نوشته قبلی نوشته بعدی چارچوب سؤال ۴ سؤال سازمانی: از خزیدن گرفته تا تبدیل

چارچوب سؤال ۴ سؤال سازمانی: از خزیدن گرفته تا تبدیل

چارچوب سؤال ۴ سؤال سازمانی: از خزیدن گرفته تا تبدیل منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

Google فقط نیمی از صفحات در وب سایتهای شرکت بزرگ را خزیده ، به این معنی که این صفحات به این فهرست اضافه نمی شوند. این همچنین بدان معنی است که آنها نمی توانند ترافیک ارگانیک و درآمد برای تجارت کسب کنند.

سئو برای وب سایت های بزرگ به سادگی نمی تواند با رتبه بندی و کلمات کلیدی شروع شود یا فرصتی عظیم را از دست می دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

صاحبان وب سایت سازمانی باید بیشتر به فعالیت خود بپردازند و بر کل فرآیند جستجو تمرکز کنند – از پایه های فنی آن و اینکه موتورهای جستجو چگونه آن را خزیده می کنند ، به چگونگی برخورد مخاطبان واقعی آن با آن.

در ۱۱ سپتامبر ، من وبینار SEJ را که توسط کامرون جانکینز ، مدیر محتوا و ارتباطات تجاری در Botify ارائه شده بود ، تعدیل کردم.

جنکینز با به اشتراک گذاشتن موانع موجود بین گوگل و وب سایت آنها در مورد چگونگی دستیابی شرکت های بزرگ به دست آورد.

در اینجا recap of the webinar ارائه شده است.

چارچوب سئو سازمانی

بیشتر بنگاهها برای گرفتن رتبه بندی و ترافیک از وب سایت های خود متمرکز شده اند که چگونگی دستیابی به ترافیک در وهله اول را از دست می دهند – و با چیدن گوگل یک وب سایت شروع می شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شرکت ها اگر می خواهند مؤثر باشند ، باید به طور جامع به سئو فکر کنند ، از خزیدن به تبدیل ها.

در سال ۲۰۱۸ ، Botify یک مطالعه جامع در مورد چگونگی خزیدن وب در وب انجام داد. آنها ۴۱۳ میلیون صفحه خزنده و ۶ میلیارد درخواست Googlebot را که از پرونده های ثبت نام این وب سایت ها گرفته شده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

این یافته ها نشان داد که گوگل ۵۱٪ از این صفحات را از دست داده است حتی اگر آنها "سازگار" هستند.

چرا این اتفاق می افتد؟

از یک چیز ، وب بسیار بزرگ است و هر روز بزرگتر می شود – به معنای واقعی کلمه تریلیون صفحه دیگر که Google باید به آنها دسترسی پیدا کند وجود دارد ، به این معنی که آنها دارای کلیدی هستند که قبل از حرکت در چه مدت / صفحه از سایت شما می توانند دسترسی داشته باشند.

وب مدرن همچنین پیچیده تر از همیشه است و باعث می شود Google بیشتر وقت خود را صرف خزیدن و ارائه مواردی مانند JavaScript کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آنچه Botify در این داده ها یافت ، به تصدیق آنها مبنی بر اینکه Google با وب سایت های بزرگ متفاوت از وب سایت های کوچک رفتار می کند ، کمک کرده است.

اگر نمودار را در اینجا مشاهده کنید ، می بینید که با بزرگتر شدن وب سایتها (از نظر تعداد آدرس اینترنتی) ، تعداد صفحات و صفحات خزیده شده ترافیک جستجوی ارگانیک کوچکتر می شود.

اکنون ، آیا Google فقط وب سایت های بزرگ را دوست ندارد؟

اصلا. درست است که به دلیل اندازه و پیچیدگی وب ، گوگل برای منابع خود بند می زند.

در حالی که مشکلی در مورد محتوا در سایتهای کوچکتر وجود ندارد ، این امر قطعاً برای سایت های بزرگ با میلیون ها آدرس اینترنتی مهم است.

Botify همچنین دریافت که هرچه وب سایت بزرگتر باشد ، باید نگران بهینه سازی بودجه خزنده باشید ، زیرا هر چیز کمی که می تواند زمان Google را به خود اختصاص دهد (مانند مواردی که باعث افزایش زمان بارگیری صفحه می شود) در مقیاس میلیون ها برابر می شوند صفحات تأثیر چشمگیری بر تعداد صفحات Google که قادر به طی کردن آن بودند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین اگر یک وب سایت کوچکتر SMB ممکن است نگران نباشد بهینه سازی بودجه را خزیده و آزادی پرش به مستقیم و بهینه سازی کلمات کلیدی را داشته باشد ، سایت های بزرگتر به سادگی از این تجملات برخوردار نیستند.

وب سایتهای سازمانی نیاز به یک رویکرد متفاوت دارند

باید تأیید کنیم که وب سایتهای شرکت باید رویکرد متفاوتی نسبت به سئو استفاده کنند.

این دقیقاً چه چیزی است؟

به جای شروع و تمرکز در مرحله رتبه بندی – مانند بسیاری از متخصصان SEO استفاده می شود – شما باید بزرگنمایی کنید.

خزیدن به چارچوب تبدیل

متخصصان سئو که در وب سایت های بزرگ کار می کنند باید به قیف کامل نگاه کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

سایت های سازمانی به سادگی نمی توانند با کلمات کلیدی و رتبه بندی شروع شوند یا آنها فرصتی عظیم را از دست می دهند.

چگونه یک فرآیند خزیدن به تبدیل انجام می شود

با جستجو ، نقطه شروع وب سایت شما است ، پس چگونه گوگل آن را خزنده می کند ، پس چگونه آن را به فهرست اضافه می کند ، پس جستجوگرها چگونه آن را پیدا کرده و با آن تعامل می کنند.

می توانید از همان دنباله منطقی که جستجو دارد استفاده کنید و آن را در نحوه ارزیابی وب سایت خود برای سئو آینه کنید.

پیشنهاد ویژه  12 Pinterest SEO Tips for High-Traffic Success

۱٫ درک کنید که صفحات موجود در وب سایت شما چیست

با درک اینکه چه صفحاتی در وب سایت شما وجود دارد ، شروع کنید.

این مرحله معمولاً برای افراد خصوصاً افرادی که در وب سایت های تجارت الکترونیکی کار می کنند وجود دارد که به دلیل گزینه های مرتب سازی و فیلتر کردن ، می توانند چندین نسخه مختلف برای دسترسی به یک صفحه داشته باشند که می توانند هزاران نسخه مختلف از یک صفحه را با همان محتوای ایجاد کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما ممکن است تا زمانی که آن را خزیدید ، تصور دقیقی از چند صفحه یا صفحات در ساختار سایت خود نداشته باشید.

۲٫ ببینید کدام یک از این صفحات در واقع Google بازدید می کند

در مرحله بعد ، با تجزیه و تحلیل پرونده های ورود به سیستم ، در واقع کدام یک از صفحات Google را بازدید می کند.

هدف از خزیدن این است که از طریق سایت خود به روشی بروید که Google می تواند زمان نامحدودی را برای کاوش در وب سایت شما اختصاص دهد ، اما از آنجایی که Google زمان نامحدودی ندارد ، این مرحله واقعاً مهم است زیرا به شما امکان می دهد ببینید کدام صفحات Google است. دیدار در مقابل نادیده گرفتن است.

۳٫ بدانید که صفحات فهرست شده شما در SERP ها چگونه کار می کنند

در آن دو مرحله اول ، به احتمال زیاد صفحاتی را مشاهده خواهید کرد که Google از آنها بازدید می کند که شما نمی خواهید آنها را ببینید ، و همچنین صفحات مهمی را که گم شده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای اطمینان از افزودن صفحات کلیدی Google به فهرست خود ، می توانید:

  • پرونده robots.txt خود را تنظیم کنید تا Google از صفحات خاصی دور شود.
  • نقشه های سایت خود را به روز کنید تا صفحات اصلی خود را درج کنید.
  • آدرس های URL بد را مانند مواردی که ۴۰۴ تغییر مسیر دارند حذف کنید.
  • پیوند داخلی و عمق صفحه صفحات کلیدی خود را بهبود بخشید.

از آنجا که فقط یک بار این صفحه فهرست بندی می شود ، افراد می توانند آن را از طریق جستجو پیدا کنند.

در این مرحله سوم ، می خواهید بدانید که صفحات ایندکس شده شما در SERP ها چگونه کار می کنند:

  • چه تعداد برداشت از آنها می شود.
  • چه کلمات کلیدی آنها را نشان می دهد.
  • آنها در چه موقعیتی قرار دارند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۴- نحوه تعامل جستجوگران با صفحات شما را ارزیابی کنید

پس از نمایش صفحه در SERP ها ، توسط جستجوگرها می توان آنرا پیدا کرد و روی آن کلیک کرد ، بنابراین آخرین مرحله ارزیابی نحوه تعامل جستجوگران با صفحات شما است:

  • چند بازدید از آنها (در صورت وجود) وجود دارد.
  • نرخ گزاف گویی چیست.
  • نرخ تبدیل چقدر است.

چرا یک چارچوب خزنده به تبدیل برای SEO سازمانی را پیاده سازی می کنید

زیبایی این چارچوب این است که وقتی شما یک چیز را بهبود می بخشید ، دارای اثر موج دار در پایین دست است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، شما را به Google می کند تا بیشتر صفحات خود را خز کند ، صفحات بیشتری در این فهرست دارید و صفحات بیشتر در این فهرست به معنای فرصت های بیشتر برای کسب ترافیک ارگانیک و درآمد است.

افراد معمولاً از رتبه بندی و ترافیک به عنوان چیزهای "رشد متمرکز" و مواردی مانند بهینه سازی خزیدن به عنوان موارد فنی / QA استفاده می کنند ، اما رفع مشکلات فنی منجر به رشد می شود.

همه آنها روی یکدیگر تأثیر می گذارند ، فقط باید این تصویر را در ذهن داشته باشید یا ممکن است این فرصت را از دست بدهید.

موارد مصرف و نکات مفید

Takeaway 1: سایتهای بزرگ دارای مشکلات خزنده هستند

اول ، به یاد داشته باشید که وب سایت های شرکت های بزرگ به چارچوب متفاوتی احتیاج دارند ، زیرا آنها با چالش های متفاوتی نسبت به وب سایت های کوچکتر روبرو هستند.

تقریباً نیمی از صفحات اصلی این وب سایت ها تقریباً نیمی از این موارد را از دست می دهند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

Takeaway 2: آنها نمی توانند برای شروع با کلمات کلیدی ، مقرون به صرفه باشند

به دلیل همین واقعیت ، متخصصان سئو که در وب سایت های بزرگ کار می کنند ، نمی توانند با کلمات کلیدی ، بهینه سازی در صفحه و رتبه بندی شروع کنند.

اگر این کار را انجام دهند ، آنها فرصت عظیمی را که می تواند از بین بردن این موارد به دست بیاورد ، قدم خود را در مرحله خزیدن / ارائه / فهرست از دست می دهند.

پس الان چه کاری می توانید انجام دهید؟

نکته ۱: خودتان را با همه داده ها بازو کنید

اولین قدم فقط این است که مطمئن شوید که با تمام داده ها مسلح هستید. شما نمی توانید قیف کامل خود را ارزیابی و بهبود بخشید ، مگر اینکه در هر مرحله از فرآیند جستجو ، تصویری شفاف از سایت خود داشته باشید.

  • سایت خود را خز کنید و از هر آنچه که در آنجاست موجودی کنید.
  • به پرونده های ورود به سیستم خود دسترسی پیدا کنید تا بتوانید ببینید کدام صفحات Google بازدید می کند و کدام یک را گم نمی کند.
  • بدانید که چگونه صفحات فهرست بندی شده شما در SERP ها انجام می شوند ، که می توانید از کنسول جستجوی Google دریافت کنید – مانند برداشت های خود ، نمایش داده شد ، موقعیت مکانی و CTR خود را نشان می دهید.
  • داده های تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بدست آورید تا بتوانید هنگامی که در صفحات خود قرار می گیرید جستجوگرها چه کاری انجام می دهند.
    • چقدر وقت دارند؟
    • نرخ گزاف گویی چیست؟
    • آیا آنها در حال تبدیل شدن هستند؟
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

نکته ۲: هنگام حسابرسی به تصویر کامل نگاه کنید

بدون همه این نقاط داده ها و بدون اتحاد کردن آنها ، شما در فرآیند جستجو تصویر کاملی از سایت خود نخواهید داشت.

پیشنهاد ویژه  راهنمای تحقیق در مورد کلید واژه ها

به عنوان مثال ، اگر فقط داده های كلمه كلمه ای داشتید ، فقط می دانید كه در چه موقعیتی رتبه بندی كرده اید ، و نه به همین دلیل در رتبه بندی در آن موقعیت قرار دارید كه می توان با جستجوی داده های خزیدن یا ورود به سیستم آن صفحه را كشف كرد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

داشتن همه این داده ها و یکپارچه سازی آن به شما نشان می دهد که چرا پشت چه چیزی هستید .

نکته ۳: صندلی خود را در جدول قرار دهید

نکته آخر این است که خود را در یک میز بنشینید. آسانتر گفت: کار انجام شده است ، اما نحوه ساختاری و ارزشیابی شما در سازمان شما تفاوت هایی را ایجاد می کند.

اگر بخش سئو شما به دور از تیم توسعه شما قرار دارد یا شاید حتی از تیم بازاریابی شما نیز دور باشد ، تصمیماتی اتخاذ می شود که برای عملکرد جستجوی شما ایده آل نیستند.

اگر نمی توانید تغییر سازمانی لازم برای ادغام سئو در تیم های محصول و بازاریابی خود را بدست آورید ، با توسعه روابط با آن تیم ها شروع کنید.

اطمینان حاصل کنید که آنها چه کسی هستند و آنها را می شناسید. توسعه دوستی.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

وقتی در حال حاضر رابطه دارید ، به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود و همچنین یادگیری در مورد دیدگاه آنها بسیار ساده تر است.

به اتصال نقاط کمک کنید تا به آنها نشان دهید که چگونه تغییرات خاصی (که احتمالاً برای بهبود یک چیز ایجاد شده اند) در واقع به عملکرد جستجو آسیب رسانده اند و جایگزینی را ارائه می دهند.

آنها یاد خواهند گرفت که به شما تکیه بزنند و امیدوارم قبل از استفاده از این تغییرات ، به یاد داشته باشید که نظر خود را بپرسید.

پرسش و پاسخ

در اینجا فقط برخی از سؤالات شرکت کنندگان که توسط کامرون جنکینز پاسخ داده شده است ، آمده است.

س: ما در حال راه اندازی یک سایت سازمانی از ابتدا با هزاران صفحه فرود هستیم. آیا توصیه ای برای سریعتر کردن این فهرست ها دارید؟

کامرون جنکینز (KJ): Botify ابزاری دارد به نام " ژنراتور نقشه سایت " که برای این کار عالی است. بعد از اینکه سایت خود را برای دریافت لیستی از صفحات خود خزیدید ، می توانید فیلتر کنید تا فقط صفحات " سازگار " خود را مشاهده کنید (صفحاتی که می خواهید در فهرست باشند ، مانند آنهایی که noindex مشخص نشده اند ، دارای یک کد وضعیت ۲۰۰ و غیره هستند. .)

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر یک وب سایت بسیار بزرگ دارید و نیاز به ایجاد نقشه های XML بیش از ۵۰،۰۰۰ URL دارید ، آدرس های اینترنتی به طور خودکار در نقشه های مختلف (طبق دستورالعمل نقشه سایت گوگل ) شکسته می شوند. Botify به شما امکان می دهد که آن لیست از صفحات را در یک فایل sitemap.xml که می توانید به کنسول جستجوی Google ارسال کنید ، صادر کنید.

برای اینکه مطمئن شوید Google واقعاً URL های ارسال شده شما را خزنده می کند ، می توانید گزارش "URL های خالی شده توسط Google توسط Day" Botify را مشاهده کنید. اگر URL های شما هنوز خزنده نیستند ، اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی آنها را از طریق robots.txt مسدود نمی کنید ، و مطمئن شوید که آنها در کل سایت شما در ارتباط هستند.

ما همچنین توصیه می کنیم مهمترین صفحات خود را نزدیک به صفحه اصلی نگه دارید ، زیرا عمق صفحه می تواند با خزیدن های کمتری ارتباط داشته باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

س: برخی از سیستم عامل های خزنده توصیه می کنید؟

KJ: ما مغرضانه هستیم ، اما فکر می کنیم خزنده Botify بسیار عالی است! به آن Botify Analytics گفته می شود و می تواند در یک خزیدن تنها با سرعت ۲۵۰ URL در هر ثانیه خزنده شود.

پیشنهاد ویژه  جستجو و جستجو در سایت: همه چیزهایی که شما باید بدانید

س: چگونه می توانم بگویم گوگل صفحات خزیده شده / نمایه شده را محدود می کند؟ چه وب سایتی به عنوان "شرکت" در نظر گرفته شده است؟

KJ: شما باید داده های خزیدن خود را با داده های پرونده log خود مقایسه کنید. اولین قدم موجودی در سایت شما برای ثبت حسابداری از تمام آدرس های اینترنتی شما است ، سپس با طرح ریزی روی داده های پرونده log می توانید ببینید که کدامیک از آدرس های اینترنتی شما در Google در مقابل گم شده قرار گرفته است.

در حالی که هیچ تعداد سفت و سختی وجود ندارد که یک سایت را به عنوان "شرکت" واجد شرایط کند ، ما می خواهیم آن را به عنوان سایتهایی با صدها هزار URL یا میلیون ها URL تعریف کنیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

گوگل گفته است که "اگر سایتی کمتر از چند هزار URL داشته باشد ، بیشتر اوقات به راحتی کار می کند." بنابراین سایت هایی با بیش از چند هزار URL مانند وب سایت های شرکت ممکن است شروع به تجربه مشکلات خزیدن کنند.

سؤال: KPI برای SEO فناوری چیست؟

KJ: ما یک مقاله عالی داریم که به آن سؤال دقیق پاسخ می دهد! این KPI های ۵ فنی برتر SEO نامیده می شود . نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید با چارچوب خزنده به تبدیل ، این است که حتی تغییرات فنی ، در حالی که آنها به طور مستقیم منجر به پیشرفت های فنی می شوند ، معمولاً دارای یک اثر آبشار هستند که KPI های SEO "سنتی" مانند رتبه بندی و ترافیک را نیز بهبود می بخشد.

س: آیا سودآوری در یادگیری JavaScript ، HTML یا CSS برای ارتباط با سایر تیم ها وجود دارد؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

KJ: در حالی که جوانب مثبت SEO لزوماً نیازی به یادگیری نحوه برنامه نویسی ندارند ، همیشه مفید است که بتوانید به زبان توسعه دهنده خود صحبت کنید.

فایده ای برای دانستن اصول چیزهایی مانند JavaScript این است که شما می توانید درک کنید چه کاری انجام می دهد و بر سئو تأثیر نمی گذارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آن ، به JavaScript 101 برای SEO مراجعه کنید.

س: وقتی شرکت شما صدها هزار محصول را به فروش می رساند ، چگونه اولویت خود را برای کار کردن در اولویت قرار می دهید؟

KJ: مطمئناً شاهکار آسانی نیست! هر دو راه اصلی وجود دارد که می توانید به طور مؤثر در اولویت بندی قرار دهید:

  • دانستن آنچه در تجارت شما مهم است
  • دانستن اینکه چه چیزی در حال کار است / در حال حاضر در وب سایت شما کار نمی کند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ایده خوبی است که لیستی از صفحات مهم برای شغل خود (مثلاً محصولات استراتژیك شما) تهیه كنید و به طور دقیق به عملکرد آن صفحات توجه كنید.

در Botify می توانید این کار را از طریق بخشها انجام دهید . همچنین ایده خوبی است برای پیگیری آنچه در وب سایت خود کار می کنید و کار نمی کنید.

اگر به عنوان مثال می بینید که عمیق ترین صفحات محصول شما کمترین میزان ترافیک را تجربه می کنند ، این یک نشانگر خوب است که باید روی بهبود عمق آن صفحات تمرکز کنید.

س: چگونه پرونده های گزارش را مرور می کنید؟

KJ: عبور از پرونده های log به صورت خام آنها دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم یک آنالایزر پرونده log که به طور خاص با SEO در ذهن هاست ، مانند Botify's ساخته شود .

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

س: آیا اخیراً Google منتشر نشده است و توصیه نمی کند از robots.txt استفاده کنید و توصیه می کنید از meta noindex استفاده کنید؟

KJ: Google دیگر از دستورالعمل noindex در پرونده های robots.txt پشتیبانی نمی کند ، و در عوض از شما می خواهد که برچسب meta noindex را در کد HTML صفحه اضافه کنید یا با بازگشت یک هدر noindex در درخواست HTTP اضافه کنید.

این بدان معنی نیست که robots.txt خود معتبر نیست ، فقط این که noindex در پرونده robots.txt به عنوان بخشنامه کار نخواهد کرد.

[ضبط ویدیو] یک چارچوب سئو سازمانی: از خزیدن گرفته تا تبدیل

گزارش تصویری از ارائه وبینار و جلسه پرسش و پاسخ را تماشا کنید.

یا SlideShare را در زیر مشاهده کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر


اعتبار تصویر

تصویر ارسال: Botify

برای Webinar بعدی ما به ما بپیوندید!

به وب سایت زنده بعدی ما در تاریخ چهارشنبه ، ۸ آوریل در ساعت ۲ بعد از ظهر ET بپیوندید زیرا تیم متخصصان Milestone در مورد چگونگی غلبه بر تأثیر تجارت COVID-19 با اعمال سوالات متداول ، برنامه ها و AMP بهینه شده برای جستجوی صوتی ، اطلاعاتی را ارائه می دهند.

SEO پس از COVID-19: نحوه بازیابی با سؤالات متداول ، طرحواره ، AMP و جستجوی صوتی

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *