نوشته قبلی نوشته بعدی Google: اگر از URL های مطلق یا نسبی برای پیوندهای داخلی استفاده می کنید ، اهمیتی ندارد

Google: اگر از URL های مطلق یا نسبی برای پیوندهای داخلی استفاده می کنید ، اهمیتی ندارد

Google: اگر از URL های مطلق یا نسبی برای پیوندهای داخلی استفاده می کنید ، اهمیتی ندارد منتشر شده در آوریل 3, 2020ارسال دیدگاه

علاقه مند به حوزه Seo & Sem

جان مولر گوگل به تازگی اظهار داشت که ، در اکثر موارد ، مهم نیست که از URL های مطلق یا نسبی هنگام پیوند به صفحات داخلی استفاده کنید.

این موضوع در Hangout اخیر Google Webmaster Central مطرح شده است که در آن سؤال زیر مطرح شده است:

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

"به نظر شما ، در نهایت بهترین استفاده در هنگام انجام لینک سازی داخلی – URL های مطلق یا نسبی چیست؟"

در پاسخ ، مولر دو سناریوی مختلف را ارائه می دهد که در آن URL های مطلق و نسبی ممکن است یا مهم نباشند.

سناریو ۱: ساختار سایت عالی

در یک مورد نظری که یک سایت از ساختار کاملی برخوردار باشد – به معنای آن است که به طور صحیح canonical ها را اجرا کرده و یک دامنه یکنواخت را هم استفاده می کند – در صورت استفاده از URL های مطلق یا نسبی ، اصلاً مهم نیست.

در این سناریو ، مولر توصیه می کند که استفاده از هرکدام را برای CMS که استفاده می کنید برای شما ساده تر باشد. مولر می گوید: "از هر معنا استفاده کنید."

سناریو ۲: ساختار ناقص سایت

اگر وب سایت شما از لحاظ نظری ساختار کاملی نداشته باشد ، که میلر می گوید بیشتر وب سایت ها چنین نیستند ، ممکن است استفاده از URL های مطلق فایده ای داشته باشد. با URL های مطلق ، Google می تواند راه بازگشت به نسخه مورد نظر صفحه را پیدا کند.

تبلیغات
ادامه خواندن زیر

اگر قادر به استفاده از URL های مطلق نیستید ، می توانید با استفاده از برچسب rel = "canonical" به Google کمک کنید نسخه های URL های برگزیده URL را پیدا کند. بنابراین ، در نهایت ، می توانید از URL های نسبی یا مطلق در این سناریو نیز استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه  3 Steps to Better Content: Power up Your SEO with Audience Understanding

سؤال و جواب کامل را در ویدیوی زیر بشنوید (با شروع از ساعت ۳۱:۳۳):

"در نهایت ، منظور من ، سایت شما به طور صحیح canonical را پیاده سازی کرده است و از یک دامنه یکنواخت استفاده می کند ، بنابراین هیچ مسئله دامنه ای تکراری ندارد. بنابراین ، در این مورد نظری که وب سایت کاملاً نظری داشته باشید ، از URL های مطلق یا نسبی استفاده نمی کنید.

بنابراین ، از آن نقطه نظر ، از هر آنچه برای شما راحت تر است استفاده کنید. نشانی های اینترنتی نسبتاً متفاوتی باعث می شوند که موارد را به صورت محلی آزمایش کنیم ، بنابراین شاید بهتر باشد. این چیزی نیست که واقعاً نگران آنجا باشم. من واقعاً این را بر عهده شما قرار می دهم ، و اگر من در این وب سایت کار می کردم ، می دیدم که کدام یک از این موارد با هر CMS که روی آن کار می کنم ، در این مورد آسان تر بوده و فقط استفاده از هر آنچه که در آنجا حس می کند ، آسان است.

در موردی که وب سایت شما یک ساختار تئوریک کامل نیست – که احتمالاً بیشتر وب سایت ها در آن نیستند – پس کار با URL های مطلق ، در صورت امکان ، اطمینان حاصل کنید که آنها واقعاً به نسخه های متعارف همه URL های موجود اشاره می کنند. احتمالاً کمی بیشتر حس می کند ، زیرا لازم نیست نگران چیزهایی مانند آنچه باشید که اگر Google یا شخص دیگری به نسخه غیر WWW وب سایت دسترسی پیدا کند ، نگران باشید.

با URL های مطلق همیشه راه خود را به نسخه دلخواه خود می گوییم. در عمل ، شما همچنین می توانید در اطراف این کار با استفاده از عرفانی و به طور کلی تصویری که در آنجا وجود دارد ، کار کنید.

بنابراین ، در موقعیت عالی نظری ، از هر آنچه معقول است استفاده کنید. در وضعیت واقع گرایانه من هنوز می گویم استفاده از هر چیزی باعث ایجاد حس بیشتر برای شما می شود.

نکته ای که گاهی مطرح می شود این است که بعضی اوقات افراد سعی می کنند از URL های مطلق برای مقابله با اسکرابر استفاده کنند. از نظر من که واقعاً کارآیی ندارد زیرا اکثر اسکرابرها می دانند که چگونه با URL ها برخورد کنند.

بنابراین ، مطلق یا نسبی ، به هر حال آنها به این مسئله نزدیک خواهند شد و احتمالاً کارهایی باهوش تر نیز انجام می شود که می توانید در برابر اسکرابر کار کنید اگر می بینید که با وب سایت شما اتفاق می افتد. "

تبلیغات
ادامه خواندن زیر
منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *