نوشته قبلی نوشته بعدی سؤالات و کلمات کلیدی: چگونه باید محتوای خود را بهینه کنید؟

سؤالات و کلمات کلیدی: چگونه باید محتوای خود را بهینه کنید؟

سؤالات و کلمات کلیدی: چگونه باید محتوای خود را بهینه کنید؟ منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

این روزها مردم تقریباً برای همه چیز به Google مراجعه می کنند.

خواه برای خرید چیزی ، یادگیری در مورد چیزهای عمیق ، دریافت پاسخ سریع یا گذراندن زمان ساده باشید ، گوگل جریان اصلی اطلاعات برای اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که دارای یک اتصال اینترنتی هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به طور دقیق ، Google 92.19٪ از سهم بازار موتور جستجو را تشکیل می دهد.

تلاش مداوم متخصصان SEO این است که محتوای آنها را با جستجوی جستجوی پاسخ داده شده مطابقت دهند.

اما چگونه این کار با گذشت زمان تغییر کرده است؟

در حالی که می توان کتاب هایی در این باره نوشت ، اجماع عمومی این است که جستجوی جستجو طولانی تر ، خاص تر و گفتگو می شود.

در بسیاری از موارد ، بخشی از این تغییر احتمالاً می تواند ناشی از افزایش جستجوی صوتی باشد.

بسیاری از آنچه ما می بینیم اهمیت بهینه در بهینه سازی سؤالات و کلمات کلیدی مرتبط با معنایی است .

بنابراین این دقیقاً به چه معنی است؟

و بهترین راهکارها در هنگام سقوط در سنگرهای سئو چیست؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیا بحث کنیم.

سوالات و جستجوی معنایی

از زمان به روزرسانی Google Hummingbird در سال ۲۰۱۳ ، گوگل در مسیر ثابت دستیابی به نتایج جستجوی شخصی تر و مفید تر قرار گرفته است.

می دانید وقتی یک سؤال فوق العاده مبهم را وارد Google می کنید و به نوعی می داند دقیقاً در چه موردی قرار دارید؟ مثل وقتی که با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده صحبت می کنید؟

این جستجوی معنایی است .

جنبه بزرگ قابلیت جستجوی معنایی Google ، مشخص کردن مفاهیم و اشخاص ارائه شده در سؤالات مبتنی بر سؤال است .

وقتی شخصی یک سؤال را وارد Google می کند – خواه از طریق متن یا صدا – قابلیت های جستجوی معنایی برای درک هدف کاربر با چهار عامل اصلی کار می کنند:

  • زمینه کاربر
  • پردازش زبان طبیعی (NLP).
  • متن جریان پرس و جو.
  • شناسایی شخص
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

عوامل جستجوی معنایی

Google چه نوع سؤالی را پاسخ می دهد؟

به لطف جستجوی معنایی ، Google گامهای بسیاری در جهت توانایی تقریباً بی عیب و نقص در پاسخ به مجموعه سوالات برداشته است. این بیشتر به دلیل تحولات هوش مصنوعی ، جستجوی صوتی ، طرحواره ، NLP و غیره است.

گوگل معمولاً به سه نوع سؤال پاسخ می دهد – برخلاف ارائه لینک به سایتهایی که دارای جواب هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • پاسخ مستقیم
  • جواب های کوتاه
  • پاسخهای طولانی

این پاسخ ها معمولاً در قسمت ویژه برجسته قرار می گیرند – همچنین به "جعبه پاسخ گوگل" یا "موقعیت صفر" معروف است.

بیایید مشخصات هر یک را تفکیک کنیم.

جواب مستقیم

سؤالات پاسخ مستقیم به طور معمول با چه کسی ، چه ، کجا ، چه زمانی ، بهترین ، بالاترین و گاهی چرا آغاز می شود .

این نوع سؤالات معمولاً منجر به پاسخ سریع می شوند و اغلب به سؤالات صوتی مرتبط هستند.

به عنوان مثال ، اگر سؤالی مانند [هنگامی که اپل تأسیس شد؟] وارد کنید ، گوگل از جستجوی معنوی و جستجوی معنایی برای تشخیص هدف کاربر برای ارائه پاسخ مستقیم استفاده می کند. این پاسخ ۱ آوریل ۱۹۷۶ خواهد بود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چه زمانی اپل تأسیس شد

بر اساس آنچه الگوریتم های Google تصمیم می گیرند مطمئن ترین منبع اطلاعات باشد ، موتور جستجو پاسخ را از محتوا بیرون می آورد و آن را در قسمت ویژه برجسته نمایش می دهد.

جواب کوتاه

سوالات پاسخ کوتاه به طور کلی با کلماتی مانند چرا و می توانند شروع می شوند . اما با توجه به زمینه ، آنها همچنین می توانند در مورد What ، Where ، Who و غیره اعمال شوند.

این نوع سؤالات را می توان به طور کلی در یک پاراگراف پاسخ داد ، که در قسمت ویژه برجسته نشان داده شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیایید از گوگل بپرسیم [چرا خورشید مسیری دایره‌ای را دنبال می کند؟]

پیشنهاد ویژه  3 Strategic SEO Insights & Tactical Advice for 2021

چرا خورشید از یک مسیر دایره ای پیروی می کند؟

باز هم ، الگوریتم های Google تصمیم می گیرند که کدام محتوا معتبرترین پاسخ را در اینجا (بر اساس فاکتورهای متعدد) داشته باشد ، و جواب را در Snippet برجسته ارائه می دهد.

بیایید یک مورد دیگر انجام دهیم

در اینجا پرسشی برای "آیا ماهی احساس درد می کند؟"

آیا ماهی احساس درد می کند؟

همانطور که می بینید ، گوگل پاسخ ۴-۵ خطی ارائه داده است – از مطالبی که معتبرترین آن می داند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

پاسخ طولانی

سؤالات پاسخ طولانی به طور معمول بیشتر به علفهای هرز رویه ها و فرآیندها وارد می شوند.

معمولاً ، این پاسخهای طولانی با پرس و جوهای چگونه و چرا مطابقت دارند.

Google فقط فضای کافی برای کار با Snippet برجسته دارد. در عوض ، مجبور است به طور خلاصه با یک طرح خلاصه شود.

به عنوان مثال ، بیایید [چگونه می توان یک خانه درختی را جستجو کرد] جستجو کنیم.

چگونه یک خانه درختی بسازیم؟

هدف از این سؤال ، درک بهتر از همه عواملی است که در روند ساخت یک خانه درختی وجود دارد. هدف کم و بیش سطح سطح است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در نتیجه ، الگوریتم های گوگل فرایند گام به گام درگیر در این پروژه را ارائه می دهند. برای عمق بیشتر ، کاربر باید بر روی لینک کلیک کند.

نمونه های رایج دیگر قطعه های پاسخ طولانی مربوط به نحوه راهنمایی ، دستور العمل ها ، روال تمرین و غیره است.

کدام یک از انواع پاسخ ارائه میکنید؟

همه می خواهند مطالب خود را با افتخار در قسمت ویژه برجسته (یا جایی برجسته در صفحه ۱) قرار دهند.

با توجه به اینکه این جعبه پاسخ چه مقدار املاک و مستغلات در جستجوی گوگل به خود اختصاص می دهد ، مزایای احتمالی گرفتن توجه ویژه در اینجا بسیار زیاد است!

به منظور قرار گرفتن در جعبه پاسخ گوگل ، ابتدا باید این ایده را داشته باشید که نوع خاصی از پاسخ شما را به محتوای خاص ارائه دهد و کدام یک از کلمات کلیدی را به آن نسبت می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، این فروشگاه تایر آنلاین اخیراً مطلبی را درباره کلمه کلیدی "بهترین مارک های تایر" منتشر کرده است – برای این سوال که "بهترین مارک های تایر چیست؟"

بهترین مارک های تایر

اگر به این نمایش داده شده به Snipet ویژه بپردازیم ، لیستی از مارک های تایر را مشاهده می کنیم که در محتوا تحت برچسب های H2 مشخص شده است.

علاوه بر ترسیم ترافیک ، محتوا زمینه هایی را برای کاربر فراهم می کند که در واقع بتوانند محصولات را خریداری کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

با هر یک از مطالب ایجاد شده ، شما باید بپرسید ، "این محتوا به چه سؤالی پاسخ می دهد؟"

این باید بخشی جدایی ناپذیر از نحوه تدوین طرح کلی و همچنین نحوه حرکت در تصویر بزرگتر باشد (مانند ایجاد تبدیل).

چگونه به سؤالات و کلمات کلیدی Trending اشاره کنیم

در فرایند تشخیص اینکه کدام نوع پاسخ (ها) برای محتوای شما ایده آل است ، شما باید سؤالات مربوط به روند مورد نظر و حجم جستجو در پشت آنها را شناسایی کنید.

یکی از ابزاری که می توانستید از آن استفاده کنید ، ویژگی سؤالات Ahrefs در اکسپلورر کلمات کلیدی است.

با وارد کردن کلمه کلیدی تمرکز خود ، می توانید لیست بزرگی از سوالات مرتبط را تهیه کنید تا در نحوه ایجاد محتوا به آن توجه کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در این سناریو فرضی ، بیایید بگوییم که شما یک قطعه محتوا را برای یک نرم افزار CRM ایجاد می کنید.

بیایید سوالات مربوط به کلید واژه "CRM Software" را بررسی کنیم.

نرم افزار CRM

با توجه به آنچه در اینجا پیدا کردیم ، انواع مختلفی از سؤالها وجود دارد که یک قطعه محتوا را در اطراف خود تنظیم کنید.

پیشنهاد ویژه  BERT Rolls Outlet در سراسر جهان

اکنون ، یک مطالب طولانی و جامع می تواند به طور بالقوه برای پاسخ به هر سه نوع سوال اصلی کار کند. با این حال ، برای اهداف خود ، ما می خواهیم روی یک مورد تمرکز کنیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیایید بگوییم که می خواهیم یک قطعه محتوا ایجاد کنیم که به سؤال پاسخ کوتاه پاسخ دهد [نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد].

نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟

حال که این سؤال را داریم ، بیایید به کلمات کلیدی موجود در این پاسخ بپردازیم.

نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟

از نقطه نظر کاربر که در ابتدای سفر خریدار است ، در مورد آن فکر کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر کسی بخواهد به سادگی اطلاعات بیشتری راجع به نرم افزار CRM و آنچه انجام می دهد ، کسب کند ، چه کلمات کلیدی و عباراتی در جستجو می تواند مؤثر باشد؟

براساس تحقیقات کلمه کلیدی فوق ، این احتمالاً عبارات و عباراتی مانند:

  • CRM چیست؟
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • معنی CRM
  • تعریف CRM
  • مثالهای CRM
  • ارتباط با مشتری
  • مدیریت روابط

اینها فقط تعداد کمی از کلمات کلیدی و عبارات اطلاعاتی هستند که در ایده آل برای پاسخ به سؤال فراگیر کار می کنند.

حال اگر در این محتوا قصد تعاملی وجود داشته باشد ، شما عاقلانه می توانید اصطلاحات / عبارات زیر را وارد کنید:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • بهترین CRM
  • بهترین ابزار CRM
  • بهترین CRM برای تجارت کوچک
  • راه حل های CRM
  • قیمت گذاری CRM

وقتی نوبت بهینه سازی سؤالات و کلمات کلیدی می رسد ، شما باید قبل از جستجوی محتوا ، چه پاسخ هایی را که می خواهید ، و چه کارهایی بعد از مصرف محتوا انجام دهید ، از دانش کاربران استفاده کنید.

درنهایت ، این پایه و اساس نحوه انجام تحقیقات SEO را تشکیل می دهد.

رتبه بندی برای سوالات پاسخ مستقیم

رتبه بندی برای سؤالات پاسخ مستقیم می تواند دشوار باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

مانند اکثر تاکتیک های سئو ، هیچ نظریه ای وجود ندارد ، فقط تئوری ها.

براساس آنچه پیدا کردیم ، گرفتن رتبه بسیار بالا برای سؤالات پاسخ مستقیم شامل موضوعات مشترک زیر است:

برو سر اصل مطلب

به سؤال در اسرع وقت در محتوا پاسخ دهید. اگر می توانید ، سعی کنید این کار را در پاراگراف اول انجام دهید.

سؤال را درست از دروازه لیست کنید

این به Google کمک می کند تا محتوای شما را به درستی برچسب گذاری کند.

دارای جزئیات – بسیط

پس از پاسخ صریح به سؤال ، در پاراگرافهای بعدی درباره آن توضیح دهید. این کمک می کند تا به Google نشان دهید که به طور جامع به سؤال پاسخ می دهید.

به مایل اضافی بروید

این معمولاً شامل پاسخ دادن به سؤالات پیگیری معمولی است.

به عنوان مثال ، اگر به این سؤال پاسخ دادید ، "ماه گرفتگی چیست؟" شما همچنین می توانید پاسخ به سؤالاتی مانند ، "چند بار ماه گرفتگی ماه اتفاق می افتد؟" یا "تفاوت بین گرفتگی ماه و یک خورشید گرفتگی چیست؟"

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما می خواهید به Google نشان دهید که جواب را تا آنجا که ممکن است می دانید ، بنابراین به عنوان یک منبع خبره اطلاعات شناخته می شوید.

رتبه بندی برای سوالات پاسخ کوتاه

رتبه بندی برای سؤالات پاسخ کوتاه شباهت های زیادی با روند رتبه بندی برای سؤالات پاسخ مستقیم دارد.

بیشتر آنچه ما مشاهده کردیم مربوط به قالب بندی محتوا است.

در اینجا چند بزرگترین الگوی مورد نظر ما آورده شده است:

خواندن زبان فوق العاده آسان است

دیواری از متن تولید نکنید. آن را در پاراگراف های بیش از ۳-۴ خط شکسته کنید. همچنین ، سعی کنید از مقدار زیادی از اصطلاحات تجاری استفاده نکنید.

در نظر داشته باشید ، بسیاری از سؤالات پاسخ کوتاه در ابتدای سفر مشتری از طرف افراد وجود دارد – آنها به سادگی به دنبال اطلاعات بیشتر هستند تا اینکه مورد غضب واقع نشوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

سوالات را در برچسب های عنوان خود ادغام کنید

این ایده آل باید مانند یک فرم Q&A باشد.

پیشنهاد ویژه  5 SEO Quick Fixes for Ecommerce Sites

به عنوان مثال ، سوال "نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟" می تواند یک برچسب H2 در ابتدای پست باشد که محتوای بعدی به آن پاسخ می دهد.

رتبه بندی برای سوالات پاسخ طولانی

رتبه بندی برای سؤالات پاسخ طولانی به طور معمول بر اساس عمق محتوا به عوامل زیادی احتیاج دارد.

از طرف دیگر: اگر با مطلبی دیداری بیشتر به یک موضوع پاسخ داده شود ، احتمالاً Google یک ویدیو را ارائه می دهد . به عنوان مثال ، اگر در جستجوی [چگونگی شستشوی بالش های Google] در گوگل جستجو می کنید ، با یک فیلم مواجه می شوید.

چگونه بالش ها را بشویید؟

بنابراین ، اگر به این نوع سؤالات پاسخ طولانی پاسخ می دهید ، هوشمند هستید که روی یک استراتژی ویدیویی تمرکز کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ما به رتبه های بسیار زیاد در سؤالات پاسخ طولانی ، رتبه بندی شده ایم ، ما در نحوه مرتب سازی محتوا چندین الگوی پیدا کرده ایم.

عنوان اصلی را روی سؤال متمرکز کنید

شما می خواهید محتوای شما به نظر گوگل بیشترین اهمیت را برای Google نشان دهد.

اگر می خواهید به سؤال "چگونگی ایجاد یک برنامه محتوا" پاسخ دهید ، محتوای شما باید (با برخی ظرفیت) این موضوع را در عنوان منعکس کند.

چگونه یک برنامه محتوا ایجاد کنیم؟

قالب مرحله به مرحله را ارائه دهید

سرفصل های محتوای ایجاد شده برای این نوع نمایش داده ها ، اغلب اوقات مراحل خاصی را بیان می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در اینجا این سؤال مطرح شده است ، [چگونه باید حسابرسی SEO] انجام دهیم.

چگونه ممیزی سئو را انجام دهیم؟

اگر به مطالبی که توسط Ahrefs نوشته شده است نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که برچسب های هدر موجود در قطعه مستقیماً با مراحل ذکر شده در Snippet ویژه مطابقت دارد.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر محتوای شما را کاربر پسند تر و جذاب تر می کنند – دو مورد که Google آن را دوست دارد!

ما فهمیدیم که مطالب با بهترین عملکرد از تصاویر برای تکمیل امتیازات ارائه شده و ارائه پاسخی کامل تر استفاده می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به سایتهای معتبر پیوند دهید

Google می خواهد براساس جستجوی جستجو ، سایتهایی را که معتبرترین اطلاعات را ارائه می دهند ، پاداش دهد.

چه چیزی اطلاعات معتبری را ایجاد می کند؟

منابع معتبر.

به عنوان مثال ، اگر شما در حال نوشتن پستی در مورد "نحوه خرید یک ماشین استفاده شده" هستید ، از طریق وب سایت های معتبر اتومبیل مانند Consumer Report ، Edmonds ، Cars.com و غیره پیوند برقرار می کنید (در حالت ایده آل) اعتبار به قطعه شما می افزاید.

بسته بندی کردن

لازم به ذکر است که هر موقعیتی کمی متفاوت است و روند بهینه سازی محتوا همیشه سیب به سیب نیست.

با این حال ، واضح است که اکنون چشم انداز سئو از مدتی است که به سمت کلمات کلیدی و سوالات با دم بلند حرکت می کند.

اگر می خواهید محتوای خود را به خوبی رتبه بندی کنید (و فرصتی برای قرار دادن در قسمت ویژه برجسته دارید) ، باید این موارد را در استراتژی محتوا خود قرار دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

امیدوارم که این پست ایده خوبی برای شما از کجا شروع کند.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: ایجاد شده توسط نویسنده ، آگوست ۲۰۱۹
تصویر در پست: SEMrush

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *