نوشته قبلی نوشته بعدی ROI رتبه بندی در جستجوی Google: چگونه جستجوی ارگانیک می تواند هزاران نفر را نجات دهد

ROI رتبه بندی در جستجوی Google: چگونه جستجوی ارگانیک می تواند هزاران نفر را نجات دهد

ROI رتبه بندی در جستجوی Google: چگونه جستجوی ارگانیک می تواند هزاران نفر را نجات دهد منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

سئو و کار محتوا ، در بهترین حالت ، بازده سرمایه گذاری بسیار مثبتی (ROI) را فراهم می کنند.

پیش بینی ROI ، با این حال ، می تواند دشوار باشد.

برخی از سایت ها با نگاه کردن به اینکه پیشرفت رتبه بندی در دلار و سنت به چه معنی است ، می توانند ROI بالقوه را برای رتبه بندی در جستجوی Google طراحی کنند .

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بعضی از مشاغل می توانند به واسطه ردیابی عالی در تجزیه و تحلیلها ، مقادیر پولی را به هر بازدید کننده جدید و منحصر به فرد خود بدست آورند. دیگران می توانند کمتر به معیارهای دقیق مانند هزینه هر کلیک (CPC) همان ترافیک ارگانیک اعتماد کنند.

آیا به دنبال روشی برای تعیین ROI از محتوا و ابتکارات سئو خود هستید؟ برای اطلاعات بیشتر بخوانید

دو فرض اول

یک روش برای برآورد ارزش بالقوه بهبود رتبه بندی در دلارهای واقعی این است که برای دستیابی به همان ترافیک با جستجوی پرداخت شده چقدر هزینه کنید.

استفاده از این نوع متریک هنگام تهیه پیش بینی چند فرض را به تصویر می کشد.

فرض ۱: جستجوی پرداخت شده ROI خنثی یا مثبت را ارائه می دهد

اگر به یک مشتری کمک می کنید ۵۰۰ کاربر جدید در هر ماه برای یک کلمه کلیدی خاص دریافت کند ، و آن کلمه کلیدی دارای ۳ CPC است ، می توانید تخمین بزنید که این تغییرات رتبه بندی در هر ماه ۱۵۰۰ دلار ایجاد می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در طول سال ۱۸۰۰۰ دلار ارزش با این تغییر رتبه ایجاد می شود.

در اینجا ، شما می توانید از CPC برای کلمه کلیدی به عنوان پراکسی برای ارزش آن برای مشتری خود استفاده کنید.

در حقیقت ، مشتری:

  • ممکن است هرگز یک ROI مثبت را نبیند که چنین نرخی را برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد دهد.
  • یا ممکن است یک پیشنهاد ROI مثبت را در آن کلمه کلیدی با یک مقدار حتی بالاتر کسب کنید.

این عدم قطعیت ممکن است در پیش بینی ارزش تأثیرگذاری در رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص ، دقیق باشد ، اما مکانی را برای شروع و با تخمین هایی که می تواند مفید باشد فراهم می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

فرض ۲: می توانید میزان پیش بینی موقعیت های مختلف جستجو را پیش بینی کنید

برای پیش بینی اینکه چگونه افزایش رتبه ممکن است روی ترافیک جستجو تأثیر بگذارد ، چند روش وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

این مطالعه رتبه بندی وب پیشرفته می تواند با ارائه دستورالعملهای نادرست برای نرخ کلیک (CTR) در موقعیت های مختلف رتبه بندی کمک کند.

حتی داده هایی برای CTR در صنایع مختلف وجود دارد.

اگر می خواهید بدانید اگر مشتری را از موقعیت ۸ به موقعیت ۳ در جستجوی Google منتقل کنید ، چه میزان افزایش ترافیک ممکن است باشد ، می توانید این کار را به عنوان عملکردی مانند این محاسبه کنید:

رتبه بندی در جستجوی google

این محاسبه همچنین فرض می کند که برآورد حجم جستجو ، همانطور که توسط ابزارها گزارش شده اند ، دقیق هستند. اگر مشتری دارای تجزیه و تحلیل معتبر و مفصل باشد ، ممکن است محاسبات بسیار آگاهانه تری در اینجا انجام شود.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

نتایج جستجو به طور فزاینده ای پیچیده است ، که طیف وسیعی از مشکلات را نشان می دهد. صفحات نتیجه دیگر لیستی از ۱۰ پیوند نیست.

خوشبختانه ، می توانید داده ها را برای یافتن درصد نتایج جستجو برای هر دامنه خاص که دارای نتایج با SERP های جایگزین است – جدا کنید – که ممکن است شامل قطعه های برجسته ، پانل دانش ، ویدیو ، نتایج محلی و غیره باشد.

این داده ها می توانند به شما در دقیق تر کردن امکان رشد نهایی نهایی کمک کنند ، حتی اگر این به معنای ترک برخی از کلمات کلیدی یا بررسی دستی SERP های خاص برای تنظیم CTR های بهترین حدس در صورت دستیابی به رتبه بندی باشد.

با وجود این نادرستی های احتمالی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل این داده ها به شما امکان می دهد تا با محاسبات خشن به جلو بروید.

اگر مشتری بتواند داده هایی درباره درآمد و حجم ترافیک از طریق تجزیه و تحلیل – حتی در سطح بالایی – ارائه دهد ، می تواند نسبت هایی را به شما کمک کند که بتوانید پیش بینی کنید که محاسبه های شما در چه حدی حاشیه است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

محاسبه ارزش فعلی ترافیک

روش دیگر برای جمع آوری داده های مشابه و ایجاد محاسبات استفاده از ابزاری مانند SEMrush یا Ahrefs است.

پیشنهاد ویژه  تغییر شکل JavaScript: نکات و ابزارهایی برای آزمایش ارائه

این نرم افزار تخمینی از ارزش ترافیک جستجو برای هر دامنه و همچنین محاسبه های مربوط به رتبه بندی را هنگام صادرات نتایج پرس و جو ارائه می دهد.

این محاسبه احتمالاً همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شده است مشتق می شود:

  • برآورد CPC با حجم کلی جستجو ضرب می شود.
  • سپس تخمین هایی را در مورد کل ترافیک ارگانیک سایت پیش بینی شده و جمع بندی مقادیر برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بیایید به عنوان مثال به Bankrate.com نگاه کنیم. (من به هیچ وجه با Bankrate وابسته نیستم.)

اگر مقدار CPC را برای هر کلمه کلیدی Bankrate.com رتبه بندی کنید ، سپس با توجه به حجم تخمینی از ترافیک ارگانیکی که برای هر کلمه کلیدی دریافت می کند ، ضرب کنید ، مقدار کل در حدود ۳۵ میلیون دلار در هر ماه برابر باشد.

رتبه بندی در جستجوی google

به عبارت دیگر ، اگر Bankrate.com باید در جستجوی پرداخت شده ، کل ترافیک ارگانیک خود (همان حجم) را بپردازد ، باید ۳۵ میلیون دلار در ماه هزینه کنند!

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

تنظیم اهداف مناسب

به ضررهای رتبه بندی اخیر نگاه کنید

در هنگام همکاری با مشتری جدید ، هدف شما این است که تا حد امکان ارزش فوری را ارائه دهید. این اغلب به معنای جستجوی "میوه کم آویز" یا فرصت هایی برای ایجاد سریع ROI مثبت مثبت است.

یکی از راه های شناسایی فرصت های کم حلق آویز ، شناسایی کلمات کلیدی در جایی است که اخیراً ضررهای رتبه بندی رخ داده است و یافتن راه هایی برای بازیابی یا شکستن فراتر از رتبه های بالاتر که قبلاً برگزار شده است.

داده های SEMrush یا Ahrefs می توانند برای نمایش کلمات کلیدی که در طی یک ماه گذشته رتبه بندی را از دست داده اند ، تقسیم شوند.

می توانید مقدار این تلفات راهنمایی و رانندگی را در کلیت ، براساس URL ، و همچنین بر اساس کلید واژه فردی ، استخراج کنید.

به دنبال کلمات کلیدی و صفحه هایی با بزرگترین قطره اخیر باشید

اگر به رتبه بندی کلمات کلیدی Bankrate.com که در یک ماه گذشته گم شده است نگاه می کنید ، توسط کسانی که بیشترین درآمد بالقوه بالایی را دارند ، سازماندهی شده است ، این مورد را دریافت می کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

رتبه بندی در جستجوی google

با نگاهی به این داده ها ، می بینید که از دست دادن رتبه بندی از موقعیت ۱ تا ۲ برای این کلمات کلیدی منجر به ضرر بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در ماه شد.

این می تواند به معنای درآمد یک میلیون یا بیشتر در طی یک سال باشد.

نکته ای که باید در سناریوی بالا مورد توجه قرار گیرد این است که شما به سرعت در حال رتبه بندی برای کلمات کلیدی فردی متصل به URL های فردی هستید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما می توانید با تجزیه و تحلیل آنچه در آن ضررهای رتبه بندی خالص برای صفحات در سراسر دامنه است ، این کار را یک قدم بیشتر بردارید.

این به شما امکان می دهد URL هایی را پیدا کنید که رتبه بندی آنها بیشترین ضرر درآمد بالقوه را به همراه داشته باشد. همچنین تصویر بهتری از شما ارائه می دهد:

  • آنچه از این ضررها (و سود) در کلمات کلیدی کلیدی که هر صفحه جداگانه در آن قرار دارند ، به نظر می رسد.
  • چگونه این نوسانات روی کل تجارت تأثیر می گذارد.

این امکان وجود دارد که برخی از بزرگترین ضررهای رتبه بندی کلمات کلیدی نیز در صفحاتی اتفاق بیفتد که بالاترین رتبه را داشته باشند (برای کلمات کلیدی دیگر).

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

وظیفه شما یافتن صفحاتی است که قبلاً در یک کلمه کلیدی انجام می شود ، به شما کمک می کند صفحات / موضوعات / محتوا را که می توان برای بهبود رتبه بندی قوی تر کرد ، باریک تر کنید.

با بررسی این معنی که این ضررها به معنای واقعی دلار است ، می توانید اهدافی را که به ROI انتظار می رود تنظیم کنید.

رتبه بندی در جستجوی google

هنگام برقراری ارتباط با مشتری ، می توانید تاکتیکهای توصیه شده در اطراف این صفحات را بعنوان کار برای رفع خسارتهایی که ممکن است بدون مداخله ادامه یابد ، تنظیم کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به خصوص در عمودی های بسیار رقابتی ، می توانید یک مسابقه تسلیحاتی برای نقاط برتر کسب کنید ، که برای حفظ رتبه لازم به سرمایه گذاری مداوم در صفحات کلیدی و بخش های موضعی نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه  همکاری با آژانس سئو سازمانی: آنچه باید بدانید

به دنبال کلمات کلیدی در فاصله قابل توجه بروید

در تنظیم اهداف با توجه به ROI ، می توان یک تاکتیک را بررسی کرد که کلمات کلیدی و صفحات مرتبط با آنها که در رده بندی برتر قرار دارند – صفحه هایی که در صفحه اول پایین تر هستند و قادر به دستیابی به موقعیت ۱ هستند.

شما می توانید داده های خود را تقسیم کنید تا به شما نشان دهد که در صورت دستیابی به این رتبه های کلیدی ، کلمات کلیدی منتخب ، چه سود حاصل از درآمد بالقوه ممکن است داشته باشد.

این سرمایه گذاری به طور معمول تابعی از پیشرفت های محتوا ، پیشرفت های UI / UX و ایجاد لینک خواهد بود. بودجه را می توان با درک اینکه در صورت دستیابی به هدف خود ، بازده شما چه خواهد بود ، تعیین کرد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

شما همچنین می توانید همان محاسبه را انجام دهید اما به صورت گروهی طبق صفحه ، که به شما این امکان را می دهد که تخمین تقریبی را در مورد اینکه کدام صفحات ممکن است از ادامه بهبود و ایجاد اقتدار بهره مند شوند داشته باشید.

هدف نهایی این نوع محاسبه مخصوص سطح بالا ، شناسایی صفحاتی است که تحرک رو به بالا می تواند بیشترین تأثیر را از نظر ارزش داشته باشد. همچنین می تواند به این نکته اشاره داشته باشد که بهبود اقتدار و کسب لینک می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد.

پیوندهای تحقیق

پیوندها برای ایجاد یا حفظ اقتدار یک صفحه بسیار مهم هستند. این امر به ویژه در مورد مباحث رقابتی و مجموعه های کلمات کلیدی صادق است.

دانستن اینکه بخشی از تجویز شما برای تحریک رشد شامل به دست آوردن پیوندها و اقتدار ساختمان می شود ، بسیار مفید است بدانید که صفحات در هنگام تعیین اهداف با ROI در پیوند با دامنه های ریشه دچار از دست رفتن ارتباط هستند .

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ارتباط مستقیمی با از بین رفتن دامنه های پیوند دهنده منحصر به فرد و از دست دادن ترافیک یا رتبه های سخت کسب شده وجود دارد. این امر به ویژه در مورد افراد دارای ULD با قدرت بالا صادق است.

وقتی صفحاتی را مشاهده می کنید که لینک های خود را از دست داده اند و همچنین از نظر پولی سایت یک مشتری نیز مهم هستند ، می توانید اهداف خود را برای بهبود آن صفحه تعیین کنید.

توسعه محتوای قوی تر برای فعال کردن لینک های جدید برای این صفحات ، راهی ساده برای بهبود رتبه شما است.

سپس می توانید تخمین هایی را در مورد ارزش ایجاد شده در نتیجه بهبود رتبه بندی انجام دهید. این در تعیین بودجه های مربوط به کسب لینک و توسعه محتوا که در صفحات خاص یا دسته بندی های موضوعی قرار دارند ، مفید است.

دو روش وجود دارد که می توانید در جستجوی صفحاتی که در زمینه جذابیت لینک وجود دارد ، جستجو کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

روش ۱: مراجعه به کل دامنه ها

ابزارهایی مانند Ahrefs می توانند داده های اختصاصی URL را در مورد مراجعه به کل دامنه ها به شما ارائه دهند.

این داده ها مرتباً به روز می شوند و شما می توانید حداقل یک سال تعداد پیوندهای روزانه را جمع کنید.

در بیشتر برنامه ها ، شمارش دامنه های پیوند دهنده منحصر به فرد را برای هر URL در یک سایت به ترتیب بیشتر از دو ، شش و هشت ماه بررسی می کنید.

با ترسیم هر تعداد دامنه پیوند منحصر به فرد در طی یک دوره زمانی ، می توانید یک رگرسیون خطی روی داده ها انجام دهید.

سپس می توانید یک روند از نقاط داده را بدست آورید ، که به شما امکان می دهد مسیرهای بالا و پایین رونده شمارش لینک هر صفحه را در یک دامنه مرتب سازی و مقایسه کنید.

از آنجا که شما همچنین داده هایی در مورد اینکه کدام صفحات بیشترین درآمد پولی را برای مشتری برای مشتری ایجاد می کنند دارند ، می توانید داده های خود را برای فیلتر کردن موثرترین صفحات سازماندهی کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

این امر به شما امکان می دهد گروهی از صفحاتی را که حجم پیوند قابل توجهی از دست داده اند ، از داده های خود جدا کنید و موقعیت و رتبه بندی آنها نیز برای بهره وری مالی وب سایت بسیار مهم است.

پیشنهاد ویژه  Google به افراد اجازه می دهد کارتهای نمایه خود را برای نتایج جستجو شخصی سازی کنند

در اینجا نمونه ای از شمارش دامنه های پیوند دهنده منحصر به فرد (ULD) و رگرسیون خطی مربوطه آورده شده است:

جستجوی ارگانیک

روش ۲: صفحات با ارزش بالا

روشی دیگر که می توانید برای شناسایی صفحاتی استفاده کنید که دارای اقتدار قابل توجهی بوده اند این است که به ارزش کل پیوند یا همانطور که معمولاً از آن استفاده می شود ، استفاده کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به همان روشی که در گذشته انجام شد ، می توانید از طریق داده ها جستجو کنید تا صفحات کلیدی را که ارزش بالایی دارند (ارزش دلار بالایی را به ارمغان بیاورید) داشته باشید اما دارای احتمال تخریب قدرت دامنه کلی آنها (DA) بوده باشید (یا خواهید داشت).

شما می توانید این داده ها را با ابزارهای تهیه شده توسط Ahref دریافت کنید.

در این مثال ، به جای جستجوی شیب کلی مسیر کلی ULD (مثبت یا منفی و تا چه حد) مانند آنچه در روش ۱ انجام دادید ، می توانید DA لینکهای جدید و گمشده را به یک صفحه جمع کنید تا پیش بینی کنید که آیا یک صفحه به دلیل تغییر در سبد پیوند ، به زودی تحت تأثیر تغییرات گسترده در اختیار ادراک شده آنها قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال ، یک صفحه با ارزش بالا ممکن است ۵۰ ULD باشد. شاید توزیع DA برای پیوندهای به آن صفحه ۵٪ با DA بیش از ۶۰ باشد ، حتی توزیع سایر لینکهای DA نیز وجود دارد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای شما مهم است که بدانید پیوندهای DA بالا به دست آمده یا گم شده اند ، زیرا می توانند تأثیر کمتری بر اقتدار کلی صفحه بگذارند.

بنابراین رویکرد شما این است که میانگین DA به دست آمده و از دست داده در طی دوره های زمانی مختلف. هنگامی که زیان متوسط بالایی را مشاهده می کنید ، می توانید صفحاتی را شناسایی کنید که می توانند از بازیابی برخی از پیوندهای محکمی که از دست داده اند بهره مند شوند.

همچنین می توانید صفحاتی را شناسایی کنید که به زودی به دلیل پیوندهای از دست رفته و دارای قدرت بالا ، می توانند بازدیدکننده داشته باشند.

توجه: میانگین DA در ارتباط با ورودی ها کمی پیچیده تر از سناریوی میانگین متوسط است زیرا DA مقیاس لگاریتمی است. به عبارت دیگر ، یک لینک DA 90 به اندازه نه پیوند DA 10 10 نیست.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به منظور بدست آوردن میانگین تقریبی مسیر DA یا گمشده برای یک صفحه ، پیوندهای جدید و گمشده افزایشی ، DA مربوطه آنها را جمع می کنید و سپس میانگین این مقادیر لگاریتمی را پیدا می کنید.

شما این کار را هنگام مصرف داده های API از Ahrefs با استفاده از کتابخانه NumPy Python انجام می دهید ، که میانگین این مقادیر ورود به سیستم را به طور مستقیم پیش می برد.

در پایان ، می توانید صفحاتی را شناسایی کنید که حجم قابل توجهی از لینک ها را از دست داده اند یا یک مسیر جذابیت پیوند دارند که مربوط به رتبه بندی ضررها است.

همچنین می توانید بفهمید که کدام صفحات پیوندهای بسیار ارزشمندی را از دست داده اند یا به طور کلی ، تعداد کل DA را بیشتر به عنوان نتیجه تغییر در پروفایل لینک خود از دست داده اند.

جای تعجب است که برخی از صفحات که مسیری برای رشد مثبت دارند در هنگام جستجوی دامنههای پیوند دهنده منحصر به فرد. اما ، وقتی کیفیت آن دامنه های پیوند دهنده منحصر به فرد را می بینید ، متوجه می شوید که حجم بیشتری از پیوندهای جدید باعث از دست رفتن لینک های با ارزش بالاتر برای همان صفحه نمی شوند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ROI رتبه بندی در جستجوی Google

ما هرگز قادر نخواهیم بود که ROI رتبه را در جستجوی گوگل به دلار کاهش دهیم.

با این وجود ، با استفاده از این راهکارها ، می توانید به طور واضح ارزش اولویت بندی جستجوی ارگانیک ، به ویژه به روش نسبی را نشان دهید.

از این روش ها برای توجیه هزینه خود ، انطباق بودجه خود برای آینده و برجسته کردن موفقیت های گذشته خود استفاده کنید.

منابع بیشتر:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، سپتامبر ۲۰۱۹

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *