه SEO بتواند به اتفاق آرا بر سر آن توافق کند.

با این حال ، یک مورد که اکثریت قریب به اتفاق ما از پس آن برمی آیند ، بهتر است در مورد اطلاع رسانی به افرادی که با آنها کار می کنیم ، که خارج از حباب سئو هستند ، مطلع شویم تا اهمیت آن و تأثیر آن بر مشاغل مورد نظر خود را توضیح دهید. بهتر.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مزایای ارتقاء درک بهتر از موضوعات و پیامدهای سئو در مورد دیگر تیم های بازاریابی ، مشتری ها و ذینفعان ارشد می تواند به شما کمک کند:

  • بودجه بیشتری را تأمین کنید.
  • روابط مشتری بهتر داشته باشید.
  • ابتکارات ، مبارزات انتخاباتی و اقدامات سئو را با اولویت های بیشتر توسط تیم های توسعه و به طور کلی تجارت مشاهده کنید.

ابزارهای Downing

یک راه عالی برای ارتقاء درک بهتر SEO برای افرادی که کمتر با فضای ما آشنا نیستند ، گرفتن اطلاعات از ابزارهایی است که ما استفاده می کنیم و آنها را در داشبورد های قابل تنظیم قرار می دهیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این روش به همان اندازه مفید است:

  • به شما امکان می دهد jargon گیج کننده را حذف کرده و داده ها را به صورت غیرمستقیم ارائه دهید.
  • به این معنی است که می توانید دقیقاً آنچه را می خواهید ارائه دهید نه آنچه رابط کاربری یک ابزار پیشنهاد می کند.
  • ممکن است به خوبی در یک راه حل داشبورد ارائه شود که مخاطبان مورد نظر شما در حال حاضر با آن آشنا هستند ، مانند Google Data Studio.
  • داده های ابزار SEO را قادر می سازد تا با منابع دیگری که مخاطب شما قبلاً با آنها کار می کند ترکیب شود (به عنوان مثال کنسول جستجو و تبلیغات Google برای تیم های PPC).

با سرعت شروع می شود

شما در حال یادگیری یک راه برای استفاده از داشبورد برای برقراری ارتباط داده های مربوط به SEO با تیم ها و ذینفعان مختلف هستید.

خالی

برای این مثال ، من داشبورد Data Studio را انتخاب کردم که روی معیارهای سرعت متمرکز است و من به دلایل زیر این کار را انجام داده ام:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • زمان بار چیزی است که هر کس به راحتی می تواند از مزیت بهبود آن دیدن کند.
  • سرعت سایت بر کارکردهای مختلف تجاری (مثلاً UX ، کلیه کانالهای کسب ، ذینفعان ارشد) تأثیر می گذارد.
  • همبستگی مثبت با سرعت سایت با نرخ گزاف گویی و تبدیل وجود دارد.

داشبورد سرعت خود را بسازید

داشبورد سرعتی که من ساخته ام با هدف ارائه یک نقطه کانونی برای نظارت بر معیارهای عملکرد و داده های مربوط به:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این داشبورد به گونه‌ای طراحی شده است که برای افرادی قابل درک است که در عین حال با اندازه‌های سرعت آشنا نیستند و در عین حال بینش مفیدی را برای افرادی که در این زمینه باهوش هستند ارائه می دهد.

پیشنهاد ویژه  ارزش سهام گوگل چگونه به موفقیت در همراه اول, شاخص

من این الگو را در دسترس قرار داده ام ، اما توجه داشته باشید که این کار در حال انجام است و باید به عنوان نقطه شروع برای ساخت داشبورد شخصی خود مورد استفاده قرار گیرد.

توجه: من می دانم که داشبورد واقعاً روی صفحه های لپ تاپ زوم شده است. این چیزی است که من قصد دارم تا آن را برطرف کنم اما در حال حاضر ، شما باید بزرگنمایی کنید تا داشبورد به طور کامل مشاهده شود.

آوردن PageSpeed Insights به داده استودیو

بخش PageSpeed Insights از این داشبورد است:

  • نمرات موبایل و دسک تاپ گوگل برای یک URL واحد.
  • تعداد فرصت های بهینه سازی
  • دسترسی به گزارش کامل
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه می توانم این را بسازم؟

این داده ها از طریق اتصال جامعه PageSpeed Insights ایجاد شده توسط گرانت کمپ گرفته می شوند.

راه اندازی کانکتور شامل به کار بردن نسخه شخصی کانکتور از طریق برنامه های اسکریپت است ، اما Kemp دستورالعمل های گام به گام روشنی را به عنوان بخشی از اسناد ارائه داده است و این تنظیم را نسبتاً ساده می کند.

چه چیزی نشان می دهد؟

پس از تنظیم کانکتور در Data Studio ، می توانید نمره PSI را هم برای دسک تاپ و هم برای موبایل مشاهده کنید. کانکتور همچنین به شما امکان می دهد تعداد فرصتهایی را پیدا کنید که PSI پیدا کرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در زیر جدول امتیازات و فرصت های امتیاز ، گزارش PSI را برای آن URL جاسازی کرده ام ، بنابراین می توانید ببینید که این فرصت های بهینه سازی در واقع چیست و همچنین کل گزارش را مرور می کنید.

من همچنین خود صفحه وب را به عنوان یک مرجع بصری برای تقویت صفحه ای که به این داده ها اشاره دارد ، جاسازی کرده ام.

منابع داده جداگانه را می توان با استفاده از همان اتصال چندین بار تنظیم کرد تا نمرات PSI را برای URL های مختلف نشان دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

توصیه می کنم این صفحات را به عنوان مثال از قالب های مختلف تنظیم کنید (به عنوان مثال ، یکی برای صفحه اصلی ، صفحه دسته ، صفحه محصول و صفحه ارسال وبلاگ).

از آنجا که می توانید URL را از طریق PSI اجرا کنید ، همچنین ممکن است بخواهید برای ایجاد منابع داده جداگانه برای صفحات رقیب در نظر بگیرید ، بنابراین می توانید نحوه عملکرد آنها را از نظر عملکرد مقایسه کنید.

چگونه کمک می کند؟

در حالی که این کانکتور هنوز در مراحل ابتدایی خود است و محدودیت های خود را دارد ، اما هنوز هم درباره نحوه قضاوت گوگل PageSpeed و اینکه می تواند به دیگران از طریق روش های زیر کمک کند ، بینش ارزشمندی ارائه می دهد:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • نمرات عملکرد و زمینه های فرصت به طور واضح و ساده از یک منبع معتبر نمایش داده می شوند و به عنوان انگیزه ای برای انجام اقدامات عمل می کنند.
  • مقایسه صفحات رقیب در کنار یکدیگر با دامنه مورد نظر برای بهینه سازی ، می تواند یک محرک قدرتمند برای تغییر باشد ، خصوصاً با ذینفعان ارشد بیشتر.
  • مقایسه الگوهای صفحه در سراسر همان سایت یا بین خواص متعلق به یک تجارت می تواند به درک اینکه در کجا باید در منابع توسعه متمرکز شود کمک کند.
پیشنهاد ویژه  8 سؤال در مورد مصاحبه شغلی SEO که از طریق BS کاهش می یابد

گزارش تجربه کاربری Chrome (CrUX) را وارد داده استودیو کنید

گزارش UX Chrome یک مجموعه داده منحصر به فرد است زیرا نشان می دهد چگونه کاربران واقعی بارگیری صفحه را در مقیاس و همچنین در انواع اتصالات و انواع دستگاه ها تجربه می کنند.

این می تواند به حذف استدلال های ذهنی در برابر بهینه سازی از معادله کمک کند (به عنوان مثال ، "سایت برای من سریع به نظر می رسد.")

اگرچه این پایگاه داده از معیارهای عملکردی از کاربران واقعی بسیار مفید است ، اگر اولین رنگ محتوا خود را از DOMInteractive خود نشناسید ، می تواند کمی خاموش باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در بخش دوم این داشبورد ، من قصد دارم تا معیارهای CrUX را تا حد امکان درک کنند.

امیدوارم ، طیف گسترده تری از مردم بتوانند نسبت به آنچه می گویند این معیارهای عملکرد در مورد سایت هایی که به آنها علاقه مند هستند می توانند احساس کنند.

چگونه می توانم این را بسازم؟

برای ساخت این داشبورد ، به پیوند g.co/chromeuxdash بروید تا کانکتور Chrome UX Report خود را پیکربندی کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

پس از تأیید مجوز ، تعیین دامنه خود و بررسی معیارها و ابعادی که از آن عبور کرده اید ، باید خوب باشید که مانند داستانی که در الگوی خود انجام داده ام ، ساخت داشبورد را شروع کنید.

شایان ذکر است اگر می توانید به داده های CrUX خام از طریق BigQuery دسترسی پیدا کنید ، اگر وقت بیشتری برای سرمایه گذاری در درک مجموعه داده و چگونگی جستجوی آن دارید.

اگر مورد علاقه باشد ، من به شدت توصیه می کنم این سری از آموزش های پل کالوانو را تماشا کنید.

چه چیزی نشان می دهد؟

از بالا به پایین ، صفحه گزارش گزارش UX Chrome در الگوی من نشان می دهد:

  • یک فیلتر برای جابجایی بین دامنه های مختلف ریشه.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

  • نسبت بارهای صفحه آهسته ، متوسط و سریع طی سه ماه گذشته با مقایسه با سه ماهه قبلی و سال قبل.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

  • خرابی توزیع و توزیع دستگاه برای سه ماهه آخر در مقایسه با سه ماهه قبلی.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

  • نسبت بارهای صفحه آهسته ، متوسط و سریع پس از ۱۲ ماه گذشته روند صعودی داشته است.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

  • نسبت بارهای صفحه با عملکرد متوسط و سریع آهسته برای هر یک از معیارهای فردی CrUX (رنگ اول ، رنگ محتوا اول ، DOMInteractive و Onload).
  • تعاریف همراه با معیارهای ذکر شده در بالا.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

  • توزیع و اتصال و توزیع دستگاه در طی ۱۲ ماه گذشته روند صعودی داشته است.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چگونه کمک می کند؟

ساختن داشبورد با معیارهای CrUX مانند نمونه موجود در الگوی من می تواند مورد استفاده قرار گیرد:

  • به سرعت و به راحتی نشان دهید بازدیدکنندگان واقعی Chrome چگونه یک سایتی را تجربه می کنند. این می تواند برای مشتریان ، تیم های مدیریت یا هر ذینفع که نیاز به اطمینان از مسئله عملکرد در سایت دارند مفید باشد.
  • با مراجعه به معیارهای عملکرد فردی برای کمک به اطلاع رسانی به تیم های توسعه ، مشکلات خاص را با سرعت سایت مشخص کنید.
  • روندهای جاری را برقرار کرده و نوسانات عملکرد را توضیح دهید (به عنوان مثال ، نشان دادن نحوه راه اندازی سایت جدید باعث کاهش زمان بار و کمک به افزایش معیارهای مختلف تجاری).
  • آزمایش بر روی دستگاه ها و اتصالی که بازدید کنندگان در واقع از آنها برای دسترسی به سایت استفاده می کنند (مثلاً تست سرعت سایت از طریق اتصالات ۳G زیرا اینگونه دسترسی کاربران بیشتر به سایت است) را ارتقا دهید.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مراحل بعدی

امیدوارم این الگو را نقطه شروع مفیدی در نحوه برقراری ارتباط عملکرد سایت قرار دهید.

پیشنهاد ویژه  Google SEO 101: در اینجا نحوه به روز کردن قطعه نتایج جستجوی شما آورده شده است

امیدوارم بتوانید از آن به عنوان تخته سنگ برای تغییر اساسی در نحوه برقراری ارتباط با همکاران و مشتریان استفاده کنید.

من در ساخت داشبورد ارزش بسیار زیادی پیدا کرده ام تا به روشنی در توضیح جنبه های کار من برای کمک به همکاری بین گروهی کمک کنم.

این الگوی داشبورد تمام نشده است. من در آینده نزدیک به افزودن و پالایش آن با منابع داده اضافی ادامه خواهم داد.

من مشتاق هستم که هر گونه فکر ، ایده ، سؤال یا نظری را که ممکن است در این داشبورد داشته باشید بشنوم.

مشتاقانه منتظر دیدن خلاقیت های شگفت انگیزی است که می توانید با استفاده از این منابع داده در اختیار شما قرار دهید!

منابع بیشتر:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *