نوشته قبلی نوشته بعدی ۲۵+ ایده های منحصر به فرد ارسال وبلاگ برای جذب خوانندگان خود

۲۵+ ایده های منحصر به فرد ارسال وبلاگ برای جذب خوانندگان خود

۲۵+ ایده های منحصر به فرد ارسال وبلاگ برای جذب خوانندگان خود منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

فکر کردن در مورد ایده های منحصر به فرد در مورد ارسال بلاگ می تواند یک مبارزه به نظر برسد ، به ویژه وقتی احساس می کنید که بلاگ ها تقریباً در مورد هر موضوعی در زیر آفتاب قرار گرفته اند.

آیا چنین چیزی به عنوان یک ایده وبلاگ "بی نظیر" دیگر وجود دارد؟

چگونه محتوای بهینه و تازه و جالب و موتور جستجو را می نویسید که مخاطبان شما واقعاً می خواهند بخوانند؟

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر از پیچاندن مغز خود خسته شده اید ، نگران نباشید.

در واقع چندین راه وجود دارد که بدون تکیه بر خلاقیت خودتان ، به ایده های وبلاگ منحصر به فرد برسید.

بلوک نویسنده تقریباً جهانی است ، بنابراین حتی بزرگترین ذهنها برای "موضوعات هک" خود به خاطر ایجاد موضوعات ارسال شده در مورد هوی و هوس به وجود آمده اند.

در این راهنما ، ۲۵ روش مختلف برای ارائه ایده های ارسال بلاگ پیدا خواهید کرد ، بنابراین مجبور نیستید که سر خود را روی صفحه کلید خود قرار دهید.

۱٫ بررسی مخاطبان

یکی از بهترین راه های ارائه ایده های ارسال بلاگ این است که از مخاطبان خود بپرسید که آنها علاقه مند به خواندن در مورد آنها هستند.

شما نه تنها مطمئن هستید که مباحث مورد علاقه خود را مطرح می کنید ، بلکه احتمالاً موضوعاتی هستند که در جستجوی آنها نیز هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می توانید از نظرسنجی هایی مانند فرم های Google استفاده کنید تا از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی را دوست دارند در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

می توانید این نظرسنجی را برای مشتری های موجود ، پیروان رسانه های اجتماعی یا سایر مخاطبین موجود در شبکه خود ارسال کنید. پاسخ آنها می تواند به برخی از موضوعات جالب در مورد ارسال بلاگ ترجمه شود.

۲٫ Google Autocomplete

وقتی ایده های ارسال بلاگ را ارائه می دهید ، بیشتر صاحبان مشاغل به Google گوش می دهند تا موضوع تمرکز خود را تایپ کنند و ببینند چه چیزی پیش می آید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اما قبل از تکمیل جستجوی خود ، می توانید از ویژگی تکمیل خودکار Google استفاده کنید تا مباحثی را ایجاد کنید که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده اید.

در تصویر بالا ، می بینید که جستجوی خودکار "نوک بازاریابی" عباراتی مانند "نکات بازاریابی ۲۰۱۹" ، "نکات بازاریابی برای رسانه های اجتماعی" و "نکات بازاریابی برای نمایندگان املاک" را نشان می دهد.

همه اینها می توانند به پست های وبلاگ خود تبدیل شوند (تا زمانی که به طاقچه ها و مخاطبان شما مربوط باشند).

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۳٫ به عموم مردم پاسخ دهید

پاسخ به مردم یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بصری رایگان است که لیستی گسترده از سوالات مرتبط با موضوع تمرکز شما ایجاد می کند.

هر یک از این سؤالات می تواند موردی باشد که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند و بنابراین می تواند برخی از ایده های جالب ارسال پست وبلاگ را تشکیل دهد.

۴- تحقیقات رقبا

بعضی اوقات تحقیقات کمی در مورد رقبای منجر به برخی از "چرا من در مورد آن فکر نمی کردم؟" ایده های ارسال بلاگ.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

دلیلش هم این است که – حتی اگر از اعتراف کردن متنفر باشید – گاهی اوقات رقبای شما موضوعهای بسیار خوبی برای ارسال بلاگ دارند.

شما می توانید به وبلاگ های رقبای خود رجوع کنید تا آنچه را که در مورد نوشتن می نویسند استفاده کنید یا از ابزاری مانند SpyFu برای تولید لیستی از کلمات کلیدی استفاده کنید که رقبای شما در محتوای آنها هدف قرار داده است.

۵- کلمات کلیدی مرتبط

اگر از نظر سئو اطلاعات خوبی دارید ، به احتمال زیاد با روند تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با موضوع تمرکز شما آشنا هستید. اما ، برای اینکه کاملاً کامل باشد ، لازم است در اینجا دوباره به آن اشاره کنیم.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مانند SEMrush و کلمات کلیدی در همه جا یک گزارش قوی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد می کند ، که می توانید بعداً به ایده های ارسال بلاگ ممکن تبدیل شوید.

این باعث می شود زمان زیادی صرفه جویی کنید در مقایسه با تلاش برای ایجاد موضوعات مرتبط به تنهایی.

۶٫ مردم همچنین می پرسند

یکی دیگر از ویژگی های داخلی Google که هنگام ارائه ایده های ارسال بلاگ مفید است ، بخش People also Ask است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

هنگامی که یک جستجوی Google درباره یک موضوع را انجام می دهید ، نتایج جستجو گاهی شامل بخش People also Ask می شود که شامل لیستی از سوالات و پاسخهایی است که افراد اغلب آنها را جستجو می کنند.

می توانید این سؤالات را به مباحث مربوط به ارسال بلاگ تبدیل کنید یا آنها را به عنوان بخش سؤالات متداول یا با پاسخ دادن به سؤال درون متن ، در پست خود قرار دهید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۷٫ Google Trends

اگر می خواهید از روند افزایشی سرمایه گذاری کنید ، برای ایده های احتمالی ارسال وبلاگ به Google Trends مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه  آناتومی یک صفحه وب: چگونه می توان تأثیر سئو را به حداکثر رساند

نه تنها می توانید موضوعاتی را پیدا کنید که افراد به طور فعال در جستجوی آنها هستند ، بلکه می توانید "جستجوی مرتبط" را پیدا کنید که بخشی از جستجوی اولیه شماست.

۸٫ پینترست

پینترست بیشتر از آنکه موتور پلت فرم رسانه های اجتماعی باشد ، موتور جستجوگر است و آن را به ابزاری شگفت انگیز برای یافتن ایجاد ایده های ارسال بلاگ تبدیل می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

می توانید برای یافتن مباحث مربوط به روند یا به جستجوی خود با یک کلمه کلیدی واحد ، به بخش "ایده های Trending" مراجعه کنید و ببینید چه چیزی پیش می آید.

نتایج جستجوی Pinterest شامل ترکیبی از پست های وبلاگ ، تصاویر و فیلم ها خواهد بود.

دریابید که مارک های دیگر در مورد چه مواردی می اندیشند تا درباره ایده های وبلاگ هوشمندانه پست های شخصی خود فکر کنید.

۹٫ مصاحبه

آیا کارشناسان صنعت که می خواهید برای وبلاگ خود مصاحبه کنند وجود دارد؟ انجام مصاحبه یک راه عالی برای ارائه ارزش به خوانندگان شما است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به چهره های برجسته شبکه خود دسترسی پیدا کنید تا ببینید که آیا آنها دوست دارند با آنها مصاحبه شوند.

بعضی اوقات به آسانی ارسال لیستی از سؤالات از طریق ایمیل برای آنها ، پاسخ دادن به آنها و تایپ کردن کل مصاحبه در وبلاگ ، ساده است.

مثالی در این مصاحبه موتور جستجو با Seznam ببینید .

۱۰٫ پست های مهمان

مطالب مرتبط با کاربر می تواند به شما کمک کند تا وبلاگ خود را به صورت گسترده جمع کنید ، به خصوص اگر می خواهید ایده های ارسال بلاگ خود را به دست بیاورید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به سادگی فرم تماس با ما را به سایت خود اضافه کنید و درخواست ارسال مهمان پست را ارسال کنید یا درباره فرصت در رسانه های اجتماعی ارسال کنید.

به دنبال مشارکت کنندگان باشید که می توانند نکات تخصصی و یا یک دیدگاه منحصر به فرد را ارائه دهند.

برای حفظ محتوای باکیفیت ، حتماً دستورالعملهای تعیین شده و از قبل تعیین شده که آیا پیوندهای برون مرزی دنبال شده در پست های مهمان مجاز است یا نه ، داشته باشید.

۱۱٫ داستانهای خواننده

در همین راستا با پذیرش پست های مهمان ، می توانید با مخاطبان خود تماس بگیرید تا داستانهای آنها را نیز ارائه دهند. اینها ممکن است مقالات دوستانه SEO نداشته باشند ، اما می توانند بسیار جذاب و قابل قبول باشند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به عنوان مثال ، ستون جمعه محور جمعه موتور جستجو کاملاً از داستانها ، افکار ، مبارزات و درسهای زندگی مشترکان تشکیل شده است.

۱۲٫ پستهای A-to-Z

آیا می خواهید آب خلاق جریان پیدا کند؟ تلاش برای تهیه پست "A-to-Z".

این ایده شامل فکر کردن در مورد نکاتی است که با هر حرف الفبا مطابقت داشته و موارد را در یک پست تلفیق می کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

برای مثال در صنعت جستجوگرها ، "A" ممکن است "Alt برچسب ها" ، "B" برای "Backlinks" ، "C" برای "محتوا" و غیره باشد. موضوع اصلی یا صنعت شما

۱۳٫ کوئورا

Quora یک فروم آنلاین است که در آن افراد می توانند سوالات خود را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات و پاسخ های منبع از جامعه Quora ارسال کنند.

در حالی که پاسخ دادن به سؤالات Quora یک روش معمول برای جذب لینک است ، همچنین می توانید برای ایده های بالقوه ارسال بلاگ به این سؤالات مراجعه کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

آیا همان چند سؤال مربوط به صنعت را می بینید که ظاهر می شوند؟

ممکن است زمان آن رسیده باشد که موضوع را در وبلاگ خود بپوشانید.

۱۴٫ بررسی

اگر تجارت شما در رسانه های اجتماعی فعال است و / یا در دایرکتوری های آنلاین لیست دارد ، بنابراین به احتمال زیاد چند بررسی مشتری خواهید داشت.

اگر چنین است ، شما اغلب می توانید از طریق این موارد حفر کنید تا موضوعاتی را برای پوشش در وبلاگ خود مشخص کنید.

بررسی کلیدی و کپی

به عنوان مثال ، یکی از ستایش های رایج شما ممکن است "خدمات عالی مشتری!" باشد ، در این صورت می توانید یک پست وبلاگ بنویسید "چرا مسائل مربوط به خدمات مشتری برای [صنعت]" یا "X [Niche] بستر های نرم افزاری با بهترین خدمات مشتری "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

واضح است ، مخاطبان شما به خدمات به مشتری اهمیت می دهند ، بنابراین ممکن است ارزش نوشتن در مورد آن را داشته باشد.

۱۵٫ انجمن ها

مانند Quora.com ، انجمن های آنلاین دیگری نیز وجود دارد که کاربران به امید دریافت پاسخ سایر کاربران در انجمن ها ، سوالات خود را ارسال می کنند.

پیشنهاد ویژه  نحوه تولید عناوین کیفیت و توضیحات متا به صورت خودکار

در اینجا ، می توانید ببینید که افراد دیگر در صنعت شما چرت می زنند ، بنابراین می توانید امیدوار باشید که برخی از ایده های مبحث وبلاگ را تهیه کنید.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۱۶٫ گروه های فیس بوک

فیس بوک دارای هزاران گروه از فیس بوک است که اغلب از صدها تا هزاران عضو تشکیل شده است ،

می توانید تقریباً در مورد هر موضوعی گروههایی پیدا کنید ، از گره زدن تا سئو گرفته تا سگ پیاده روی تا سلامت روان.

با پیوستن به گروههای مرتبط با صنعت ، می توانید سؤالاتی را در مورد افراد یا حتی از آنها بخواهید که می خواهند درباره موضوع (های) انتخابی شما بدانند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۱۷٫ استوری های اینستاگرام

اگر یک حساب اینستاگرام دارید ، می توانید استوری را ارسال کنید که به دنبال کنندگان شما این امکان را می دهد که از شما سؤال کنند.

در کنار ویژگی های Stories Instagram ، گزینه ای برای اضافه کردن جعبه سؤال پیدا خواهید کرد که پیروان بتوانند سوالات خود را مستقیماً به شما ارائه دهند. سپس می توانید این سؤالات را در وبلاگ خود مطرح کنید.

۱۸٫ مصاحبه های تیمی

شاید تیم شما دانش خاصی برای به اشتراک گذاشتن با جهان داشته باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر آنها به این امر باز هستند ، با اعضای تیم خود مصاحبه انجام دهید تا مخاطبان شما به بهتر شناختن آنها بپردازند ، بینش بیشتری در مورد تجارت شما کسب کنند و نکات مفیدی را از بخشهای مختلف یاد بگیرید.

۱۹٫ مطالعات موردی

اگر می خواهید ثابت کنید که نه تنها صحبت نمی کنید بلکه پیاده روی می کنید ، ارزش آن را دارد که چندین مورد جالب در وبلاگ تجاری خود قرار دهید.

خوانندگان و مشتریان بالقوه شما دوست دارند بدانند چه نتایجی را برای سایر مشتریان خود بدست آورده اید.

در مورد تاریخچه تجارت ، کارهایی که انجام داده اید و اینکه چگونه تمام تلاش شما پرداخت شده است صحبت کنید.

مطالعات موردی همچنین می تواند برخی از فرصت های محکم را برای هدف قرار دادن "مثال" – یا "مطالعات موردی" مرتبط با کلمات کلیدی ارائه دهد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۲۰٫ کنفرانس یا بررسی اجمالی رویداد

آیا اخیراً در یک رویداد محلی شرکت کرده اید؟ یا شاید شما به یک کنفرانس عالی SEO در Chiang Mai ، تایلند رفته اید؟

تجربه و راه های آماده سازی خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.

همه افراد فرصتی برای حضور در این رویدادها نخواهند داشت ، اما آنها همچنان با خواندن مطالبی که شما آموخته اید و چگونگی استفاده از این دروس در مشاغل یا زندگی خودشان ارزش کسب می کنند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

به علاوه ، اگر افراد در حال جستجو برای این رویداد هستند ، ممکن است بتوانید از آن رفت و آمد ارگانیک استفاده کنید.

۲۱٫ پست منبع

در نظر بگیرید که یک منبع منبع را تهیه کنید که شامل ابزارهای صنعت مورد علاقه ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره باشد.

خوانندگان شما به احتمال زیاد در جستجوی بهترین منابع هستند تا به آنها در رشد شغلی و بهبود زندگی آنها کمک کنند.

در صورتی که فرصتی برای ایجاد کمیسیون از طریق لینک های وابسته داشته باشید ، می تواند عالی باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۲۲٫ پشت صحنه

این مخاطب شما می تواند از دیدن "پشت صحنه" به مشاغل شما سود ببرد؟

اگر مورد توجه خوانندگان شما قرار گرفته است ، در مورد نحوه شروع کار خود ، نحوه عملکرد آن یا حتی چگونه آنها می توانند تجارت خود را شروع کنند ، انجام دهید.

تمام اسرار تجاری خود را از دست ندهید ، اما مطمئناً این نوع پست ها جالب و با ارزش هستند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

۲۳٫ وبلاگ های صنعت مورد علاقه

وبلاگهای صنعت مورد علاقه شما در مورد وزوز چیست؟

موضوعات داغی که ارزش نوشتن در مورد وبلاگ خود را دارید؟

اگر فکر می کنید این موضوع مورد توجه خوانندگان شما خواهد بود ، موارد مصرف ، نکات و موارد مصرف را بنویسید.

۲۴٫ راهنمای هدیه

هدیه کریسمس

اگر تعطیلات به پایان می رسد ، ممکن است زمان نوشتن یک راهنمای هدیه مربوط به صنعت باشد.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

چه افرادی یا وسایلی باید همه این فصل را جستجو کنند؟

چه مواردی احتمالاً در لیست مورد نیاز هر طرفدار SEO وجود دارد؟

۲۵٫ سال در بررسی

با نزدیک شدن به سال ، در مورد آنچه آموخته اید فکر کنید.

  • چه چیزی می تواند خوانندگان شما را از سال گذشته دور کند؟
  • چه روندهایی را باید برای سال بعد جستجو کرد؟
  • پست های "سال در حال بررسی" از این مزیت برخوردار هستند که می توانند کلمات کلیدی مربوط به سالهای جدید را هدف قرار دهند تا بخشی از آن ترافیک سالانه را جلب کنند.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر

جایزه: بیشتر ایده های ارسال بلاگ

امیدوارم که این ۲۵ ایده ارسال وبلاگ برای جابجایی چرخ ها کافی باشد.

پیشنهاد ویژه  نحوه پیش بینی ترافیک ارگانیک شما: دو روش

در واقعیت ، امکانات تقریباً بی پایان وجود دارد – حتی وقتی احساس می شود بیشتر مباحث قبلاً پوشش داده شده اند.

از آن لذت ببرید و ببینید که چه چیزی از این ایده های ارسال شده در بلاگ اضافی استفاده می کنید:

  • لیست سطل : لیست سطل مشاغل شما چیست؟ از الان می خواهید ۱ سال ، ۵ سال یا حتی ۱۰ سال به دست بیاورید؟
  • نقل قول های صنعت : یک پست جمع آوری به نقل از صنعت مورد علاقه خود بنویسید.
  • نامه باز : آیا نیاز دارید که چیزی از سینه خود خارج شوید؟ در مورد موضوعی که برای شما مهم است ، نامه سرگشاده منتشر کنید.
  • سریال های وبلاگ نویسی : موضوعات پیچیده را در یک مجموعه وبلاگ نویسی چند قسمت پوشش دهید.
  • لیست ابزارهای مورد علاقه شما : هر روز از چه ابزاری استفاده می کنید؟ آیا آنها را توصیه می کنید؟
  • چک لیست : قبل از شروع یک تجارت ، سفر به تایلند ، ساختن خانه ای کوچک و غیره ، یک پست وبلاگ در مورد X چیزهایی که شخص باید داشته باشد بنویسید.
  • ۱۰۰ چیز ارسال : ۱۰۰ واقعیت در مورد صنعت خود به اشتراک بگذارید – به ویژه واقعیت هایی که خوانندگان ممکن است قبلاً نشنیده باشند.
  • سؤالات متداول : رایج ترین سؤالاتی را که از مشتریان گذشته و فعلی دریافت می کنید ، بپوشانید.
  • در یک مبحث گسترش دهید : شکافی را در نحوه پوشش دادن رقبای شما مبحث خاص مشاهده می کنید؟ در پست خود توضیح دهید و آن را به یک راهنمای نهایی تبدیل کنید.
  • پرسش و پاسخ با تیم : از دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود بخواهید که از تیم خود سؤالاتی برای شما ارائه دهند و سپس پاسخ های آنها را در یک پست وبلاگ پوشش دهند.
  • Meme یا شوخی های صنعت : همه عاشق یک meme یا شوخی خوب هستند. جمع آوری شادی های مربوط به صنعت مورد علاقه خود را انجام دهید.
  • جمع بندی پست ها : به دلیل دستیابی به موضوع انتخاب شده ، به متخصصان صنعت دسترسی پیدا کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را در پست گردهمایی "X Experts Discuss …" قرار دهید.
  • راهنمای تعطیلات : آیا روند تعطیلات مخاطبان شما باید از آن آگاهی داشته باشند؟ چگونه باید آنها در فصل تعطیلات به استراتژی بازاریابی ، بازاریابی ایمیل و غیره نزدیک شوند؟
  • نقد و بررسی کتاب : یک بررسی از کتاب های مرتبط با صنعت مورد علاقه خود ، از جمله برخی از راه های اصلی کلید بنویسید.
  • "یک روز در زندگی" : به نظر می رسد که برای شرکت شما کار می کنید؟ به خوانندگان خود نگاهی اجمالی به زندگی روزمره خود در این کار دهید.
  • گسترش در فیلم های زنده یا YouTube : فیلم های Facebook Live یا YouTube را به پست های وبلاگ تبدیل کنید ، و در مورد نکات اصلی صحبت صحبت کنید.
  • بررسی محصولات : نظرات مربوط به محصولات متداول یا ابزارهای مورد استفاده در صنعت خود را منتشر کنید.
  • راهنماهای چگونگی : به روشهای پیچیده و راهنمای گام به گام ، مراحل پیچیده را تجزیه کنید.
  • رویدادهای جاری : آنچه در جهان امروز اتفاق می افتد؟ ارتباط آن با صنعت شما چگونه است؟ خوانندگان چه چیزی را باید بدانند؟
  • صنعت "هک" : برخی "هک" های صنعت غیر معمول را که خوانندگان شما ممکن است قبلاً امتحان نکرده اند ، پوشش دهید.
  • وبلاگ مسابقه : در مورد یک مسابقه ارسال کنید (برای مثال ، یک مسابقه لباس هالووین) ، شرکت کنندگان را استخدام کنید ، در مورد نتایج ارسال کنید و یک جایزه را به برنده پیشنهاد دهید.
  • سوالات در توییتر : برای جستجوی هشتگ هایی که می تواند به برخی از ایده های جالب ارسال وبلاگ تبدیل شود ، به RiteTag.com رجوع کنید.
  • نظرات رسانه های اجتماعی : از طریق نظرات رسانه های اجتماعی خود شانه بزنید تا سؤال یا مباحثی را ببینید که به عنوان یک پست وبلاگ قابل پوشش هستند.
  • انتشارات صنعت : به دنبال جدیدترین اخبار باشید ، یافته ها را خلاصه کنید و مقاله خود را در مقاله وبلاگ خود ارائه دهید.
  • رویدادها و بروزرسانی های ویژه : مشاغل شما تا چه اندازه بوده است؟ آیا رویدادهای آینده؟ خوانندگان خود را با به روزرسانی وبلاگ خود در معرض آگاهی قرار دهید.

اعتبار تصویر

تصویر برجسته: Pixabay
تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر ۲۰۱۹
تصویر ارسال شده در شماره ۱: رفع اشکال
تصویر ارسال شده در شماره ۲: Unsplash
تصویر ارسال شده در شماره ۳: رفع اشکال
تصویر ارسال شده در شماره ۴: رفع اشکال
تصویر درج شده در شماره ۵: رفع اشکال
تصویر ارسال شده در شماره ۶: رفع اشکال
تصویر ارسال شده در شماره ۷: رفع اشکال
تصویر درج شماره ۸: Unsplash
تصویر ارسال شده در شماره ۹: رفع اشکال
تصویر درج شماره ۱۰: Unsplash

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *