نوشته قبلی نوشته بعدی نوشتن محتوا سئو در مقابل کپی نویسی SEO: آیا تفاوت وجود دارد؟

نوشتن محتوا سئو در مقابل کپی نویسی SEO: آیا تفاوت وجود دارد؟

نوشتن محتوا سئو در مقابل کپی نویسی SEO: آیا تفاوت وجود دارد؟ منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

هدر لوید مارتین پیشگام نویسندگی SEO است.

وی که یک جانباز ۲۰ ساله در فضا است ، به شغل های بی شماری کمک کرده است تا با داشتن محتوای سئو دوستانه ، ترافیک و فروش بیشتری را به وجود آورند.

اما اصطلاح "نوشتن متن SEO" شاید کمی نادرست باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آیا نوشتن محتوای SEO است؟ آیا نسخه نویسی است؟ آیا هر دو؟ اگر اختلاف است ، آیا اهمیتی دارد؟

این سؤالات بارها و بارها در جامعه سئو ظاهر شده است. واقعیت این است، تفاوت مهم می کند – به عنوان این دو نوع از نوشتن می تواند نتایج بسیار متفاوت برای کسب و کار به ارمغان بیاورد.

در آخر بیایید این سوال را استراحت کنیم و کشف کنیم چه زمانی کارشناسان سئو باید برای نوشتن مطالب در مقابل نوشتن کپی برای پروژه های خود روی آورند.

هر دو نوشتن ، نتایج متفاوت

هر دو نوشتن مطالب و نوشتن مطالب جستجوگرها با کلمات موجود در صفحه ارتباط دارند ، اما هرکدام هدف خاص خود را ارائه می دهند.

این تمایز اهمیت دارد زیرا به شما کمک می کند تا برای دستیابی به نتایج مطلوب از کدام روش استفاده کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گیج کردن این دو – یا ترکیب ناکارآمد این دو – به احتمال زیاد منجر به نتایج فرعی خواهد شد. در انتخاب روش مناسب (و نویسنده) مناسب برای پروژه خود ، ارزش آن را در نظر می گیرید.

تفاوت بین نوشتن مطالب در مقابل نوشتن مقاله چیست؟

با نوشتن محتوای SEO ، هدف اصلی تولید ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو است.

با نگارش کپی ، هدف اصلی تبدیل ترافیک به سرب و فروش است.

آیا نوشتن مطالب و نوشتن مطالب هم قادر به انجام هر دو هستند؟ کاملا. اما تفاوت واقعا به آنچه می خواهید انجام دهید و کدام روش این کار را بهتر انجام می دهد ، کاهش می یابد.

بنابراین ، بهتر است هدف فوری و پایان پروژه خود را در نظر بگیرید و سپس نویسنده ای را پیدا کنید که بتواند بهترین اهداف را به دست آورد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آیا چنین موضوعی به نام "SEO Copywriting" وجود دارد؟

اگر نوشتن مطالب و نوشتن مطالب SEO متفاوت است ، "نوشتن مقاله SEO" از کجا آمده است؟

اعتقاد من این است كه اصطلاح "نوشتن كتاب SEO" نتیجه بسیاری از كارشناسان SEO است كه دو نوع نوشتن را گیج می كنند.

این امر از این واقعیت پشتیبانی می کند که وقتی من به طور اتفاقی یک گروه از کارشناسان سئو در فیس بوک را بررسی کردم که نسخه نویسی سئو چیست ، من به جواب های بسیار متفاوتی برگشتم:

برخی از جوانب مثبت SEO گفتند که دو نوع نوشتن یک و یکسان هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برخی دیگر گفتند که متفاوت هستند. برخی دیگر گفتند که یک همپوشانی وجود دارد.

به طور کلی ، هیچ اجماعی درمورد اینکه "نوشتن مقاله SEO" چیست یا حتی وجود دارد ، وجود ندارد.

با این حال ، شکی نیست که اصطلاح "نوشتن متن SEO" نیز وجود دارد و کاربران به طور فعال در حال جستجوی آن به صورت آنلاین هستند.

اما درمورد اینکه "SEO Copywriting" یک اصطلاح بسیار قابل جستجو است؟

از آنجا که "نوشتن متن SEO" اصطلاحی است که صنعت از آن استفاده می کند ، جای تعجب نیست که به یک کلمه کلیدی بسیار جستجو شده تبدیل شود.

داده های کلمه کلیدی SEMrush برای "جستجوگر نویسی جستجوگر"

SEMrush با عنوان "جستجو در زمینه نوشتن متن" به عنوان ۸۸۰ جستجو در هر ماه ، کمی جلوتر از "نوشتن محتوای جستجوگرها" در ۷۷۰ جستجو در ماه نشان می دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

SEMrush داده های کلمه کلیدی برای "نوشتن محتوای جستجوگرها"

مردم به روشنی از این اصطلاح برای پیدا کردن سرویس محتوای آنلاین استفاده می کنند. بنابراین ، هر نویسنده محتوای هوشمند جستجوگرها یا آژانس محتوا SEO می تواند هدف خود را برای هدف قرار دادن "seo copywriting" برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود فراهم کند.

چرخه ادامه دارد.

با این حال ، هدف جستجو در پشت این کلید واژه کمی مبهم است.

  • آیا افرادی که به دنبال خدمات محتوای وب سایت هستند؟
  • پست های وبلاگ؟
  • یک نویسنده صفحه فروش؟
  • کپی آگهی؟
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گفتن آن سخت است.

به عنوان مثال ، من به عنوان یک نویسنده محتوای سئو ، خودم اغلب از آژانس های سئو درمورد نوشتن مقاله ، نسخه تبلیغ آگهی در فیس بوک ، کپی رسانه های اجتماعی ، صفحات فروش و غیره سؤال می کنم.

پیشنهاد ویژه  مشاوره Google درباره نحوه استخدام SEO

در حالی که این پروژه ها شامل محتوا هستند ، لزوماً SEO را درگیر نمی کنند. در عوض ، آنها نیاز به کپی فروش دارند – چیزی که ممکن است خارج از ویلچر نویسنده محتوای SEO باشد.

در حالی که "نوشتن متن SEO" اصطلاحی در واژگان صنعت SEO است ، هنوز هم می توان تمایز بین نوشتن محتوای سئو و نوشتن کپی ایجاد کرد. دلیل این امر این است که روشی که شما انتخاب می کنید باید بهترین کاری باشد که می خواهید با محتوای خود انجام دهید.

و همین که بدانید ، می توانید نوع نویسنده مناسبی را برای انجام کار خود استخدام کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چه موقع یک نویسنده محتوای SEO را استخدام کنید

شما وقتی می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود از طریق محتوای باکیفیت و بهینه شده با کلمات کلیدی ایجاد کنید ، یک نویسنده محتوای SEO را استخدام می کنید.

این نویسنده ای است که هم SEO را درک می کند و هم می داند چگونه مطالبی را آموزنده و قانع کننده بنویسد. با این حال ، آنها لزوما نمی دانند چگونه می توانند برای تبدیل ها بنویسند.

محتوای سئو اهداف مختلفی را ارائه می دهد ، از جمله:

  • افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی یک وب سایت.
  • کلیک کردن از SERP ها.
  • جذب بک لینک های با اقتدار بالا.
  • هدایت کاربران به صفحات دیگر در سایت.
  • بازدید کنندگان وب سایت را به خریداران ، مشترکان یا پیوندها تبدیل می کنند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین ، اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید ، باید یک نویسنده محتوای سئو را استخدام کنید تا محتوای وب سایت خود را – به طور عمده ، صفحات وب و پست های وبلاگ – بنویسید.

مزایای باقیمانده دیگر استخدام یک نویسنده محتوای سئو عالی نیز وجود دارد.

محتوای عالی می تواند سهام های اجتماعی را هدایت کند ، کاربران را به مدت طولانی در وب سایت شما نگه داشته و تبدیل ها را بهبود ببخشد. همچنین می تواند به شما در ایجاد اقتدار در طاقچه خود کمک کند و آگاهی از برند شما را جلب کند.

انواع پروژه های محتوای SEO

نویسندگان محتوای سئو با انواع خاصی از پروژه های محتوا برخورد می کنند – پروژه هایی که به طور معمول هدف نهایی افزایش ترافیک ارگانیک را دارند. بعضی اوقات ، هدف نیز ممکن است جذب لینک به سایت شما باشد.

نویسندگان محتوای SEO به طور معمول از محتوا مانند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هر نویسنده یا آژانس محتوای SEO کمی متفاوت است. آنها ممکن است تصمیم بگیرند پروژه های اضافی برای نوشتن مطالب مانند نوشتن پست های وبلاگ عمومی (نه برای SEO) ، نوشتن پیام رسانه های اجتماعی ، کتابهای الکترونیکی یا حتی نوشتن فیلمنامه را تصاحب کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اینست که اگر هدف فوری شما افزایش ترافیک ارگانیک باشد ، می خواهید یک نویسنده محتوای SEO را استخدام کنید.

اگر نگرانی اصلی شما ترافیک نیست ، بلکه نحوه تبدیل آن ترافیک به فروش و به سرعت منجر می شود ، می خواهید یک نویسنده فروش را استخدام کنید.

چه موقع باید یک نگارنده را استخدام کنید

تعجب! در واقع انواع مختلفی از نویسندگان کپی رایت وجود دارد ، دقیقاً همانگونه که بسیاری از انواع مختلف پروژه های کپی وجود دارد.

به تمام سیستم عامل های مختلف موجود در آنجا که نیاز به کپی کردن دارند فکر کنید. تبلیغات گوگل ، تبلیغات فیس بوک ، صفحات فرود ، پست های رسانه های اجتماعی ، تبلیغات چاپی ، تبلیغات بیلبورد ، صفحات فروش ، صفحات محصول – لیست ادامه و ادامه می یابد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هنگامی که هدف اصلی شما تبدیل ترافیک به فروش یا پیشرو باشد ، می خواهید یک نوشتن کپی را استخدام کنید . این ترافیک ممکن است ارگانیک باشد ، اما ممکن است ترافیک رسانه های اجتماعی ، ترافیک تبلیغاتی پرداخت شده ، ترافیک مستقیم و غیره نیز باشد.

پیشنهاد ویژه  عکاسی سهام تاثیر در سئو

بنابراین ، می خواهید یک نویسنده کپی را استخدام کنید که در نوع دقیق کپی مورد نیاز شما تخصص دارد و می داند که چگونه می تواند نوع خاصی از ترافیک را تبدیل کند.

به عنوان مثال ، یک نویسنده تبلیغ آگهی در فیس بوک ممکن است طرفدار نوشتن نسخه تبلیغاتی چاپی یا برعکس آن نباشد.

تحقیق ، هدف گذاری ، نوشتن ، قالب بندی و راه اندازی می تواند برای هر نوع پروژه کپی کاملاً متفاوت باشد.

انواع پروژه های نويسنده نويسندگان ادامه می دهند

هنگامی که تمرکز شما SEO نیست – بلکه فروش شماست – می خواهید یک نویسنده نسخه کامل را که در نوع خاصی از نسخه مورد نیاز خود استخدام می کند ، استخدام کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این کاملاً مبتنی بر پروژه مورد نظر خواهد بود.

برخی از پروژه های کپی که معمولاً نویسندگان کپی رایت انجام می دهند عبارتند از:

  • تبلیغات فیس بوک
  • تبلیغات اینستاگرام
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • کمپین های ایمیل
  • چاپ مواد بازاریابی
  • اسکریپت های ویدیویی
  • صفحات فروش
  • تبلیغات روزنامه
  • توضیحات محصول
  • صفحات فرود غیر SEO
  • نامهای تجاری و برچسب ها
  • کپی وب سایت (پیام رسانی مارک)
  • تصاویر سفید یا نمایشی محصول
  • دکمه های تماس به عمل
  • کپی ناوبری در سایت

به طور معمول ، با انجام جستجوی گوگل در مورد نوع خاصی از نسخه مورد نظر ، می توانید یک نویسنده نویس ماهر پیدا کنید.

با این حال ، برخی از پروژه ها می توانند آنقدر طاقت فرسا باشند که پیدا کردن یک نوشتن کپی متناسب با این لایحه دشوار است. در این حالت ، شما می توانید برای یک کپی نویسی عمومی جستجو کنید و در آن نوع پروژه را تجربه کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به یاد داشته باشید ، موفقیت هر کمپین بازاریابی به توانایی یک نویسنده نسخه برداری در نوشتن نسخه فروش مبدل بستگی دارد. فرایند آنها باید شامل انجام تحقیقات بازار ، نوشتن نسخه ای باشد که با آن مخاطب طنین انداز می شود ، و از جمله تماس با عملی که کاربران را برای خرید مجذوب خود می کند.

کلمات یک نویسنده فروش

Tori Reid نویسنده نویس متخصص فروش در این زمینه به شما پیشنهاد می کند که تفاوت اصلی بین محتوای سئو و نسخه فروش چیست – و اینکه چرا متخصصان سئو نیاز به استخدام نویسنده ای دارند که در یکی یا دیگری مهارت داشته باشد:

به طور خلاصه ، محتوای SEO برای هدایت ترافیک ساخته شده است. نویسندگان SEO از کلمات کلیدی Google استفاده می کنند که براساس داده های مشاهده ساخته شده است. یا "چه کسی برای دیدن / خواندن مقاله هایی که از این کلمه استفاده شده اند کلیک کرده است".

از طرف دیگر نویسندگان فروش تمایل دارند "کلمات کلیدی" ، عبارات و مباحث خود را مستقیماً از دهان خریدار و مخاطبان هدف دریافت کنند تا لیستی از "محرکهای خرید" را تهیه کنند تا در نسخه استفاده شود. سپس این محرک های خرید را به فرمولهای مختلفی که بطور خاص ساخته شده اند تبدیل می کنیم تا مخاطب را به مشترک یا خریدار تبدیل کنیم.

بله ، محتوای SEO می تواند تبدیل (فروش ، انتخاب و غیره) را دریافت کند ، اما هنگام مقایسه آن با نوشتن کپی ، تقریباً به اندازه سازگار نیست و دلیل آن وجود دارد.

به این ترتیب نگاه کنید: ممکن است کسی با شاخه درختی به خانه خود برخورد کند … اما این باعث نمی شود شاخه درخت یک خفاش بیس بال باشد. آن خفاش بیس بال یک کار دارد. کمک کنید تا ضرب و شتم توپ تا آنجا که ممکن است به توپ برخورد کند. و از آنجا که این تنها کار خفاش است – و تنها تمرکز آن است – در طی این سالها به شدت باورنکردنی شد. هیچ بازیکن حرفه ای از نظر درست خود شاخه درختی را روی یک خفاش بیس بال انتخاب نمی کند.

محتوای SEO برای ایجاد ترافیک "ساخته شده" است. نسخه فروش برای ساختن فروشگاه ساخته شده است.

بنابراین اگر می خواهید نسخه فروش داشته باشید ، هیچ حرفه ای در ذهن صحیح خود یک نویسنده محتوای سئو را بر روی کسی که سالهاست به طور خاص مطالعه و پالایش هنر نوشتن برای فروش انتخاب می کند ، انتخاب کند. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در حالی که کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل دوست دارند از هر دو جهان بهترین ها را کسب کنند – محتوایی که برای جذب ترافیک ارگانیک ایجاد شده و نرخ تبدیل بالایی را کسب می کنند – واقعیت این است که محتوای سئو در رانندگی ترافیک به بهترین وجه است و نسخه فروش بهترین فروش است.

پیشنهاد ویژه  10 Google Sheets Add-Ons That Make SEO Work Easier

ممکن است یک همپوشانی وجود داشته باشد ، اما به ندرت ، اگر همیشه ، ۱۰۰٪ است.

کپی خود را پر از کلمات نکنید!

کارشناسان سئو که سعی می کنند از هر دو جهان بهترین بهره را ببرند ، اغلب سعی می کنند نسخه فروش خود را با کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنند.

اگر هدف اصلی شما تبدیل ترافیک است ، این کار را نکنید. این می تواند به طور قابل توجهی مانع از تبدیل شود ، زیرا این کلمات کلیدی می توانند جریان طبیعی نسخه فروش را مختل کنند.

در عین حال ، مخاطب شما ممکن است از این اصطلاحات برای جستجوی استفاده کند ، اما این بدان معنا نیست که این کلمات باعث می شود آنها را به سمت خرید سوق دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به نویسنده فروش خود اعتماد کنید تا آنچه را که می توانند انجام دهند – بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل کنید – و کلمات کلیدی را از آن خارج کنید.

چگونه بهترین نویسنده محتوای SEO را برای پروژه خود پیدا کنید

از آنجا که طرفدار ژورنال موتور جستجو هستید ، احتمالاً یکی از اهداف اصلی شما بهبود SEO وب سایت شماست. بنابراین ، اکثر مطالبی که شما ایجاد می کنید ، محتوا سئو در قالب صفحات وب یا پست های وبلاگ است.

نویسنده ای را پیدا کنید که SEO را بداند

در این صورت ، می خواهید یک نویسنده محتوا را پیدا کنید که سئو را کاملاً درک کند و بتواند محتوایی را مورد علاقه مخاطبان مورد نظر خود قرار دهد.

سؤال کنید که آیا نویسنده شما از تحریریه تحول آگاهی دارد یا نه

علاوه بر این ، ترجیح داده می شود که این نویسنده حداقل اصول اولیه نوشتن متن را بداند تا بتوانند تمام تلاش خود را برای تبدیل این ترافیک ارگانیک به مشترکان ، مشتریان و پیشروها انجام دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آنها ممکن است یک نسخه فروش مانند یک نویسنده حرفه ای نباشند ، اما همچنان می توانند محتوا را بنویسند که بهتر از ۹۰٪ سایر محتوای سئوی کلیدی کلیدی موجود در آنجا باشد.

برای مثال و مطالعات موردی بخواهید

از آنجا که هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک است ، می خواهید نویسنده ای را پیدا کنید که بتواند نمونه و مطالعات موردی اثبات شده را ارائه دهد که نشان می دهد آنها می دانند چه کاری انجام می دهند.

از آنها بپرسید که آیا آنها می توانند آمار رتبه بندی ترافیک یا کلمات کلیدی را ارائه دهند یا حتی در صورت وجود آمار تبدیل نیز در اختیار شما قرار دهند. تعداد زیادی نویسنده بزرگ در آنجا وجود دارد ، اما همه آنها نمی دانند چگونه برای جذب ترافیک ارگانیک می نویسند.

به شبکه خود دسترسی پیدا کنید

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن نویسندگان عالی محتوای SEO ، دسترسی به شبکه شما و درخواست مراجعه به سایت است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این افراد قادر خواهند بود تا برای تخصص نویسنده قول بدهند ، به طور بالقوه در وقت و هزینه در مقابل استخدام یک نویسنده تصادفی که به صورت آنلاین پیدا می کنید ، صرفه جویی کنید.

برای پروژه خود به نویسنده احتیاج دارید؟ حتماً تفاوت بین نوشتن محتوای سئو و نوشتن کپی را می دانید ، بنابراین بهترین نویسنده را برای خود انتخاب می کنید.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، سپتامبر ۲۰۱۹

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *