نوشته قبلی نوشته بعدی جان مولر گوگل درباره کجا درج داده های ساخت یافته JSON-LD را بررسی کنید

جان مولر گوگل درباره کجا درج داده های ساخت یافته JSON-LD را بررسی کنید

جان مولر گوگل درباره کجا درج داده های ساخت یافته JSON-LD را بررسی کنید منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

در جدیدترین قسمت از مجموعه ویدیویی #AskGoogleWebmasters ، جان مولر گوگل به یک سؤال رایج درباره داده های ساختاری JSON-LD پاسخ می دهد.

در اینجا سؤالی که ارائه شده است:

"آیا می توان داده های ساختاری JSON را در انتهای قسمت پایین آن وارد کرد؟ به نظر می رسد که برای بسیاری از وب سایت ها خوب است. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در پاسخ ، مولر می گوید "بله". داده های ساختاری JSON-LD کاملاً می توانند در سر یا بدنه صفحه درج شوند. دقیقاً همانطور که شخصی که این سؤال را ارائه کرده است فرض کرد – به هر صورت خوب کار خواهد کرد.

JSON-LD همچنین می تواند با استفاده از JavaScript در صفحات درج شود ، در صورتی که این اتفاقی می افتد که مناسب تر صفحات شما باشد.

تفاوت بین JSON-LD و سایر انواع داده های ساخت یافته چیست؟

قبل از پاسخ به این سؤال ، مولر توضیح مختصری در مورد هر نوع داده ساخت یافته و نحوه تفاوت آنها با یکدیگر ارائه داد.

علاوه بر JSON-LD دو نوع دیگر از داده های ساخت یافته نیز وجود دارد. در اینجا تفاوتهای بین هریک از آنها وجود دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
  • JSON-LD: یک یادداشت جاوا اسکریپت است که در یک برچسب اسکریپت در سر یا بدن صفحه تعبیه شده است.
  • Microdata : مشخص کردن HTML در جامعه باز که برای لانه سازی داده های ساخت یافته در محتوای HTML استفاده می شود.
  • RDFA : یک پسوند HTML5 که از داده های پیوند از طریق صفات اضافی اضافه شده به برچسب های HTML موجود در صفحه پشتیبانی می کند.
پیشنهاد ویژه  نحوه تولید عناوین کیفیت و توضیحات متا به صورت خودکار

اگرچه همه این نوع داده های ساختاری قابل استفاده نیستند ، اما مولر با بیان اینکه گوگل استفاده از JSON-LD را ترجیح می دهد سوابق خود را ثبت کرده است.

منابع بیشتر

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *