نوشته قبلی نوشته بعدی Google 2 نکته برای بهبود محتوای وب ارائه می دهد

Google 2 نکته برای بهبود محتوای وب ارائه می دهد

Google 2 نکته برای بهبود محتوای وب ارائه می دهد منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

از جان مولر گوگل در یک Hangout Webmaster درباره بهبود تمرکز محتوای صفحه وب پرسیده شد. مولر دو نکته در مورد چگونگی انجام این کار به اشتراک گذاشت.

چگونه تمرکز محتوا را بهبود بخشیم؟

این سؤال در مورد صفحات توضیحات محصول با نمایه ضعیف (PDP) پرسیده شد. ناشر پرسید که برجسته تر ساختن مطالب کمک می کند یا خیر.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

"آیا فکر می کنید پایین آوردن تصاویر به پایین و متن مربوطه به گوگل کمک می کند تا تمرکز هر یک از این صفحه ها را بهتر تفسیر کند؟"

در کمال تعجب ، جان مولر پاسخ داد: نه ، اینگونه نیست که تمرکز محتوا را بهبود ببخشد.

سپس توضیح داد:

"بنابراین فقط تغییر مکان محتوا در یک صفحه HTML فکر نمی کنم که اصلاً نقش بزرگی داشته باشد."

نکته محتوای شماره ۱: استفاده صحیح از عناوین:

عناوین لیست های کلیدی نیستند

تصور غلط رایج در مورد عناوین (H1 ، H2 ، و غیره) این است که آنها به عنوان عوامل رتبه بندی مهم هستند. به همین دلیل ، یک خطای رایج ایجاد شده توسط SEO و ناشران استفاده از عناوین به عنوان مکانی برای اضافه کردن کلمات کلیدی مهمی است که می خواهند این صفحه برای آن رتبه بندی کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

در اصل ، SEO ها در سال ۲۰۰۱ و حتی امروز از عناصر عنوان به عنوان لیست آرزو برای کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی استفاده می کنند.

این روش قبلاً راهی برای رتبه بندی صفحه در سال ۲۰۰۱ و در آنجا بود.

موتورهای جستجو مدرن از عناوین استفاده کرده اند

نحوه استفاده Google از برچسب های عنوان در طی سالها چندین بار تکامل یافته است. امروز ، برچسب های عنوان مهم هستند اما به عنوان راهی برای گفتن به Google برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید مهم نیست.

پیشنهاد ویژه  گوگل اولین تلفن همراه نمایه سازی و به ثمر رساند از سایت با تلفن همراه و آمپر نسخه

چه عناوینی برای آنها مفید است

برچسب های عنوان برای نشان دادن آنچه در یک بخش از محتوا است مفید هستند.

یک صفحه وب در مورد یک موضوع است. در یک صفحه وب که به خوبی ساخته شده است ، هر بخش از یک صفحه وب درمورد موضوع فرعی آن صفحه وب است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بنابراین هنگامی که کاربر در مورد یک محصول از Google سؤال می کند ، اطلاعات مورد نیاز آنها به صفحه شما ممکن است شامل تصاویر مربوط به محصول ، قیمت گذاری ، اندازه ، رنگ ، بررسی و مقایسه باشد.

اگر صفحه شما آموزنده است ، نیاز اطلاعاتی به یک صفحه از محتوا می تواند مفید بودن ابزارها برای دستیابی به یک هدف باشد (مانند صفحه مناسب برای دستور العمل) یا سایر اطلاعات تکمیلی که نیازهای کاربران را برآورده می کند.

برچسب های عنوان همان چیزی است که آنچه در آن بخش از یک صفحه وب قرار دارد را تعریف و توصیف می کند. این همیشه همان چیزی بود که سرفصل ها برای آن بود. جامعه سئو به سادگی از آنها ضعیف استفاده کرده است.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

جان مولر در مورد استفاده صحیح از عناوین:

"عناوین از این جهت مفید هستند که می توانیم عنوانی را انتخاب کنیم و ببینیم که کدام عکسها و کدام متن برای آن عنوان استفاده می شود."

از پاسخ مولر مشخص است که در صفحه برنامه ریزی شده مطالب ، عنوان ، تصاویر و متن واحدی را تشکیل می دهند که هر یک به یکدیگر مربوط می شوند.

پیشنهاد ویژه  لینک Rot بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. چگونه به عقب برگردیم

سرفصل هایی که به طور مستقیم به محتوا مربوط نمی شوند یک اشتباه معمول است. این چیزی است که گاهی اوقات منجر به پایین تر شدن صفحات وب می شود.

جان مولر سپس تأکید کرد که چگونه حرکت متن به اطراف برای برجسته تر کردن آن در تصاویر ، به درج ایندکس کردن محتوای مناسب کمک نمی کند:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

وی گفت: "اما فقط با تغییر HTML یا CSS ، همه چیز را نمی بینم."

بنابراین در این رابطه ، من واقعاً نگران این موضوع نیستم. "

نکته شماره ۲ بینابین ها می توانند نمایه سازی را مسدود کنند

این قسمت بعدی جالب است. به گفته مولر ، یک بینابینی مستقر و نامناسب ممکن است در نمایه سازی محتوا دخالت کند.

مولر از سایت بازدید کرده بود و یک انتخاب بینابینی را برای انتخاب کشوری مشاهده کرده بود که ممکن است Google را از فهرست بندی درست محتوا مسدود کند.

وی گفت: "یک مورد که هنگام مشاهده آن صفحه به عنوان مثال که به آن پیوند می دهید متوجه شدم این است که وقتی بار می گیرم ، بعد از مدت زمانی مشخص به … بینابینی کشور انتخاب می شود.

من نمی دانم که چگونه شما این کار را انجام می دهید و اگر در همه مکان ها این کار را انجام می دهید ، اما به عنوان مثال اگر وقتی Googlebot خزید و صفحات خود را ارائه می داد ، این کار را انجام می دادید که ممکن است باعث شود Googlebot نتواند صفحات خود را به درستی ایندکس کند . بنابراین این یک مورد است که ممکن است بخواهید آن را دوباره بررسی کنید. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

جان مولر در ادامه توصیه کرد که برای ترغیب بازدید کنندگان سایت به انتخاب کشور خود ، از یک بنر یا سایر رابط کاربری استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه  جدید گوگل UX راهکار به بیرون درز – خودرو

به گفته مولر:

"زیرا اگر از بنر استفاده می کنید ، حتی اگر این کار در سیستم های Google ارائه شود ، دیگر نمی تواند ایندکس کردن بقیه مطالب شما را مسدود کند.

در حالی که اگر بینابینی دارید که در بدترین حالت … کلیه مطالب قدیمی را حذف می کند و جایگزین آن با این … کشور یا زبان ساز می شود ، ممکن است ما آن فهرست را برای فهرست بندی در آن صفحه نگذاریم. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

بسیاری از سایت ها از یک نماد محجوب در گوشه بالا سمت راست استفاده می کنند یا از IP sniffing برای هدایت کاربران به نسخه صحیح یک صفحه وب استفاده می کنند.

در اینجا Hangout مدیر وب Google را مشاهده کنید:

منابع بیشتر

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *